Uutta pakosarjaa varten on putket hommattu ja laippakin odottelee Matkahuollossa noutoa.
Nokkia varten tuhosin sarjan hydraulinostimia. Purin sisukset auki, poistin sieltä jousen, takaiskukuulan ja sitä pitävän peltilätkän. Nostimen öljyreiän kohdalta pyyhkäisin pintaa hieman rälläkällä, heppasin umpeen ja hioin tasaiseksi. Testasin vielä irtokannessa jokaisen nostimen liikkuvan vapaasti. Viikonlopulla sain haltuun uusille jousille muokatut jousilautaset ja jousien alle korokepalat. Tulollaan on 8mm lieriösokkia nostimen sisälle joilla passaan venttiilivälykset kohalleen. Kunhan saa ne haltuun, voi alkaa suunnittelemaan nokkienvaihdon ajankohtaa.
Ostin joku aika sitten vinokoneen M90 lootan viallisena siitä tulevan rahinan takia. Sain haltuun viikonlopulla ja avasin maanantaina. Äänen
lähde löytyi aika helposti ja oli jo alustavasti pääteltävissä ilman laatikon aukaisua. Ulkokooli oli pyörinyt mukana, mutta ainakin vanha istui vielä paikoilleen. Kyseessä siis ulostuloakselin ulompi laakeri heti stefan takana. Uusi laakeri on tilauksessa, hieman eri kulma kartiossa mutta kestää minkä tarvitsee.
Ajatus oli ensin laittaa tinakonelaatikoiden varaosiksi, mutta laakerinvaihdon jälkeen taidan pitää varalla mikäli sattuu eksymään tähän jossain vaiheessa. Voisko olla vedetty laipan mutteri joskus liian tiukkaan kun on noin käynyt? Krymppiholkki oli hieman läjässä ja laippa tiukemmassa kuin muissa vastaan tulleissa M90:ssä. Öljyä oli oikeahko määrä, joten ei ainakaan näillä öljyillä ole pyörinyt kuivana. Akselilla on toinen samanlainen laakeri joka putsauksen ja voitelun jälkeen pyöri normaalisti. Muistikuvan mukaan lootalla on ajettu luokkaa 350tkm.