RallyBaron  Samppasport

H2C ja vinokone

  • 1 Vastauksia
  • 2506 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hempp2_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
H2C ja vinokone
« : 23.10.2011, 15:05:04 »
Kaverilta löytyisi tuollainen tehdasuusi holsetti tarpeettomana.
Käsitin että tuo on mitoiltaan hx40 luokkaa (Siipikoot ovat noin 60/72), mutta pari sukupolvea vanhempi. Noita löytyy 9.6l volvon koneista ja noin 10l cummingseista. Jotka tuottavat noin 250-300 hv


Tuollaisen kartan löysin


Epäilyttää hieman koska parhaat hyotysuhteet ovat melko lyhyellä painesuhdealueella verrattuna HX ja H1 sarjalaisiin.
Näissä on ilmeisesti t-4 laippa ja turbiini kotelo on sen mukainen eli ei tämä ahdin mikään herkkä ole heräämään, mutta mihinkä saakka tuollasella pääsisi jos oletetaan että muu kokoonpano kestäisi?
Turbiinikotelon kokoa en voinut kuvista tarkistaa mutta ei uskoisi että tuo pahemmin pakopainetta keräisi...
« Viimeksi muokattu: 24.10.2011, 03:22:35 kirjoittanut hempp2_ »

Poissa hempp2_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Vs: H2C ja vinokone
« Vastaus #1 : 24.10.2011, 03:14:10 »
Vastaampa sitten itselleni; Kaivoin hx40 karttoja
6 siipinen

7 siipinen

8 siipinen


Näyttäisi siltä että tällä ei päästäisi yhtä hyviin hyötysuhteisiin kun uudemmalla hx40:llä ja h2cssä parhaat hyötysuhteet tulevat pienemmillä painesuhteilla.
Googlettamisella löysin myös tietoa ahtimen iästä... H2C on ollut uusinta uutta -80 luvulla samoin kun H1C. Pakopesät H2Cssä on pienimmillään 18-19cm^2 kokoa, joten ei tämä taida herätä 8v koneessa kovin helposti ilman paukkua, remmiahdinta tai ilokaasua. 16v kannen kanssa se saattaa herätä jotenkuten.
« Viimeksi muokattu: 24.10.2011, 05:34:56 kirjoittanut hempp2_ »

 

Autoracing  KL-varaosat