Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Lastutus, ohjelmointi ja moottorinohjaus => Aiheen aloitti: Miuzo - 07.08.2012, 19:55:10

Otsikko: 16valve glt:n lh 2.4 ohajaamaan b23et:tä?
Kirjoitti: Miuzo - 07.08.2012, 19:55:10
Eli tuli ostettua "sika säkissä" -tyylillä lh 2.4 moottorinohjaus joka on peräisin 740 glt:stä. En näistä itse oikeastaan vielä mitään ymmärrä, mutta miten tuo ohjaus toimii turbon kanssa 200sarjasessa? eli hallussa seuraavaa

(http://i1073.photobucket.com/albums/w386/Miuzo/20120801_192154.jpg)

(http://i1073.photobucket.com/albums/w386/Miuzo/20120801_192137.jpg)

(http://i1073.photobucket.com/albums/w386/Miuzo/20120801_192124.jpg)

ja räätelemätön johtosarja löytyy. ainakin immun johtoa pitää jatkaa. mitä muita muutoksia pitää tehdä?
Otsikko: Vs: 16valve glt:n lh 2.4 ohajaamaan b23et:tä?
Kirjoitti: järviin - 07.08.2012, 20:10:06
Tuota noin...
Eikös tuo ole vaparista?
Otsikko: Vs: 16valve glt:n lh 2.4 ohajaamaan b23et:tä?
Kirjoitti: Turbo 242 - 07.08.2012, 20:54:51
Tuota noin...
Eikös tuo ole vaparista?

Kyllä on.
Otsikko: Vs: 16valve glt:n lh 2.4 ohajaamaan b23et:tä?
Kirjoitti: The moose - 07.08.2012, 20:56:54
ja glt n lh2,4 ssa ei ole ryyppysuutinta eli suutin nro 5.

Otsikko: Vs: 16valve glt:n lh 2.4 ohajaamaan b23et:tä?
Kirjoitti: järviin - 07.08.2012, 22:47:27
Itselläni ei ole faktaa, joten pitää kysyä.
Ymmärtääkö noi vapariosat ahtoja. Lambdan takaisinkytkentähän siellä on, mutta rajahan siinäkin joskus tulee.
Entä tuo sytkä purkki? Vai hoitaako nakuanturi korjauksen?
Otsikko: Vs: 16valve glt:n lh 2.4 ohajaamaan b23et:tä?
Kirjoitti: The_OttoB - 07.08.2012, 23:14:55
Tohon bensapurkkiin voi vaihtaa lastun 563 purkista ja se hoitelee n 350 ccm suuttimet ok. Tohon sytkäpurkkiin voi vaihtaa lastun jos se on lastutettavaa mallia. Tai siihen saa apulevyn irto lastulle ja lastuttaa sitten. Tai hommaa 148 loppuisen sytkäpurkin ja ajelee sillä.

Lastuissa kannattaa kääntyä Tonin puoleen.
Otsikko: Vs: 16valve glt:n lh 2.4 ohajaamaan b23et:tä?
Kirjoitti: Miuzo - 08.08.2012, 06:08:35
Okok...eli pitäisi saada toimimaan tuollakin ohjauksella vaikkei ilmeisesti sieltä paremmasta päästä ko. Projektiin?
Otsikko: Vs: 16valve glt:n lh 2.4 ohajaamaan b23et:tä?
Kirjoitti: hevonen - 08.08.2012, 08:24:51
Saahan sen, niinkuin edellä sanottiinkin, lastuja peliin vaan.
Tuo kaveri niitä tekee http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?action=profile;u=710
Otsikko: Vs: 16valve glt:n lh 2.4 ohajaamaan b23et:tä?
Kirjoitti: Eerikki - 10.08.2012, 22:31:59
Hyvinhän ne pelaa, nämä täysin samaiset vermeet olivat viimeksi paikaallaan juurikin 200-sarjalaisessa ja B230 turbokoneessa. Suuttimina olivat siniset 390 ccm, muuten kaikki aivan orkkiskamaa. Kylmäkäynnistyksessä kävi vähän paksulla, mutta lämpimänä toimi orkkiskartoillakin aivan ok. Siitä penkitettiin 230 hepoa 0,6 bar ahdoilla näillä ruiskuilla, ilman mitään lastuja. Eli kyllä sieltä sen verran voi ainakin luvata.

Jos tarviit vielä niitä aiemmin mainittuja oheiskomponenttien speksejä ko. ruiskuversiosta niin laita privaa...
Otsikko: Vs: 16valve glt:n lh 2.4 ohajaamaan b23et:tä?
Kirjoitti: kiroileva_fossiili - 11.08.2012, 14:28:39
Kannattaa tutustua jetronic.info sivustoon. Siellä on ohjeet Lh:n itse lastuttamiseen, kokoelma eri vehkeitten karttoja jne. Kaiken lastuttamiseen tarvittavan saa alle 50e postikuluineen. Hiukan vaatii perehtymistä, mutta ei paha. Sain just oman turbo setin pelaamaan oikein hyvin b230f vaparin lh2.4:sella. 555cc suuttimet, e85, turbomallin bensakartta jne.