Carcom Oy  Ateho

Divin Amazon 4D B200 Turbo 1965

  • 134 Vastauksia
  • 37300 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Vs: Divin Amazon 4D -65 *** B200MS + M40
« Vastaus #105 : 18.08.2020, 15:41:46 »
Onko jarruille olemassa joku suunnitelma jo?
Mulla on kans 1-piiriset ja rikkinäisellä tehostimella ja miettiny eri vaihtoehtoja miten lähtis parantaa.

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2093
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: Divin Amazon 4D -65 *** B200MS + M40
« Vastaus #106 : 20.08.2020, 12:41:30 »
Joo hyllyssä Ladan jarrusylkkä ja tehostin, siinä on yksi lähtö taka rumpujarruille omassa piirissään ja kaksi lähtöä eteen levyjarruille ymmärtääkseni toisessa piirissä. Noin niinkun teoriassa voisi toimia kivasti aman takarumpujen ja etulevyjen kanssa kun taakse menee jo muutenkin vain yksi putki T-haaralla. Saisi aika pienellä vaivalla ja rakentamisella kaksi piiriä ja tehostimen. Tehostimen jalkaa oon rakennellu vähä, pitäis purkaa vaan vanha sylinteri pois tieltä että pääsee tekemään jalan loppuun ja sitten pitäisi tehdä jatkopala polkimelle menevään tankoon. Ens talven hommia nuo vois olla ihan hyvin, jos ruuvais syksyllä sylkän irti ja sovittelis tehostimen paikalleen ennenku nostaa moottorin pois. Sitten tyhjään konetilaan saisi tehdä putket.
240 -86 @buildingbrick240

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2093
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: Divin Amazon 4D -65 *** B200MS + M40
« Vastaus #107 : 25.10.2020, 23:20:33 »


Kauden viimeset ajot toimitettu tänään. 77018km näyttää nyt mittari, eli noin 1500km ajelin vinokoneen voimalla tänä kesänä. Ajelen arkiajot firman autolla, joten tuo 1500 koostuu käytännössä viikonloppujen kauppareissuista yms. Auto seisontaan ja tallia siivoomaan että pääsee alottamaan talven projektit. :)

Edit: Niin ja mitään vikoja ei autossa ilmennyt kesän mittaan. Moottorissa on jonkinlainen pieni öljyvuoto takapäässä, ja kaasupolkimeen tulee 90kmh kohdilla hieman resonanssia, nämä helposti fiksattavissa ens kesäksi.  :)
« Viimeksi muokattu: 26.10.2020, 11:33:47 kirjoittanut Divi »
240 -86 @buildingbrick240

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2093
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: Divin Amazon 4D -65 *** B200MS + M40
« Vastaus #108 : 31.03.2021, 22:24:28 »
Öljyvuodon alkulähdettä on täälä jo ujosti alettu tutkimaan. Piti odotella pihan sulamista, että sai hylsyn lykättyä katokseen tallin edestä.  ???

Vuosihuoltoa varten on autosta purettava vähän jotain pientä pois. Pultteja joutui availemaan saman verran mitä uusissa autoissa on pelkällä moottorin muovikuorella. Parin tunnin homma taukoineen.  :D


Vauhtipyörän takaa löytyi keskeltä ulospäin viilettäviä vauhtiraitoja


Syyllinen lienee joko tuo stefa, tai sitten koppa jonka kaikki pultit oli ehkä aavistuksen löysällä tiivisteen painumisen vuoksi. Kaikki pultit oli kuitenkin paikoillaan.


Täytyy hakea uusi stefa, ja laittaa koppa liiman kanssa uudestaan. Toivotaan että näillä eväillä selätetään tuo tiputtelu.
240 -86 @buildingbrick240

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Divin Amazon 4D -65 *** B200MS + M40
« Vastaus #109 : 01.04.2021, 14:46:18 »
Tarkista kampuran pinta myös, jos on uraa niin kannattaa hakea stefalle eri kohta.
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2093
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: Divin Amazon 4D -65 *** B200MS + M40
« Vastaus #110 : 03.04.2021, 00:06:14 »
Vika paikallistettu, syystä tai toisesta stefa on halki, ei ihme että on vähän vuotanut. Kampuran pinta vaikuttaa hyvältä.




Random vesivuoto löytyi kans, lohkolämppäri saa lähtöpassit...




Öljyn seassa oli aika paljon mujua, pohjalla isompaa chippiä ja suodattimessa hienompaa. Vaikuttaisi ihan vaan karstalta mutta pitää vähän tutkia vielä, mitään kiiltävää en löytänyt vaan ihan mustaa roskaa..


Ensimmäinen sponsorikin ilmaantui, tilasin pikkunippeleiden kaveriksi yhden ilmasen tarran mutta lähettivät kaksi!


240 -86 @buildingbrick240

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2093
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: Divin Amazon 4D -65 *** B200MS + M40
« Vastaus #111 : 09.04.2021, 00:03:14 »
Pakkasproppu tuli laitettua... Samalla kun näperteli niin laitoin öljyn suodattimen alle korokelaipan ja siirsin öljynpainekytkimen siihen. Painekytkimen vanhalle paikalle ruuvasin öljyletkun.


Ja mytty hakee paikkaansa.
240 -86 @buildingbrick240

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2093
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: Divin Amazon 4D -65 *** B200MS + M40
« Vastaus #112 : 09.04.2021, 23:21:29 »
Öljynpaluun hahmottelua
240 -86 @buildingbrick240

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2093
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: Divin Amazon 4D -65 *** B200MS + M40
« Vastaus #113 : 18.04.2021, 23:47:01 »
Alkaa olla tuo vekotin valmiina takasin konetilaan... Laatikon pesin ja vaihdoin öljyt, vanhat oli puhtaat ja liukkaat.





Välijäähyksi laitoin do88 450x300mm. Aika nätisti tuon saa sopimaan ainakin näillä näkymin. Syyläri saa olla samassa paikassa kuin viimekesän, sopii olemaan tuossa poikkipalkin takana 12" flektin kanssa kun on 360:in lyhyt vesipumppu.







Lukkopellin ja tuon välijäähyn yläpuolelle tulevan pellin välinen vahvike piti rälläköidä pois, sen korvikkeeksi tein ihan neliöputkesta vahvikkeen joka pitää lukkopellin jämäkästi paikallaan > konepellin tuulihaka ja lukitus toimii kuten ennenkin.

240 -86 @buildingbrick240

Poissa PeeTee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 301
  • www.vrcf.fi
Vs: Divin Amazon 4D -65 *** B200MS + M40
« Vastaus #114 : 19.04.2021, 10:50:42 »
Tätä on kyllä mukava lueskella! Muuttuu varmasti "hiukan" auton luonne näillä päivityksillä.

En tiedä oletko jo huohottimen toiminnan kattonut läpi vai et, mutta suosittelen käyttämään tuon huohotuspömpelin irtaallaan ja varmistamaan sen toimivuus, eli ts. ÖP-paluu on ehjä ja muutenkin kurantissa kunnossa. Nimimerkillä omassa jotain häikkää hyvin suurella todennäköisyydellä. Harmittavan iso työmaa ottaa 2-sarjalaisesssa ÖP irti moottorin ollessa paikallaan. Tai ainakin työlääksi sitä on kehuttu, itsellä ei vielä kokemuksia. Jätin huohotuksen tarkastamatta kun moottori oli pukissa ja se hiukan harmittaa tässä vaiheessa.
Packard Cavalier -54, Audi A6 -12, Dnepr MT-9 sekasikiö, Peugeot 206 -00
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=115334.0

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2093
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: Divin Amazon 4D -65 *** B200MS + M40
« Vastaus #115 : 21.04.2021, 22:22:44 »
Joo huohotinpönttö oli kädessä viime keväänä ja sitä paluuputkeakin käpistelin että oli ehjä joskin aika kovaksi mennyt. Pöntön päältä meni viime kesänä letku kaasuläpän etupuolelle. Sen verran tiedän sen toiminnasta että imuletkussa/kaasuläpässä oli 1500km runnomisen jäljiltä ihan aavistus öljyä "väriksi" mutta imusarja oli kaikinpuolin puhdas sisältä. Kone ei savuta tms joten oletan että huohotin toimii ihan asiallisesti ja sinne tiivistynyt öljy löytää tiensä takasin öljypohjaan. Tälle kesälle systeemi muuttuu sen verran että vedän letkun huohotuspöntön päältä takaiskun kanssa pakoputkeen, niin ei tarvi vetää letkua ihan ympäri konetilaa turbon imupuolelle.

Kiitoksia palautteesta, mukava kuulla että joku lukee!  :D O0
« Viimeksi muokattu: 21.04.2021, 22:24:20 kirjoittanut Divi »
240 -86 @buildingbrick240

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2093
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: Divin Amazon 4D -65 *** B200MS + M40
« Vastaus #116 : 23.04.2021, 22:40:01 »
Viime keväänä rakenneltu kaasuvaijerisysteemi siistitty ja maalattu vihdoin  :D


Vesiletkuun turbon jäähdytysveden paluu (imu).


Finjector toimitti 560cc sumut


Välijäähyyn porasin reikiä, imuilman lämpöanturi liiman kanssa siihen läpipultilla. Nylocci ja kierrelukitetta.


240 -86 @buildingbrick240

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2093
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: Divin Amazon 4D -65 *** B200 TIC + M40
« Vastaus #117 : 26.04.2021, 12:23:35 »
Kaikenlaisia kepulihommia tarvii aina tehdä tämän pikkukipon kanssa...  :D


Milliäkään ei jää kyllä ylimääräistä, öljypohjaan tulee naarmut joka kerta ja kampiakselin asentotunnistin ei mahdu olemaan paikallaan konetta nostaessa.


Mutta kyllä se sinne pakettina mahtuu sukeltamaan.


Välijäähy paikalleen, ylätuenta vielä tekemättä.


Syyläri tilassaan.


Alavesiletku imuhaaralla.


Ahtoputket sopii paikoilleen aika kivuttomasti.
240 -86 @buildingbrick240

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2093
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: Divin Amazon 4D -65 *** B200 TIC + M40
« Vastaus #118 : 01.05.2021, 23:05:20 »
Konetila alkaa olla valmiina. 740 Paisarin laitoin tuonne kuskin lokasuojaan. Filtteriksi nyt alkuun 150mm K&N suoraa ahtimeen, katotaan miten imulämmöt käyttäytyy.


Pakoputken alkumutka muotoutuu tuohon tapaan. Testattava tarviiko tuo minkälaisia vaimentimia kun saa pyörilleen ja käyntiin. Joku pönttö varmaan hyvä olla leimalle.
240 -86 @buildingbrick240

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2093
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: Divin Amazon 4D -65 *** B200 TIC + M40
« Vastaus #119 : 02.05.2021, 22:27:07 »
Auto ulkona ja käynnissä, liikkui eteen ja taakse eikä vuotanut ainakaan vielä mitään nesteitä.  8)
Suuttimien tiedot saatiin muutettua megaan ja päästiin hehtaarille AFR:än kans. Vesiä oli alkuun haasteellista saada kiertämään, mutta lämppärin hanalta kun irrotteli letkuja ja puhalteli niihin niin saatiin ilmakuplat liikkeelle ja vesi lähti kiertämään ja saatiin systeemi täyteen. Uusi akku piti hakea myös, vanha kyykähti. Suora pakoputki oli vähän turhan rapea, ja aika loppui kesken joten ajoille, ahdoille ja säätelemään ei vielä päästy. Vaimennin hankittava niin saa tehdä pakoputken loppuun.

240 -86 @buildingbrick240

 

RallyBaron  Samppasport