21
Veteraanien korjaamo / Vs: B18+dellorto dhla 40 säädöt.
« Uusin viesti kirjoittanut LuukasR 02.05.2024, 21:10:31 »Tuo 27mm ohje on vähän erikoinen mielestäni kun se oli 27mm mitattuna ilman kohokammion kantta ja tietty kohoa ja kun niitä on eri painoisia niin nostaa pintaa erilailla eri painoiset kohot.
Kato käydessä kurkkuun että tekeekö lätäkköjä kurkun pohjille,eli tiputteleeko hajottimesta,kun muistaakseni tuolla 27mm mitalla ainakin itellä tulvi jo hajottimesta ja sen takia ei enään kohon säätö nosta pintaa kun tulvii hajottimesta jo yli.
Mulla on mitattuna kuvan mukaan jonka aiemmin laitoin niin joku 31.5mm vähän yli ja kohon etäisyys kanteen joku 18.5mm.
Ja tuo 31.5mm ei oo ihan tornin päältä vaan siitä kohokammion kannessa olevasta kolosta joku on muistaakseni jonkun pari mm paksu.
Niin ja kaasarit autossa paikoillaa mittailtuna siis. Itellä on kaasarit Misabin imusarjalla 7 asteen kulmassa ja myös vinossa auton pituus suunnassa niin ite jouduin tiputtaan bensan pinnat aika alas että lakkas tekemästä lätäköitä/tiputtelemasta.
Mutta jos sulla ei tiputtele kurkkuihin ja molemmissa kaasareissa bensan pinnat samat niin en usko että niistä on kiinni kyllä.
E:Niin ja siis nää on vaan omia havaintoja mitä tullu tehtyä kun kolmisen vuotta ajellu liki päivittäin noitten dellortojen kans kesät talvet eikä mitään asiantuntija-lausuntoja
E2: Niin ja tuli mieleeni että ne misabbi-levyt estää lämmönjohtumista ja bensan höyrystymistä myös sitä kautta,itselläkin jos pitempään käy paikallansa tai on jonkun tupakin mitan sammuksissa ja siitä kun lähtee niin saa ajaa jonkun matkaa että ajoviima jäähdyttää kaasarit kun yskii ja käy laihalla aluksi.
Noniin, tänään taasen vähän värkkäilin. Bensaa ei enään taida valua äkkiseltään mitä kahtoin, syy tälle säädin kiihrytyspumputangon niin että näkyy 5mm.
Eikä nuo lammikkoa muodosta kaasareide putkiin auton käydessä.
Bensanpinnankin sain mitattua tuollein kansi kiinni ja putki irti, jolloin molemmat on 28mm, eli muutaman millin korkeammalla kun nuo sun 31,5mm. Tämä taitaa johtua että mulla 15mm kannen ja kohon väli ja sulla immeisesti vähän enemmän.
Mutta en nää ongelmaa kun ei kastu putket, muulloin kun kaasua enemmän painassa kun kiihytyspumppu ruuttasee kunnon satsin.
Mietin vaan että minkähän takia mulla tuo boaa nopeasti ja melkein sammuu kun kaasun painaa pohjaan tyhjäkäynniltä, luulis että kiihytys pumpun antama bensa riittää kun kasteleen sen verta kaasareita
Ja muuten mites sulla noi misabien kiinnitys kanteen on onnistunut? Itseltä jouduin ottamaan pakosarjan pulttien paikoista monta milliä pois että sain imu- sekä pakosarjan samaan tasoon ja tuntuu ettei misabit silti kiristy kunnolla kanteen tai ovat kierot koska hörppivät ilmaa ilman silikooni liimaa.
Ilmasta puheen ollen tänään viimeiseksi huomasin kun ihmettelin tuota että miksi 1 sylinteri imee vähemmän, niin bräkiksellä kun ruuttasin 1 sylinterin imukaulan ja pakossarjan väliin niin kierokset laski, eli imuvuotoa on!
Pitänee vielä kokeilla, tekee mieli kohta heittää noi imusarjat mäkeen tai onkohan ne kierot että joutuu plaanaamaan…