Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

M47 laatikko

  • 118 Vastauksia
  • 69248 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: M47 laatikko
« Vastaus #30 : 22.12.2011, 18:58:51 »
no se ylivaihdeloota just kestää,  se on siis m45 (4 vaihteinen ylivaihteella)

Hassua, olisin voinut väittää että mulla on m45 eli juurikin se neljälovinen laatikko. m46sähkönen ja m47kova vitonen
No kun halvalla sai.

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: M47 laatikko
« Vastaus #31 : 22.12.2011, 19:02:21 »
Ari tarkoitti että m46 on m45 jonka perään on jatkettu laycockin
ylivaihdeyksikkö, eli ei varsinaisesti ole lootaa.
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: M47 laatikko
« Vastaus #32 : 23.12.2011, 10:14:35 »
no se ylivaihdeloota just kestää,  se on siis m45 (4 vaihteinen ylivaihteella)  ja se ylivaihdehan on käytössä vaan matka ajossa  ;)
kova vitonen  m47 taas astetta heikompi loota
nyt joku viisaampi vois nuo kestot luetella  ;)

Oukei, tiedän joo, että se ylivaihde on erillinen boxi siin vaihteiston takana. Eli yleisesti 4-loviset on kestävempiä mitä M47..mut onko niiden välisellä kestävyydellä eroa? eli onko ne 4 vaihdetta kestävimpiä M40 vai M45 ? ymmärsin et ilmeisesti M46 on 4 vaihteen osalta sama kuin M45, siin on vain se ylivaihde.
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa Juke-Maza

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1344
  • Keskinkertaista yritetään mutta paskaa tuppaa.....
    • JAM Motorsports Club
Vs: M47 laatikko
« Vastaus #33 : 23.12.2011, 11:20:20 »
Ei oo, kyllä se ihan selvällä suomen kielellä luki, että kehuvat sitä kestävemmäks mitä mersun manuaalilaatikoita.
Missä luki?

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: M47 laatikko
« Vastaus #34 : 23.12.2011, 19:16:26 »
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7974
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: M47 laatikko
« Vastaus #35 : 23.12.2011, 20:00:12 »
Mersuforumilla..

Joko Mersumiehet on ihan kuutamolla tai sitten Mersuissa on laatikot ihan hanurista.

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: M47 laatikko
« Vastaus #36 : 23.12.2011, 21:48:56 »
Joko Mersumiehet on ihan kuutamolla tai sitten Mersuissa on laatikot ihan hanurista.

Saattaa olla..

Mites tommosen Volvo 240 orkkis deekun kytkin kestää? jos tarkotuksena on ottaa 200hp/400Nm niin kestääkö vakio dieselin kytkin ees kiihdytyksiä vai kannattaako suosiolla vaihtaa jäykempään? Laatikkona ainakin alustavasti toimii M47..ei nyt mtn hirveetä rallia oo tarkotus ajaa. Perään lukko ois kiva mut kassoo nytte.
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7974
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: M47 laatikko
« Vastaus #37 : 23.12.2011, 22:02:22 »
Suosittelen sijoittamaan Sachs SRE HD kytkimeen vakioiden sijaan. Nuo on todettu moneen kertaan kestäviksi ja rahan arvoisiksi sijoituksiksi.

M90 laatikko voi tuntua pröystäilyltä, mutta on käyttö mukavuudessa ja kestossa myös hintansa arvoinen.

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: M47 laatikko
« Vastaus #38 : 23.12.2011, 23:15:06 »
Suosittelen sijoittamaan Sachs SRE HD kytkimeen vakioiden sijaan. Nuo on todettu moneen kertaan kestäviksi ja rahan arvoisiksi sijoituksiksi.

M90 laatikko voi tuntua pröystäilyltä, mutta on käyttö mukavuudessa ja kestossa myös hintansa arvoinen.

Paljonko mahtaa olla hintaa?

Onko noissa vapareissa sama kytkin ku turbossa? Meikäläistä ei haittaa jäykkä kytkin..jos vain mahd. halvalla saa laittamalla jäykemmät kytkinjouset volvon kytkimeen ehkä uusien levyjen kera jos on huonot. Miten on asian laita? Saako siihen tarpeeks jäykkiä kytkinjousia ja jos saa niin minkä hintasia ja paljonko se pakka sitte kestää vääntöä?
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa Agua

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: M47 laatikko
« Vastaus #39 : 28.12.2011, 00:58:07 »
Kuinka helpolla passaa m40 laatikon tilalle m45 laatikko? Mieluiten käyttäisin m40 kytkin koppaa eli tartteeko kytkin koppaan tehä paljon muutoksia?

Poissa leka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 692
  • www.vrcf.fi
Vs: M47 laatikko
« Vastaus #40 : 28.12.2011, 13:26:25 »
Kuinka helpolla passaa m40 laatikon tilalle m45 laatikko? Mieluiten käyttäisin m40 kytkin koppaa eli tartteeko kytkin koppaan tehä paljon muutoksia?
Se ei käy, tarviit tonninkopan tai leikkaat/käännät/hitsaat m45-kopasta tonninkopan.
144-70

Poissa Agua

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: M47 laatikko
« Vastaus #41 : 28.12.2011, 16:12:06 »
Se ei käy, tarviit tonninkopan tai leikkaat/käännät/hitsaat m45-kopasta tonninkopan.

mikäs tässä tonnikopassa on erona m40 koppaan? kun mulla on tämä m40 laatikko tojotan koneen perässä.. niin ajattelin ei olisiko kova homma muokata m45 passaamaan m40 tilalle? lähinnä kiinnostaa että onko laatikon kiinnitys päässä reikien sijainnilla eroa?

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: M47 laatikko
« Vastaus #42 : 28.12.2011, 16:38:01 »
M40 kytkinkoppa ei sovi M45:een. M40:ssä kopan laatikkoon kiinnittävät pultit on kopan ulkopuolella ja M45:ssa kopan sisällä. Eli uutta kytkinkoppaa joudut tekemään jos haluat vaihtaa 45:een.

Tonninkoppa on taas harvinaisempi vain ekan vuosikerran 240:ssä käytetty koppa, jolla on saatu M45 ja tikkukone (B20) naitettua yhteen. Vakiolla kopalla se M45 olisi ollut kallellaan siellä pystyssä olevan koneen perässä.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: M47 laatikko
« Vastaus #43 : 29.04.2013, 10:12:26 »
Osaako joku sanoa mistä mahtanee johtua, että "takana olevat vaihteet" 2 ja 4 tahtoo vähän pyrkiä poies päältä kiihdytettäessä kun ahdot pääsee huippuarvoonsa (1,5bar)..? etenki 2 vaihteella niin jos polkasee kaasua niin, että auto ottaa max ahdot niin tuntuu et keppi pyrkii vapaalle väännön vaikutuksesta, ja yhen kerran putoski vaihde ku oli autossa 5 henkee.. mietittiin yhen kaverin kans, et voisko olla mahollista vaan, ettei vaihteensiirtäjä vie vaihdetta riittävän perille vai onko kyseessä joku muu onkelma/ominaisuus?
Ei noilla tehoilla PITÄISI vielä M47 olla kipurajoilla..1,5barin ahdoilla tuskin 400Nm menee rikki vielä deekussa (12mm np:llä).

Tunnistaako kukaan tällasta kertomusta tutuksi omalla kohalla..?  :idiot2:
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa _deeku_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 54
  • www.vrcf.fi
Vs: M47 laatikko
« Vastaus #44 : 05.05.2013, 10:05:52 »
Itsellä rupesi eilen vaihdekeppi vatkaamaan ajossa ja myöhemmin päivällä meni vaihdelaatikko kahdesta kohtaa poikki ja koko b230 et lohko katkesi 3 ja 4 pytyn välistä poikki niin että öljypohjakin vääntyi mutkalle  :D en ole vielä vastaavaa tapausta kuullut.

 

Elekma  Autoracing