Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Jaguar XJ-S V12 -89 Series II + S-type 3.0 V6 -00

  • 111 Vastauksia
  • 28841 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jameson73

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 234
  • www.vrcf.fi
Vs: Jaguar XJ-S V12 -89 Series II
« Vastaus #90 : 29.06.2021, 08:27:09 »
Hei miks te kaikki ette harrastele brittiveheksiä? Omintakeisesti väsätyt järjestelmät ja niistä otettava selvää korjauskirjalla jonka esittelemistä vaihtoehdoista on yhdisteltävä lähimmäksi osuvat kaaviot ja järjestelmäesittelyt. Kaaviot ehkä monistettu joskus 70-luvun lopulla ja sen jälkeen kopioitu muutamaan kertaan. Välillä vähän epäselviä...  S*

No tuota, nyt kun kerran kysyit. Juuri sain hävitettyä perikunnan -07 mallisen, alle 250 tkm ajetun 2,7D S-Typen, johon viimeisen reilun vuoden aikana oli käytetty korjaukseen 9500 € ja 2018-2021 aikana joku yhteensä joku 14-15 k€.

Toki omalla työllä säästää paljon, mutta koska kaiken voi insinööri ryssiä minkä ihminen on keksinyt (vai kumminko päin se nyt meni?  8)) ja omat remontit yleensä kestää pitkään tai toteutuvat "perse edellä puuhun"-filosofialla niin olen päätynyt käyttämään maksullisia palveluita vaikka se välillä vähän jälkeenpäin kirveleekin. Summa summarum: Jagi oli hieno peli toimiessaan, mutta siihen verrattuna Volvolla ajaa "lähes ilmaiseksi".
XC60 AWD 2,4 D4 Momentum -14  a.k.a "Konjamiini"
"Mutta älä huolehdi äläkä valvo, rahat on loppu, mutta rahat on loppu, mutta myydään Volvo."

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1054
  • www.vrcf.fi
Vs: Jaguar XJ-S V12 -89 Series II
« Vastaus #91 : 29.06.2021, 09:23:00 »
Valintakyaymyksiähän nämä. Tuossa kun ylistän näitä sumuisten saarten vehkeitä niin esim. töissä kyselijöille olen rehellinen. Tarvitsee joko omat taidot ja faciliteetit, tai pullean lompsan jos näillä haluaa ajella ulkopuolisten avulla.  :P

RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel käyttöWC, RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 varaosiksi, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 629tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu", Clean car, sick mind.

Poissa kjamppa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 80
  • www.vrcf.fi
Vs: Jaguar XJ-S V12 -89 Series II
« Vastaus #92 : 29.06.2021, 09:31:24 »
Tuosta ilmastoinnista. Mitä aikanaan pajotin 740:n ilmastointia niin kompressori oli aina päällä kun oli ilmastointi valittuna. Jos järjestelmässä oli ainetta. Sitten kun se vajeni, alkoi kompura pätkimään. Lopulta kun paine laski ei tietenkään enää käynnistynyt ollenkaan. En sitten tiedä oliko täytösmäärä liian iso ja kuuluiko kompuran pätkiä. Sen vaan muistan 90-luvulta kun sain järjestelmään vielä R12:a ja asentaja täytti järjestelmän mittareiden avulla ja putkia tunnustellen kun ei löytänyt juuri kyseisen mallin täyttämäärää papereistaan. Lämppärin suuttimista tuli heinäkuun kosteina päivinä lunta sisään ja kylmää riitti. Kunnes systeemi taas tyhjeni...

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1054
  • www.vrcf.fi
Vs: Jaguar XJ-S V12 -89 Series II
« Vastaus #93 : 29.06.2021, 16:53:33 »
Tuosta ilmastoinnista. Mitä aikanaan pajotin 740:n ilmastointia niin kompressori oli aina päällä kun oli ilmastointi valittuna. Jos järjestelmässä oli ainetta. Sitten kun se vajeni, alkoi kompura pätkimään. Lopulta kun paine laski ei tietenkään enää käynnistynyt ollenkaan. En sitten tiedä oliko täytösmäärä liian iso ja kuuluiko kompuran pätkiä. Sen vaan muistan 90-luvulta kun sain järjestelmään vielä R12:a ja asentaja täytti järjestelmän mittareiden avulla ja putkia tunnustellen kun ei löytänyt juuri kyseisen mallin täyttämäärää papereistaan. Lämppärin suuttimista tuli heinäkuun kosteina päivinä lunta sisään ja kylmää riitti. Kunnes systeemi taas tyhjeni...

No tässä kuuluu kyllä katkoa kompuraa tietyssä syklissä. Tossa on nyt vielä selvittelyssä onko kotikylän pajoilla R12 kamppeet, sen epämääräisen painekytkimen lisäksi voi toki olla että aineet on vuosien aikana vajunut sen verran että kylmää tulee mutta maksimipainetta ei enää saavuteta. Tehdään aineiden lutraus ensin ennenkuin puretaan mitään.
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel käyttöWC, RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 varaosiksi, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 629tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu", Clean car, sick mind.

Poissa Mäkimies

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 444
  • www.vrcf.fi
Vs: Jaguar XJ-S V12 -89 Series II
« Vastaus #94 : 29.06.2021, 18:51:20 »



Hei miks te kaikki ette harrastele brittiveheksiä? Omintakeisesti väsätyt järjestelmät ja niistä otettava selvää korjauskirjalla jonka esittelemistä vaihtoehdoista on yhdisteltävä lähimmäksi osuvat kaaviot ja järjestelmäesittelyt. Kaaviot ehkä monistettu joskus 70-luvun lopulla ja sen jälkeen kopioitu muutamaan kertaan. Välillä vähän epäselviä...  S*
Hullu voin olla, en sentään umpihullu. Juutuubassa seuraan autoholistin autofantasiat, melkoista taistelua auton kanssa, ei kiitos.   :idiot2:

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Jaguar XJ-S V12 -89 Series II
« Vastaus #95 : 30.06.2021, 12:43:46 »
Kyllä kaikkia kompuroita katkotaan paineantureilla (siinä ilmastoinnin ulkokennossa niitä rivi muistaakseni takavetovolvoissa?). Jos sitä ei katkota paineanturilla (tai tunnistimella) niin tulee varoventtiilistä kamat ulos (pumppaa järjettömän paineen)...

Sit jos varoventtiili on rikki niin yleensä ampuu sisäkennon kun haulikon näköiseksi. Yleensä tämä keissi on pösöissä.  :D
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1054
  • www.vrcf.fi
Vs: Jaguar XJ-S V12 -89 Series II
« Vastaus #96 : 01.07.2021, 22:52:03 »
Kävin tänään ilmastointihuolllossa joka otti vanhuksen vastaan eikä heti säikähdellyt. Aika paljon puuttui ainetta mutta täytön jälkeenkään se alkuperäinen ongelma eli kompuran jatkuva käynti ei ratkennut.

Tuolla ei ruvettu enempiä tutkimaan kun tilattu oli vain täyttöhuolto. Ei tullut kaiken häslingin kesken kysyttyä mikä aine tonne nyt meni... oli meinaan ukollla siinä neljä autoa yhtäaikaa työn alla ja kaikissa a/c sproing.
Kotona sitten pähkäilin vielä ja kaipa se painekytkin on vaan tilattava koskapa ei sen sähköinen toiminta edelleenkään vakuuttanut.
Netistä löysin vihdoinkin selkeän kuvan minkänäköinen se katkaisija on, just sen näköinen hengetön nappi joka jo näyttääkin siltä että tod näk juonut kylmäaineöljyä eikä osaa enää katkoa maata.
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel käyttöWC, RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 varaosiksi, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 629tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu", Clean car, sick mind.

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1054
  • www.vrcf.fi
Vs: Jaguar XJ-S V12 -89 Series II
« Vastaus #97 : 05.07.2021, 11:02:20 »
Viikonlopun saldoksi tuli 830km ja vajaat pari tankillista bensaa häipyi. Käytiin frouvan kanssa pikareissuna Varsinais-Suomen turnee ihan vaan kahdestaan, kyllä se vaan on mukavata kun oma elämä on pikkuhiljaa tulossa takas. Mukulat on niin isoja ettei niitä tarvi ottaa mukaan.  ;D Neiti 15v on ihan tyytyväinen kotonakin, tokikaan ei jätetä alaikäistä 100% yksikseen vaan täysi-ikäinen veljensä on silloin aina vähintäänkin lähimaisemassa.
No juu.

GT cruiserilla on oikein mukava painella, vaikkei mitään ennätyksiä matkanteossa tehty lähellekkään niin kyllähän tuossa istuksii ja antaa voimalaitoksen työntää eteenpäin.

Mäntsälä - Paimio - Uusikaupunki - Rauma - Kustavi - Hanko - Mäntsälä kiepaus ajeltiin. Raumalla oltiin yötä Vanhassa Raumassa.

Semmoinen pieni yksityiskohta tuolta reissulta, ei mitään ihmettelyä pysäköinnin kanssa. Maksutonta pysäköintiä joka paikassa tarjolla, jopa sellaista joissa ei edes aikaa rajoiteta... Ihan kuin autoilijat olisivat lompakkojensa kanssa tervetulleita. Eikä puoliksi rikolliseksi leimattavia kuten esim. pääkaupunkiseudulla jossa pysäköinti saattaa maksaa enemmän kuin koko matka sinne... 
« Viimeksi muokattu: 05.07.2021, 11:04:06 kirjoittanut B30A »
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel käyttöWC, RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 varaosiksi, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 629tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu", Clean car, sick mind.

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1054
  • www.vrcf.fi
Vs: Jaguar XJ-S V12 -89 Series II
« Vastaus #98 : 31.08.2021, 19:39:00 »
Kisu jäi nyt ainakin toistaiseksi tauolle, ehkä jo talviteloille. Harvakseltaan ajellut viimeaikoina niin ei oikein huvita Traficomia lihottaa ilman vastiketta.
Kausi jäi aika lyhkäiseksi eikä kilsojakaan kertynyt edellisen kesän tapaan mitenkään hirveästi.

Auto sinänsä toiminut moitteettomasti.  :)
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel käyttöWC, RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 varaosiksi, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 629tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu", Clean car, sick mind.

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1054
  • www.vrcf.fi
Vs: Jaguar XJ-S V12 -89 Series II
« Vastaus #99 : 21.05.2022, 21:15:11 »
Kisu tuli tänään ulos kopista, pikku pesu niskaan ja tankkaamaan tankki täyteen varsin edullista (not) bentsiiniä.
Huomenna aukoton ja kivenkova suunnitelma suunnata Naantaliin ja Louhisaaren kartanolle muiden oikeamielisesti brittikalustoa ihailevien kanssa. Jumaleissons miten mieltä hiveli lasketella tällä pitkästäaikaa.  S*

RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel käyttöWC, RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 varaosiksi, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 629tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu", Clean car, sick mind.

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1054
  • www.vrcf.fi
Vs: Jaguar XJ-S V12 -89 Series II
« Vastaus #100 : 26.05.2022, 12:24:30 »
Sunnuntaina tuli ajeltua 500km lenkki tuonne Turun suuntaan. Epäilijöille tiedoksi, auto toimi ilman pienintäkään nikottelua vaikkei ole valmisteltu millään tavalla. Syksyllä meni koppiin, en tehnyt talvella tälle yhtään mitään ja nyt ajoin sen ulos, tankki täyteen ja maantielle. Akkua toki latailin talven aikana muutamaan otteeseen ettei kypsy.  ;)

Mukava reissu taas. Neiti 16v oli messissä ja päämääränä olleet nähtävyydet koluttu sekä oikeamielisen Rover/Land Rover-autoporukan kanssa ajeltu sikäläisiä pikkuteitä.
Tankkiin jäi vielä melkein 1/4 jäljelle kun kotiuduttiin, auton oma kk-näyttö kertoi menovettä menneen 13,5litr/100km.

Nyt tämä meni takas seisontaan odottelemaan muita harrasteajoja, sen verran tuo polttoaine maksaa että työmatkailut saa hoitua kaasukammiolla.
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel käyttöWC, RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 varaosiksi, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 629tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu", Clean car, sick mind.

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1054
  • www.vrcf.fi
Vs: Jaguar XJ-S V12 -89 Series II
« Vastaus #101 : 23.06.2022, 17:08:36 »
Tälle puhdas leima tänään.
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel käyttöWC, RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 varaosiksi, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 629tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu", Clean car, sick mind.

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1054
  • www.vrcf.fi
Vs: Jaguar XJ-S V12 -89 Series II
« Vastaus #102 : 29.06.2022, 22:27:11 »
Kesän ajelut piristyy pikkuisen. Eilen käytiin työpäivän jälkeen Mommilan kyläpuodilla vanhojen ajoneuvojen illassa pyörähtämässä. Noin 100km tuli ajoa, kyläpuodilla verkkokalvolle piirtyi toinen toistaan hienompaa ajopeliä.
Myöhäisen saapumisen vuoksi kisu joutui jäämään sinne heinäpellolle parkkiin.
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel käyttöWC, RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 varaosiksi, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 629tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu", Clean car, sick mind.

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1054
  • www.vrcf.fi
Vs: Jaguar XJ-S V12 -89 Series II
« Vastaus #103 : 23.07.2022, 16:40:30 »
Kisu ja ISOveli Orimattilan torilla tänään, harrasteajoneuvojen tapaaminen.

RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel käyttöWC, RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 varaosiksi, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 629tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu", Clean car, sick mind.

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1054
  • www.vrcf.fi
Vs: Jaguar XJ-S V12 -89 Series II
« Vastaus #104 : 27.07.2022, 22:12:33 »
Kisun pieni elokuvarooli ilmestyy suurelle yleisölle.  :)
https://youtu.be/SpZ4EJuCeac
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel käyttöWC, RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 varaosiksi, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 629tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu", Clean car, sick mind.

 

Proturbo  Autodiagnoosi