Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Diesel-osio => Viritys => TDI => Aiheen aloitti: Volvo745D - 05.01.2014, 22:27:25
-
Nyt heitän tänne tälläsen mikkihiiritopicin. Tyhmiä kysymyksiä joten pilkallisiakin vastauksia suodettakoon :P
Iski diiselin virityskuume, ja aikeissa ois ostaa ykkösautoksi 850tdi, ja pitää nykyinen 940tdic vielä taloudessa.
Asiasta erikoisen tekee perverssio tehdä tdi:stä kylän tehokkain diiseli. Joten pyöreälle pöydälle viisaat kertomaan kummassako on enemmän järkeä, laittaakko 850 työn alle ja pittää deeku työjuhtana vai toisin päin?
Oma järki sanois että deekua ei kannata lähteä sen kummemmin rääkkäämään näillä kilometreillä mutta oisko tuossa tdiissä enemmän potentiaalia saaha potkua irti? Mietinnässä olis ainaki ensalkuun tämmöstä pommikonetta lähtee rakentamaan; perusrengastus, ehkä veivit ja männät (riippuen miten himo yltyy jonkinnäkösiä teholukemia havitellessa) turbo, suuttimet, pumppu räpeltää, evry+ahtomodi, deekun vauhtis+kytkin, mitäs tästä vielä puuttukaan.
No pääpointti tuli varmaan selville... En löytäny paljoo rojektipäiväkirjoja tdi:moottorisista väkkäröistä missä olis kauheita tehoja otettu että onko siinä sen enempää järkee ku deekunkaa virittelyssä... :hello:
-
Tdi:stä saat enemmän potkua vakioalakerralla ja kone on pomminvarma muutenki verrattuun deekuu.Deekussa saa taas voimansiirron kestämää pienemmäl vaival ja rahal vrt tdi:n kaksoismassapyörä.Tdi on käyttömukavuudeltaa muuten paljon parempi.Samoilla tehoilla ja väännöillä tdi vääntää paljon alempaa.
-
Kiitos vastauksesta. Tämä autonhankinta jos toteutuu niin teen ehkä rojektipäiväkirjan... :nälkä:
-
deekuun istutat tuon 850tdi koneen, sen rakennat vimosen päälle
-
deekuun istutat tuon 850tdi koneen, sen rakennat vimosen päälle
Toivottavasti runkolaakerinpukit pysyy kiinni. :hello: