M47 ei kestä esim. vähän ruuvatun D24TIC:n (140-150 hv/300-350 Nm) jatkona, kokeiltu on. Kolmesta meni sivuakselin laakerit ja katosi rattaista hampaita (kumpi tapahtui ensin ei ole täyttä varmuutta kun ajoin viheltävillä laatikoilla niin kauan kuin liikkui) ja yhdestä tuli enemmänkin rautaa ulos. Kaikissa yhteinen piirre oli, että ensin alkoi vinkumaan vienosti vitosella, sitten ulisemaan ja lopulta vollotti kaikilla muilla vaihteilla paitsi nelosella. Ja kolmosen ja kakkosen synkrot kaikissa enemään vähemmän huonossa hapessa. Yksi M47 kesti eniten kilometrejä kun käytin kytkintä pelkästään liikkeelle lähdössä ja pysähtyessä, vaihdot tein raakana ilman kytkintä. Kun oppi vaihtamaan oikeilla kierroksilla, pienemmälle vaihtaessa välikaasun annostelun ja sopivalla voimalla ei edes rutissut. Tosin sekin sitten särkyi totaalisesti (rattaat sileänä, akselit poikki, kuoret halki jne) täyskaasulla suoritetun vaihdon yhteydessä.
Kolmosen rattaat ja synkrot (sekä siirtäjät) saa kaikista muusiksi repivillä vaihdoilla/kytkinpommilla. M45 kestää 300 Nm lähes ikuisesti, 350 Nm vähän repivämmälläkin käytöllä ja 400 Nm:llä saattaa se ensimmäinen kova veto kolmosella olla liikaa... Moni väittää, että M47 kestää sen mitä M45, mutta käytännössä on kuitenkin reilusti heikompi. Kai jo tuokin etteivät edes vahingossa Göteborgissa ruuvanneet turboihin M47:a (vaikka muuten ovat ruuvanneet kiinni mitä hyllystä on sattunut käteen tarttumaan) kertoo jotakin.