Proturbo  Autodiagnoosi

D24 tehon lisäys keskustelu

  • 3079 Vastauksia
  • 885987 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2970 : 22.02.2018, 19:55:37 »
Tuolla on kaava, millä voidaan laskea ahtimen AR. lukema, jos sitä ei mihinkään ole merkitty.

https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=1085.0

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2971 : 22.02.2018, 21:05:14 »
Tuolla on kaava, millä voidaan laskea ahtimen AR. lukema, jos sitä ei mihinkään ole merkitty.

https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=1085.0
tollasta en oo huomannutkaan. Selkeä kaava..kiitos. pitää yrittää mittailla ar:ää
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa D24TIC_TKU

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 42
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2972 : 14.12.2018, 20:36:52 »
päivähdys,

lyhyt kysymys:

muistaako joku lonkalta millä ahdoilla välijäähyllisen ivavalo alkaa toimia liian isojen pako- tai mitä sitten mittaakaanD-paineiden vuoksi? Siis mikä on tehtaalta lähteneessä originaalissa ollut toi raja et ivavalo varoitta paineista?
enään jälellä vaan -95 deeku+M90 470 tkm.
 RIP -93 deeku+M46 705 tkm +B230FT+M90 Classic 330 tkm.

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2973 : 14.12.2018, 20:57:24 »
Äkkiä löytyi tieto että 1.3bar on rajaarvo, liiallisen ahtopaineen varoitusvalolle. Kannattaisi tiputtaa niitä ahtoja sen vakio ahtimen kanssa. 1.1bar on max. millä vielä kestää konekin. Se anturi on välijäähdyttimessä ja mittaa ahtopainetta. Ei kyllä kannata niitä ahtoja yrittää muutenkaan säätää, ilman ahtopainemittaria.
« Viimeksi muokattu: 14.12.2018, 20:59:16 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2246
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2974 : 14.12.2018, 22:22:31 »
Se anturi on välijäähdyttimessä ja mittaa ahtopainetta.
Mulla on ollut ainakin molemmissa Deekuissa anturi ollut iskaritornin ja tulipellin tukiraudassa ja letku LDA-tornin kupeessa samassa banjossa kuin ahtopainekompensointikin.   V:>

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2975 : 14.12.2018, 22:27:40 »
Sitten muistin väärin. No ahtopainetta se joka tapauksessa siellä mittaa.

Poissa D24TIC_TKU

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 42
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2976 : 15.12.2018, 00:17:18 »
Äkkiä löytyi tieto että 1.3bar on rajaarvo, liiallisen ahtopaineen varoitusvalolle
...
Ei kyllä kannata niitä ahtoja yrittää muutenkaan säätää, ilman ahtopainemittaria.

kiitos!

Joo, ei varsinaiseti oo yritettykäään mihinkään säätää melkein on orkkis kuosissa  :P

ja mittauksia on kyl tulossakin kun kerkiää.

« Viimeksi muokattu: 15.12.2018, 00:19:21 kirjoittanut D24TIC_TKU »
enään jälellä vaan -95 deeku+M90 470 tkm.
 RIP -93 deeku+M46 705 tkm +B230FT+M90 Classic 330 tkm.

Poissa D24TIC_TKU

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 42
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2977 : 15.12.2018, 00:19:34 »
......
« Viimeksi muokattu: 15.12.2018, 00:24:32 kirjoittanut D24TIC_TKU »
enään jälellä vaan -95 deeku+M90 470 tkm.
 RIP -93 deeku+M46 705 tkm +B230FT+M90 Classic 330 tkm.

Poissa D24TIC_TKU

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 42
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2978 : 15.12.2018, 12:00:31 »
ja jatkokysymys:

mikäs on raadin mielipide siitä kuinka huolissaan pitää olla muovipäätysestä orkkis välijäähystä jos vähän päälle neljän tonnin alkaa valittaa ahdoista?

projektinahan toi on uusia jossain vaiheessa joo mut kuinka kiireisenä sitä tarttis pittää?

pahvi ei tule menemään koska siellä on uus elringin metalli.
enään jälellä vaan -95 deeku+M90 470 tkm.
 RIP -93 deeku+M46 705 tkm +B230FT+M90 Classic 330 tkm.

Poissa Lays

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 187
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2979 : 15.12.2018, 13:33:49 »
No jos siellä on vakioahtimella 1,3bar ja syötöt tapissa niin ei kauaa kestä moottori muutenkaan.

Vain halvin on kyllin hyvää.

Poissa D24TIC_TKU

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 42
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2980 : 15.12.2018, 13:53:16 »
No jos siellä on vakioahtimella 1,3bar ja syötöt tapissa niin ei kauaa kestä moottori muutenkaan.

on vaan puoliks vakio ahdin, pakopuoli on Leprassa vähän paranneltu

syöttöä:on, mut ei oo tapissa. Orkkis nestepää, mut PP laittanut pari vuotta sitte pumpun muuten kevätjuhlakuntoon.
« Viimeksi muokattu: 15.12.2018, 13:55:54 kirjoittanut D24TIC_TKU »
enään jälellä vaan -95 deeku+M90 470 tkm.
 RIP -93 deeku+M46 705 tkm +B230FT+M90 Classic 330 tkm.

Poissa D24TIC_TKU

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 42
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2981 : 15.12.2018, 13:53:44 »
 sitähän tässä just nyt vähän jännitellään et kauanko kestää D

ei vaiskaan, tarttis varmaan nyt vähän syventyä kans et mitä kaikkea oikeen pääsi tapahtumaan kun nyt vaan tehtiin hirveellä sykkeellä kaikkea  :2funny:




« Viimeksi muokattu: 15.12.2018, 13:57:54 kirjoittanut D24TIC_TKU »
enään jälellä vaan -95 deeku+M90 470 tkm.
 RIP -93 deeku+M46 705 tkm +B230FT+M90 Classic 330 tkm.

Poissa jimppaz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 27
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2982 : 15.12.2018, 16:11:03 »
Itsellä avaamaton 530tkm ajettu kone, 1,5bar hx35 ja 12mm np kanssa melkein tuhat km ja hyvin on toistaiseksi kestänyt, eikä huohota. Ja on ajettu kuten tollasta kuuluukin eli täysiä. Tiedän myös muita vastaavia tapauksia, eli alle 2bar kun pysyy niin vakiohilut kestää muuten huolletussa moottorissa.

sitähän tässä just nyt vähän jännitellään et kauanko kestää D

ei vaiskaan, tarttis varmaan nyt vähän syventyä kans et mitä kaikkea oikeen pääsi tapahtumaan kun nyt vaan tehtiin hirveellä sykkeellä kaikkea  :2funny:

Poissa Lays

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 187
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2983 : 15.12.2018, 16:20:44 »
Vakioahdinhan noissa ekana alkaa ahdistamaan ja sillä perinteisellä "ahdot ja syötöt tappiin" -tekniikalla pakopaineet on jotain ihan eri luokkaa ja sitten on kansi kierossa tai jotain muuta paskana.

Varsinkin, jos menee kylmänä vielä polkemaan eikä jälkikäytetä kovan kuormituksen jälkeen ja sitten haukutaan tekniikka paskaksi  ;D
« Viimeksi muokattu: 15.12.2018, 16:23:40 kirjoittanut Lays »
Vain halvin on kyllin hyvää.

Poissa D24TIC_TKU

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 42
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2984 : 15.12.2018, 20:46:54 »
jooh.

elikkäs ihan ekana ja aika pikasesti toimiva ahtopainemittari nytte, ja sitten ihmetellään lisää.

muuten oon lopputulokseen ihan pirun tyytyväinen.

liikkuu sen verran kun tälläsen tarviikin, lähtee mukavan alhaalta nätisti mukaan eikä oo mitään hirmeitä muulinpotkuja.


savut on matalilla kierroksilla ( >2000) lappu lattiaan polkastesssa  kyl aika tiheät.

mut ei mee kuskin puolen peilistä näkyvyys ainoostaan vänkärin puolelta menee ja eiks se ollut sillon ihan kohallaan :D

« Viimeksi muokattu: 15.12.2018, 20:54:46 kirjoittanut D24TIC_TKU »
enään jälellä vaan -95 deeku+M90 470 tkm.
 RIP -93 deeku+M46 705 tkm +B230FT+M90 Classic 330 tkm.

 

Elekma  Autoracing