Carcom Oy  Ateho

Tyttöjen 740:it

  • 199 Vastauksia
  • 34517 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1054
  • www.vrcf.fi
Vs: Champagne gold 740
« Vastaus #15 : 23.09.2020, 21:40:00 »
Tuon Qtechnic kaman kanssa on syytä olla skeptinen, on hyvää kamaa mutta ei välttämättä tee harmaantuneesta puskurista mustaa. Toki voi olla muovilaaduissa eroja, näihin mun brittiveheksiin sitä ostin eikä harmaantunut muovi mustunut, sellaiset muovit joissa väri on tallessa se tekee ihmeitä mutta haalistunut ei tummene. Kirkastuu ja siistiytyy mutta ei tummene.

Tai sitten minä en vaan tajua.  ???
« Viimeksi muokattu: 24.09.2020, 12:32:27 kirjoittanut B30A »
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel käyttöWC, RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 varaosiksi, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 629tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu", Clean car, sick mind.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Champagne gold 740
« Vastaus #16 : 23.09.2020, 22:21:33 »
Oisko se sitten materiaalista kiinni? Ainakin yhden moottoripyörän harmaahkot muoviosat muuttui uudenveroisiksi.

242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa retox

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: Champagne gold 740
« Vastaus #17 : 24.09.2020, 09:52:13 »
Näihin volvoihin on pelannut myös meguiarsin black plastic restorer tai meguiars trim detailer.  Tuo C4 on hyvä pienempiin kohteisiin.
Eise ole hullu joka pyytää, vaan pylly joka huutaa!
Volvo 240 b230f
Vikakoodin lukua joensuussa autocomilla

Poissa TJA

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1042
  • www.vrcf.fi
Vs: Champagne gold 740
« Vastaus #18 : 24.09.2020, 11:14:58 »
Ääni C4:lle. Kuumailmapuhallinta ei lähellekkään muoveja, entisaikojen jobbarien juttuja.

Poissa Reinikka99

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 227
  • www.vrcf.fi
Vs: Champagne gold 740
« Vastaus #19 : 24.09.2020, 11:17:12 »
Minkäs takia ei kuumailmapuhallinta saisi käyttää?

Poissa jar-ii

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 596
  • Typerää vanhan tekniikan ihannointia
Vs: Champagne gold 740
« Vastaus #20 : 24.09.2020, 11:24:32 »
Oman kokemuksen mukaan se puhallin toimii tiettyyn tyyppiin muoveja. Esim 240 ovilistat menee ihan pilalle jos sohii. Pari seiskan facelift puskuria puhaltelin ja hyvältä näytti sen pari vuotta mitä mulla oli...  :2funny:
Kukin tehköön omalle miten parhaaksi näkee
Volvo 245GLT B230E + M47 -86 & Volvo 240GL B200K + M47 -89 & Volvo Amazon B18 + M40 -62 & Volvo 244Turbo -82
Showroom
Tallitouhuja instagramissa

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Champagne gold 740
« Vastaus #21 : 24.09.2020, 14:31:15 »
Ääni C4:lle. Kuumailmapuhallinta ei lähellekkään muoveja, entisaikojen jobbarien juttuja.
Ainakin yhden 940:n puskurit muuttui mustaksi ja pysynyt mustana jo jonkun 6 vuotta. Ei toki ollut ihan noin harmaat.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa kerma

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 607
Vs: Champagne gold 740
« Vastaus #22 : 25.09.2020, 08:57:58 »
Hieno projekti! Puskureiden käsittely varmaan kannattaa tehdä kahteen kertaan, isän 850 puskurin vedin jollain turtlen kamalla. Toiseen päähän kun pääsi niin toinen pää oli imeny aineen :D kolmesti vedin niin tuli ihan ok.
240 B200F
240 D24
244 (B230F?)

Poissa Tuomas.hintsala

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 98
  • www.vrcf.fi
Vs: Champagne gold 740
« Vastaus #23 : 25.09.2020, 10:28:31 »
Muovipuskureille jotain muovinhoitoainetta esim c4 vaikka rengaskiilloketta mutta ei kuumailma puhallinta koska muovin viimenen rasva lähtee pois ja siihen ei auta ku maalata tummanharmaalla puskurit.
Pesua sisältä ja ulkoa vaan ja perus öljyt ja suodattimet vaihtoon. Jakopää kannattee tarkistaa :)

Poissa Temes

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 179
  • www.vrcf.fi
Vs: Champagne gold 740
« Vastaus #24 : 27.09.2020, 14:41:27 »

asentaminen helpottuu kun voi itse vain katsoa...  ;D

Poissa n_h

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: Champagne gold 740
« Vastaus #25 : 27.09.2020, 20:11:20 »
Tämän päivän projektina oli polttoainepumpunreleen laitto paikoilleen sekä konepellin saranoiden vaihto.
Polttoainepumpunreleen vaihtamisen myötä, tiedossa ollut polttoaine vuoto tarkentui pumpun tai liittimen juureen.
Tarkemmin ei vielä päästy selvittämään, että onko vika putkessa vai liittimessä.
Ohessa muutama kuva saranoiden vaihdosta.










Seuraavaksi vuorossa ois auton pesu ja vahaus ja isä lupas selvittää vuotavan vesipumpun tiivisteen ja jakopäänhihnan vaihdon.

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Vs: Champagne gold 740
« Vastaus #26 : 27.09.2020, 20:48:01 »
Hyvältä näyttää kun oikeen maalasitte vielä saranat.
Eikös tää oo kuitenkin jo 1991 vuosimallia kun on tuo uudempi mittaristo? Voi olla loppuvuodesta 90 kyllä käyttöönotto, mutta Volvollahan vuosimalli vaihtuu "kesälomien" jälkeen.

Poissa Temes

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 179
  • www.vrcf.fi
Vs: Champagne gold 740
« Vastaus #27 : 27.09.2020, 21:10:43 »
kiitos vaan Janne81 sarana ja rele kaupoista. Ajatus olis tehdä auto suht huolella, ja alkuperäistä  kunnioittaen. Auto on käyttöön otettu 14.9.1990

erikoinen on tämä polttoaine pumpun rele, olen luullu et niitä on kahta mallia nyt tuli vastaan kolmaskin, keltainen käy autoon ja toimii, yksi aikaisemmin hankittu valkoinen käy myös autoon, mutta musta jossa tuo nasta on hieman erikohdalla ei. Sitten vielä vihreä tai musta neliskanttinen rele.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Champagne gold 740
« Vastaus #28 : 27.09.2020, 21:16:24 »
Tämän ikäiset on vähän sekasikiöitä. Enemmän 940 kuin 740 ja jotain löytyy vain näistä vuosimalleista.

Onneksi on LH eikä bendix ruiskulla niin on astetta helpompi huoltaa. Sellainenkin olisi voinut olla.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Vs: Champagne gold 740
« Vastaus #29 : 27.09.2020, 21:16:40 »
Joo nuita releitä on montaa erilaista mitä niiltä ajoilta muistan kun itekkin takavetosilla vielä ajelin. Valkonen on se yleisin 7/9 Volvoissa. 94 ja 95 vuosimallissi B230FD koneella voi olla tuo 6-napanen paikka tyhjä ja releenä on etureunassa normaali 4 napanen valoreleen kaltainen  :2funny: Helppoja vehkeitä  :2funny:

 

Kulkukoira  Proturbo