Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Turbo- ja remmiahtaminen => Aiheen aloitti: mikar - 14.09.2011, 18:45:41
-
Kun ei tiedä näistä Volvon koneista mikä on mikä?? Niin tällä hetkellä autossa b20 turbolla ja menee siihen hermot. jos sinne sovittais uudempaa turbo konetta niin mikä olisi sopiva moottori mitä sinne rupeis sovittaa ja mistä sellainen löytyy?
-
B230FT, LHjet 2.4, vahvemmilla kangilla ja mäntien öljyruiskuilla eli uudempi kuin -93(?), siitä on sitten helpoin jatkaa jalostamista jos pikkuhiljaa etenee. Jos taas meinaa kankia ja mäntiä ja ruiskua vaihtaa niin ei kait sen sitten väliä ole mikä se on, mut B200 on 2 litranen ja B230 on 2.3 litranen
-
Mitenkäs tämä teho puoli, minkä tehoista konetta saa laittaa? Siis katsastuksen suhteen
-
Sen puoleen pitäis hommata varmaan B230FK. Josa sellaisen laittais ihan alkuperäiskuntoisena ja orkkisruiskulla, niin ei tarvittais edes teholappua. Suurin sallittu teho on about 149hv.
P.S.Jos päädyt vinokoneeseen, niin mä voin lunastaa sen nykyisen pystykoneeseen sopivan kytkinkopan takaisin itselleni ;)
-
Mitenkäs tämä teho puoli, minkä tehoista konetta saa laittaa? Siis katsastuksen suhteen
Täytyy todistaa, että uusi kone ei ole yli 20% tehokkaampi kuin mallisarjan tehokkain vakiokone. Eli tässä tapauksessa mallisarjan tehokkain b20e, 124*1,2=148,8hv. Tuon todistaaksesi tarvitset penkkilaput koneesta. Muutama turbovinokone menee tuon rajan alle, jolloin ei tarvitse tehoja erikseen todistaa.
-
Joo eli B230FK tietenkin, on sama kone kuin B230FT mutta pienemmillä ahdoilla, eli hukkaportin kello ainoa ero näillä koneilla
-
rekisteriotteessa sellainen teksti että katsastusmiehen mukaan muulla ei väliä kunhan kone pysyy kaksilitraisena ;D elikkäs mitä mitä vaihtoehtoja tuolla kriteerillä on? onko suoraan hyvää konetta vai pitäiskö ruveta rakentamaan osista.
-
rekisteriotteessa sellainen teksti että katsastusmiehen mukaan muulla ei väliä kunhan kone pysyy kaksilitraisena ;D elikkäs mitä mitä vaihtoehtoja tuolla kriteerillä on? onko suoraan hyvää konetta vai pitäiskö ruveta rakentamaan osista.
Volvo x40 T4 kone.
-
Millä perusteella tilavuus ei muka saa kasvaa?
-
rekisteriotteessa sellainen teksti että katsastusmiehen mukaan muulla ei väliä kunhan kone pysyy kaksilitraisena ;D elikkäs mitä mitä vaihtoehtoja tuolla kriteerillä on? onko suoraan hyvää konetta vai pitäiskö ruveta rakentamaan osista.
Aikamoisen asiantuntijan olet konttorilta löytänyt. Käytäntö ja lakikirja ei kyllä tuossa tilanteessa enää kohtaa.
-
Sen verran taustatietoa omaavana voin todeta, että autoon on aikanaan haettu Akelta poikkeuluvat ahtimen asennukseen ja otteessa lukee tehoruudussa legendaarinen "A". Sitä en sitten tiedä mihin katsuri perustaa sanomansa moottorin vaihtamisesta, kun poikkeusluvat on kuitenkin anottu orkkis 2,0 tappikoneen ahtamiselle.
-
Autoon on aikoinaan haettu lupa turbolle ja välijäähylle. Rekisteri otteessa lukee vaan että pakokaasuahtimen ja ahtoilman jäähdyttimen asennukseen ajoneuvo-hallintokeskuksen. Tuon tekstin ja että auto on kahden litran koneella katsastusmies sano että muulla ei väliä kunhan koneen koko ei kasva. Pitihän sitä sitten heti uskoa asian tuntevaa katsastusmiestä
-
Kulmamieshän tämän tuntee :hello:
-
Kaikki vinokoneet näyttää (pikkuviilauksella ;)) ulospäin 2 litraiselta
Pitää olla Ammamies erottaakseen B23 lohkon B19 ja B21 lohkoista
B200 ja 230 lohkoissa taitaa olla vesiproput molemmin puolin jolloin niitä ei erota enää mistään
-
B200 ja 230 lohkoissa taitaa olla vesiproput molemmin puolin jolloin niitä ei erota enää mistään
Paitsi noin 2 cm korkeista valetuista kirjoituksista lohkon kyljessä :) No saahan ne hiottua pois...
Aika outoa on kyllä nuo katsurin kommentit, mutta jos näillä mennään, niin B200et vois sitten olla ihan ok aihio. Vaihtaa vaan vahvemmat kanget, niin kestää jo aika hyvin.
Edit. Ja tuossa olisi sellainen heti tarjollakin.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=8570.0 (http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=8570.0)
-
Paitsi noin 2 cm korkeista valetuista kirjoituksista lohkon kyljessä :) No saahan ne hiottua pois...
Hirmu homma. Pitäisi olla rälläkkä
Pakosarja+pohjamassa peittää jos ei halua ruveta hioma urakkaan
-
Hirmu homma. Pitäisi olla rälläkkä
Pakosarja+pohjamassa peittää jos ei halua ruveta hioma urakkaan
Kahden lohkon modifioimis-kokemuksella voin sanoa, ettei ne numerot nyt ihan 2cm korkeita sentään ole ja noin 5 sekunnin hipaisu lamelli-laikalla tekee niistä selvää ;)
-
Kahden lohkon modifioimis-kokemuksella voin sanoa, ettei ne numerot nyt ihan 2cm korkeita sentään ole ja noin 5 sekunnin hipaisu lamelli-laikalla tekee niistä selvää ;)
ei paljon toisinkaan
(http://i42.photobucket.com/albums/e315/Ekomies/Volvo%20940/21032009680.jpg)