Carcom Oy  Ateho

Turbon valintaa ja pähkäilyä

  • 0 Vastauksia
  • 2009 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa _tk_

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
Turbon valintaa ja pähkäilyä
« : 20.07.2015, 14:52:35 »
Moi,

Ekaksi taustaa ja myöhempänä  kysyttävää.

Kone:
B19E (<vm81) avaamaton vakiomoottori vakiokannella (oletus).
- K-Jet + LH imusarja
- Pakosarja (alkup. valurautaa + omavalmistetta)
- Garret T3/T4, jossa 0.63 pakopesä ja sisäinen hukkaportti
- 3" putkisto 1 äänenvaimennin
- Cooleri + 2" ahtoputket
- Ajettuna:
   - Lähtee vetämään vähän päälle 3300
   - Maksimiahdot pidetty maltillisina eli noin 0.8-0.9bar
   - Kone penkitetty joskus 0.4ahdoilla 180hv/270nm ilman cooleria

Turbosta meni pakopesä halki, joten turbopäivitystä pukkaa päälle. Olisi suht edullinen Garret GT2876R ahdin saatavilla 0.64 pakopesällä, joten kysymykset liittyy siihen. https://www.turbobygarrett.com/turbobygarrett/turbocharger#GT2876R

- Onko mitään järkeä laittaa GT2876R ahdinta, eli onko liian iso ja menee koneen herääminen ylemmille kieroksille?
- Oisko fiksumpaa laittaa kuitenkin GT2860RS? https://www.turbobygarrett.com/turbobygarrett/turbocharger#GT2860RS
- Ja juuh tarvittavat laippa ja lähtömuutokset tehdään.

Ottaen huomioon, että K-Jet vaihtuu oikeaan moottorinohjaukseen ja kansi sekä pakoputkisto paremmmin virtaaviin jollain aika välillä. Ei siis vielä.
Eli saako tuon setupin pelaamaan GT2876R:llä vai joku muu puhallin? kommentteja?

 

Autoracing  KL-varaosat