Omassa (S90) saa ratin nappuloilla valittua kaikki vaihtoehdot rajoittimesta Pilot assistiin. Rajoitin on suorastaan vaarallinen, se hakee nopeustietoja jostain Heren vanhoista tiedoista, ja yllätti kerran niin pahasti, etten toiste sitä käytä.
"Autopilotti" on sen sijaan lähes aina käytössä, jos tiemerkinnät antavat mahdollisuuden. Mielestäni nykyistä rattiholhousta voisi pidentää vaikkapa 15 sekunnin nurkille, mutta kyllä tuonkin kanssa oppii elämään. Pieni paine ratissa riittää, ohjausliikkeitä ei tarvita.
Ajoavustimien yleistyessä tienpitäjän tulisi maalata keskiviivat myös pienemmille teille, nyt kaistavahdit saattavat ohjata vastaantulevan puolelle, kun keskiviivaa ei ole menoa rajoittamassa. Avustimien lisääntyessä saattavat "amerikantyyliset" onnettomuudet, joissa auton kerrotaan itsekseen ajaneen kiihdytelleen, todennäköisesti lisääntyvät. Ohjekirja kannattaa näissä lukea ja totutella auton mahdollisiin oikkuihin. Samalla huomaa, kuinka kaukana vielä ollaan toimivasta autopilotista, itsekseen ajavista puhumattakaan.