Carcom Oy  Ateho

b200et:n hilut b21et:hen ??

  • 16 Vastauksia
  • 5635 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vänkkä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 82
  • www.vrcf.fi
b200et:n hilut b21et:hen ??
« : 22.07.2013, 20:36:54 »
olis kyseistä pään vaivaa tällä hetkellä kun ostin 740 turbo volvon missä oli paikallaan b200et ja siitä oli tullu kanki kyljestä pihalle mutta mukaan tuli b21et ilman sähkösarjaa ja aupulaitteita niiin sopiiko tuon 200et:n sähkösarja/moottorinohjaus 21et:hen ja meneekö myös kansi kun ottaisin siitä mielelläni ruiskun kanssa ?? ja mihin tehoihin asti vakio moottorinohjaus mahtaisi riittää...koneen olisi tarkotus tulla amazoniin ....

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: b200et:n hilut b21et:hen ??
« Vastaus #1 : 23.07.2013, 05:13:46 »
Kyllä sähkösarjan pitäs sopia ja niin myös kannenkin, joku korjaa ellei näin ole! Apulaitteet sopinee paikalle ilmeisesti muuten paitsi ohjaustehostin mikäli sellanen on olemassakaan? Tehoihin en osaa kyllä mitään päteä  :-[
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa vänkkä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 82
  • www.vrcf.fi
Vs: b200et:n hilut b21et:hen ??
« Vastaus #2 : 23.07.2013, 21:51:38 »
Muistin että tossa että 21:ssa jakaja on lohkossa ja 200:ssa se on kannen päässä että kumpi olis parempi tai mimmonen homma sähköt on muttaa niin että saa jakajan lohkoon, tai meneekö 200 imusarja 21 kanteen ?

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: b200et:n hilut b21et:hen ??
« Vastaus #3 : 24.07.2013, 05:53:22 »
Niin juu onkos tässä jokin lukija virranjakajassa? Mun mielestä imusarjan pitäs olla bolt-on
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa raul

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 271
Vs: b200et:n hilut b21et:hen ??
« Vastaus #4 : 24.07.2013, 07:14:12 »
B21ET:ssä nyt ei liikoja sähköjä olekaan.
B200ET:ssä on Motronic ja haulla löytyy siitä paljon, tarvitset mm. anturit vauhtipyörältä.
Käytät siitä kannen ja päätyjakajan suoraan, mikäli vaan puristukset sopii? Motikka säätää itse sytytyksen.

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: b200et:n hilut b21et:hen ??
« Vastaus #5 : 24.07.2013, 11:36:05 »
Jos vaihdat päätyjakajan lohkoon voit joutua myös vaihtamaan apuakselin moottoriin. Selviää kun irroittaa lohkojakajan tulpan ja tsekkaa onko siellä akselissa hammastus vai ei.

Poissa vänkkä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 82
  • www.vrcf.fi
Vs: b200et:n hilut b21et:hen ??
« Vastaus #6 : 25.07.2013, 19:30:32 »
Ja tarkotus olisi myös ottaa vaihdelaatikko tosta 200 mutta sen ny uskois menevän ? Tuli vaan vähän taka pakkia kun ostin b21et:n kytkimen niin olikin pienempi kun paikalla ollut että mahtaako olla myyty muuta kun mistä oli puhe:D tossa termarin alla lulee kaks osassa laatassa 498886 02853 mitä mahtais meinata ?

Poissa Oksanen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • Kerettiläinen
Vs: b200et:n hilut b21et:hen ??
« Vastaus #7 : 29.07.2013, 09:31:49 »
B200ET:ssä on Motronic ja haulla löytyy siitä paljon, tarvitset mm. anturit vauhtipyörältä.

Tässä kohtaa voi joutua sitten vähän patentoimaan, B21ET:ssä ei ole valmiiksi koneistettu paikkoja motronicin antureille. Hyvällä tuurilla voi lohko ehkä olla valua jossa on paksunnokset siellä oikealla kohtaa ja selviää pultinreikien+ohjuriholkkien paikkojen kairauksella, muutoin joutuu tekemään jotain kannakerautaa vaikkapa laatikon pulttien alta. Ei mikään mahdoton jobi mutta on siinä pikku puuhaa...

Ja tarkotus olisi myös ottaa vaihdelaatikko tosta 200 mutta sen ny uskois menevän ? Tuli vaan vähän taka pakkia kun ostin b21et:n kytkimen niin olikin pienempi kun paikalla ollut että mahtaako olla myyty muuta kun mistä oli puhe:D tossa termarin alla lulee kaks osassa laatassa 498886 02853 mitä mahtais meinata ?

Vauhtipyörän antureille täytyy avata paikka kytkinkoppaan, tai napata kytkinkoppa siitä 740:stä.
BMW 535 Turbo 1985
BMW E36 323 1996
Begravningsbil 1979

Poissa vänkkä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 82
  • www.vrcf.fi
Vs: b200et:n hilut b21et:hen ??
« Vastaus #8 : 01.08.2013, 12:49:56 »
viikonloppuna olis tarkotus tota konetta laitella ja tuli mieleen että sieltä saattaa loppua tila kesken ton päätyjakajan kanssa niin voiko toi moottorin ohjaus alkaa oikuttelemaan jos pidän lohkossa jakajan?tai jos sen kannessa taas pidän niin riittääkö joku joku 1mm pellistä tehty suoja levy jakajan  paikan päälle lohkoon ja miten se jakajan akseli,voiko se alkaa pitää ääntä/tai rikkoa jotain jos se jakaja sieltä puuttuu?? ja voinko mennä vanhoilla kansipulteilla vai olisiko hyvä vaihtaa uusiin???

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: b200et:n hilut b21et:hen ??
« Vastaus #9 : 01.08.2013, 13:08:09 »
viikonloppuna olis tarkotus tota konetta laitella ja tuli mieleen että sieltä saattaa loppua tila kesken ton päätyjakajan kanssa niin voiko toi moottorin ohjaus alkaa oikuttelemaan jos pidän lohkossa jakajan?tai jos sen kannessa taas pidän niin riittääkö joku joku 1mm pellistä tehty suoja levy jakajan  paikan päälle lohkoon ja miten se jakajan akseli,voiko se alkaa pitää ääntä/tai rikkoa jotain jos se jakaja sieltä puuttuu?? ja voinko mennä vanhoilla kansipulteilla vai olisiko hyvä vaihtaa uusiin???
Käytä se b200alakerrassa oleva tulppa siihen b21 alakerran jakajan paikalle.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa vänkkä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 82
  • www.vrcf.fi
Vs: b200et:n hilut b21et:hen ??
« Vastaus #10 : 02.08.2013, 11:22:16 »
Eniten mietityttääettä tulisko sillä lohko jakajalla jotain ongelmia sen moottorin ohjauksen kanssa koska sitä olisi helpompi säätää lohkosta kun kannesta koska siellä ei ole oikeen tilaa?meneeköhän se 200:sen imusarja 21:sen kanteen ?

Poissa raul

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 271
Vs: b200et:n hilut b21et:hen ??
« Vastaus #11 : 02.08.2013, 18:49:47 »
Säätää miten?

Poissa vänkkä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 82
  • www.vrcf.fi
Vs: b200et:n hilut b21et:hen ??
« Vastaus #12 : 03.08.2013, 23:00:34 »
vai tarviiko/voiko semmosta kansi jakajaa edes säätää mitenkään?otin männät pois pytyistä että sai putsatuksi ne kunnolla kun oli aika paljon kaikkea sinne kuulumatonta siellä mäntien päällä,ja onnistuin katkasemaan yhden männän renkaan siitä niin tarvs varmaan semmosia alkaa metsästämään niin männässä oli merkintä 211(ja numeroiden alapuolella) 011 toisella laitaa mäntää oli D,ja mauserilla vielä mittasin niin sain 91.2 niin onko tuo koko ihan stanu vai yli koko?

hevonen

  • Vieras
Vs: b200et:n hilut b21et:hen ??
« Vastaus #13 : 03.08.2013, 23:40:15 »
B200ET:ssä on Motronic ja haulla löytyy siitä paljon, tarvitset mm. anturit vauhtipyörältä.
Ja tietenkin sen vauhtipyörän. Anturit lukee hammaskehää ja pyörän tappia.
Voihan sen tapin toki patentoida johonkin muuhunkin v-pyörään...

Poissa vänkkä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 82
  • www.vrcf.fi
Vs: b200et:n hilut b21et:hen ??
« Vastaus #14 : 04.08.2013, 21:01:07 »
varmaan käy suoraan sinne toisesta koneesta se vauhti pyörä kun semmonen on ni ei tarvii patentoida mitään ??

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron