Autoracing  KL-varaosat

Divin Amazon 4D B200 Turbo 1965

  • 134 Vastauksia
  • 37321 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2093
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: Divin Amazon 4D -65 *** B200MS + M40
« Vastaus #90 : 10.05.2020, 14:02:37 »


Prototyyppi kasattu loppuun, ajossa tuntui ihan hyvältä. Jousivoima paljon jäykempi kuin ennen kun on sekä läpässä että rullassa jouset, helpotti varmaan sekin tuota käytöstä. Tyhjäkäyntiä tiputin pienemmälle, jäi vielä kyllä yli tonnin vaikka ruuvin poisti kokonaan. Noinkohan tuo vuotaa vakuumia jostain vai onko tuo kaasuläppä vaan semmonen ettei se sulkeudu ihan kokonaan? Wurthin bräkleenipulloon vaihdoin suuttimen maalipurkista että saa hienompana sumuna tavaraa pihalle, sumuttelin sillä imusarjan ympäristössä mutta en saanu mitään vaihtelua kierroksiin. Onko imuvuotojen etsintään jotain parempaa ainetta olemassa? Pitää tutkia lisää..
240 -86 @buildingbrick240

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Vs: Divin Amazon 4D -65 *** B200MS + M40
« Vastaus #91 : 10.05.2020, 21:38:04 »
Starttipilotti eli käynnistysspray, sillä löytyy imuvuodot.

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2093
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: Divin Amazon 4D -65 *** B200MS + M40
« Vastaus #92 : 11.05.2020, 23:36:01 »
Kömmin starttipilotin kanssa ympäri konetilaa, kone sekä kylmänä että lämpösenä, mutten löytäny mitää.  :idiot2: Tyhjäkäynti pysyi samana vaikka mihin suhutteli, paitsi sitten tietysti kierrokset vähän nousi kun ilmanputsariin puhalsi.

Ulkonäköjuttuja vähä näpertelin. Konepellin alumiinilista ja tuulilasin ympäryslistat pistin paikalleen. Vaativat vähän kiillotusta mutta niistä saa riittävän siistit.


Takaa koukun tiputin, hitsasin uuden lapun pistorasiaa varten, laitoin uuden johtosarjan, putsasin ja maalasin koko värkin ja paketti takasin paikalleen. Johdot vielä kytkemättä mutta ulospäin näyttää jo valmiilta. Puskurin päätykin tuli parempi samalla tuohon apparin puolelle, ei ihan yhtä hyvä kun muut palat mutta sentään tuosta ei mene sormi läpi. Kauhia tuo ilta-aurinko kun näyttää sitten aivan kaikkia viat ja kolhut, yhtään ei anna armoa. :'(
240 -86 @buildingbrick240

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Divin Amazon 4D -65 *** B200MS + M40
« Vastaus #93 : 12.05.2020, 07:15:47 »
Peitä kaasuläppäkotelo kädellä niin selviää tuokin.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2093
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: Divin Amazon 4D -65 *** B200MS + M40
« Vastaus #94 : 12.05.2020, 09:24:15 »
Jep ainakin tuossa nyt kylmänä sammui heti kun läpän tulppasi, tuntui jäävän vielä vakuumiinkin aika hyvin. Pitää ajella vielä lämpöseksi ja kokeilla uudelleen.

Ostin toiset polkimet. Viistin jarrusta reunan pois että on monolle enempi tilaa, ja pyöristelin muutenkin ettei tartu kengän reunaan niin helposti kun nostaa jalkaa pois kaasulta. Kokeillaan riittääkö tuo jos ei joutuisi noita varsia muokkaamaan vielä, automaatin kaveriksi tulee varmaan kuitenkin tehtyä sitten leveämpi jarrupoljin.



Edit: Sammui myös lämpösenä ja työkalu jäi kiinni... Varmaan vaan läppä/akseli kulunu niin ettei ole ihan täysin tiivis. No tyhjäkäynti on nyt aikalailla sopiva kun stoppariruuvi on ihan kokonaan auki, olkoot noin niin kauan kun pysyy kierrokset kurissa. Vaihdettava varmaan läppä toiseen seuraavaksi jos ongelma pahenee. Poljin tuntui testilenkillä oikein hyvältä, ainakin Vansit/Converset jalassa pärjää ihan mainiosti, 48 maihareilla ei varmaan edelleenkään tarvi ajaa.

« Viimeksi muokattu: 12.05.2020, 10:28:08 kirjoittanut Divi »
240 -86 @buildingbrick240

Poissa aprilli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 470
  • www.vrcf.fi
Vs: Divin Amazon 4D -65 *** B200MS + M40
« Vastaus #95 : 13.05.2020, 11:08:54 »
Mulla oli viime kesänä ongelmaa kanssa satunnaisesti korkeaksi jäävien tyhjäkäyntikierrosten kanssa. Ne kaks ruuvia jotka pitää kaasuläpän akselissa kiinni oli löysällä.
Siinä oli kaiketi pitkään ollut se läpän rajoitinruuvi liian pienellä, läppä osunut runkoon pitkän aikaa ja ajan kanssa löysyttänyt ruuvit. Aiheutti sen että kun jalan nosti kokonaan kaasulta, niin harvoin oli läppä täysin oikeassa kohdassa, se kiilautui hieman rungon kanssa ja jäi enemmän auki kun olis pitäny.

Tsekkaa ruuvit ja läpän asento muutenkin, nopeeta ja halpaa.

EDIT: Mäkin ajattelin sillon että "olkoon noin ny hetken aikaa ja kattoo sitte syksymmällä". Sitten ku maantiellä ohittaessa antoi reippaasti kaasua ja läppä jumitti siihen asentoon eikä palautunut ja ainoa vaihtoehto oli polkea lisää kaasua ja toivoa että läppä asettuu oikein niin mieli muuttui  ;D
« Viimeksi muokattu: 13.05.2020, 11:12:23 kirjoittanut aprilli »
V70R AWD '98 + 142 B230FT '70
ex: 854 T5 '96  +  854 GLT '93 + 744 B230F '88

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: Divin Amazon 4D -65 *** B200MS + M40
« Vastaus #96 : 13.05.2020, 16:15:52 »
Ne kaks ruuvia jotka pitää kaasuläpän akselissa kiinni oli löysällä.
Siinä oli kaiketi pitkään ollut se läpän rajoitinruuvi liian pienellä, läppä osunut runkoon pitkän aikaa ja ajan kanssa löysyttänyt ruuvit
Tämä johtaa parhaimmillaan siihen, että niitä ruuveja saa keräillä männän päältä. On nähty.  :buck2:

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2093
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: Divin Amazon 4D -65 *** B200MS + M40
« Vastaus #97 : 13.05.2020, 20:58:57 »
 :buck2: Tarkistan!
240 -86 @buildingbrick240

Poissa -JS-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 351
  • www.vrcf.fi
Vs: Divin Amazon 4D -65 *** B200MS + M40
« Vastaus #98 : 13.05.2020, 23:06:34 »
Tuntuuko miten pirteältä entiseen moottoriin verrattuna?
2-piiri sylinterin kyllä ottaisin projektiksi :P

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2093
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: Divin Amazon 4D -65 *** B200MS + M40
« Vastaus #99 : 14.05.2020, 10:41:50 »
Kyllähän se paremmin vetää, varsinkin isoilla vaihteilla. Tuo M40 laatikko jarruttaa suorituskykyä aika paljon pienillä vaihteilla nurkka ajossa kun korkeilla kierroksilla ei vaihteet oikein halua mennä silmään ilman rutinaa, ja ohan tuo pitkäkeppinen muutenkin hidas käyttää. Joutuu rajoittamaan vähän urheilullista ajoa. Vanha B18 oli kyllä tehon puolesta mainiossa tikissä myöskin, eikä megan säädötkään ole vielä ihan kohdillaan. Bensakarttaa vasta ajeltu ja korjailtu noita kaikenmoisia pikkuvikoja ja vuotoja. Veikkaan ettei tuo imusarja kyllä pärjää vakiolle suorituskyvyssä, mutta mahtuupahan konetilaan. :D

Jarrupäivitys odottaa kyllä jo hyllyssä, vähän jotain tarvikkeita siihen on hankittava sinne tänne että voi tehdä sitten pidemmän pätkän uutta putkineen jne. Nyt kuitenkin alkaa tekemään mieli vähä jotain muuta ruuvattavaa ja volvo olis kiva pitää hetken aikaa enemmänkin vaan ajossa jos se toimii. Voi olla että isommat päivitykset menee ens talvelle.
« Viimeksi muokattu: 14.05.2020, 10:43:58 kirjoittanut Divi »
240 -86 @buildingbrick240

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2093
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: Divin Amazon 4D -65 *** B200MS + M40
« Vastaus #100 : 07.08.2020, 18:21:53 »
Tällä päivämäärällä on volvo käyty katsastamassa. Pariksi vuodeksi tuli ajoaikaa, ja muutoksina moottorin vaihto B200F, sekä vetokoukku lisättiin. Puntarilla käytiin ja omamassa on kasvanut 30kg alkuperäisestä. Kilometrejä mittarissa 76500, eli tonni on tullut alkukesän aikana uudella tekniikalla.



240 -86 @buildingbrick240

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1767
Vs: Divin Amazon 4D -65 *** B200MS + M40
« Vastaus #101 : 08.08.2020, 08:38:57 »
Lycka til.
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2093
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: Divin Amazon 4D -65 *** B200MS + M40
« Vastaus #102 : 16.08.2020, 01:27:12 »
Nokka vaihdettiin tänään M > A. Säädeltiin vähäsen ja tuntuisi että alhaalle tuli paremmin vetoa. Kierroksilla puutuu vähä edelleen mutta vetää kyllä niin että on kiva ajella. Varmaan kummempia viritelmiä ei tehdä enää tälle kesälle, pieniä huoltohommia ja ajoa vaan... Talveksi taas kone pukkiin ja katotaan mitä uutta keksitään. :)
240 -86 @buildingbrick240

Poissa P11S1

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1446
Vs: Divin Amazon 4D -65 *** B200MS + M40
« Vastaus #103 : 16.08.2020, 22:16:27 »
B230 lohko ainakin tuon 200 tilalle? Ja laatikko vaihtoon?
On kyllä kivan näkönen kruisailu peli tuollainen amazon.  :)
744turbo ic++ -90 / 764turbo jenkki -85 / 945GL -95 / V70 2.5 20v -99 / Hilux LN110 -89
Purussa 700/900 volvoja

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2093
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: Divin Amazon 4D -65 *** B200MS + M40
« Vastaus #104 : 18.08.2020, 12:48:04 »
Joo, laatikko odottelee tallin nurkassa jotain talvea  :D (AW71L)

Koneelle taitaa seuraava askelma olla pieni OEM-ahdistin kylkeen. Pakosarjaa, välijäähyä ja muuta semmoista on jo kertyny nurkkiin. Tietysti se laatikko rajoittaa tuon kanssa eniten, imusarjan toiminta on iso kysymysmerkki ja peräkin varmasti leipoo ennemmin tai myöhemmin. Jarrutkin pitäis tehdä, 1-piiriset tehostamattomat riittää kyllä leimalla mutta ei ne oikein luottamusta herätä.  :idiot2:

Täytyy sitten ajan kanssa rakentaa isommalla alakerralla joku järeämpi moottori jonka voi vaihtaa suoraa nykysen tilalle, kunhan ensin on tuota muuta tekniikkaa päivitelty. :)
240 -86 @buildingbrick240

 

Ateho  Elekma