Race.fi  Puotilan autokorjaamo

#740LS Suomen ensimmäinen katulaillinen LS swapattu Volvo

  • 128 Vastauksia
  • 48945 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Keme

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 368
  • Jee jee
Vs: #740LS Suomen ensimmäinen katulaillinen LS swapattu Volvo
« Vastaus #45 : 15.04.2021, 09:25:48 »
Mietin tekisikö tästä Volvon LS swappaamisesta jonkun youtube pätkän, mutta kannattaako semmosta tehdä 38 kanavan tilaajalle?
Tarvisko siinä olla jotain muutoskatsatusjorinaakin?

https://www.youtube.com/user/elceimo
!

Poissa -late

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 148
Vs: #740LS Suomen ensimmäinen katulaillinen LS swapattu Volvo
« Vastaus #46 : 15.04.2021, 11:42:26 »
Tee ihmeessä pätkä. Muutoskatsastaminen aiheuttaa poikkeuksetta ihmettelyä, niin voisihan siitäkin mainita.

Poissa H.V.R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
Vs: #740LS Suomen ensimmäinen katulaillinen LS swapattu Volvo
« Vastaus #47 : 15.04.2021, 15:02:29 »
Kyllähän mieluusti kattois youtubesta pätkää noista sun LS rakenteluista, myös muutoskatsastuksen koukerot kiinnostaa.
Volvo 242 -78 projekti
Volvo 740 Turbo -87 *harrastekäyttis*
Volvo 745 -89 (ku halvalla sain)
GarageVLOGS Youtube

Poissa vemppu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 232
  • www.vrcf.fi
Vs: #740LS Suomen ensimmäinen katulaillinen LS swapattu Volvo
« Vastaus #48 : 19.04.2021, 16:01:51 »
...jostain kumman syystä ei noi instagram -kuvatkaan näy... pitäisi tunnus tehdä... hassua...
"If I die... I die..." <- joku

Poissa Keme

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 368
  • Jee jee
Vs: #740LS Suomen ensimmäinen katulaillinen LS swapattu Volvo
« Vastaus #49 : 19.04.2021, 16:16:12 »
...jostain kumman syystä ei noi instagram -kuvatkaan näy... pitäisi tunnus tehdä... hassua...
Mjaa, lieneekö IG muuttanut jotain näkyvyysasetuksia. Ompa tylsää.
No, tarvii sit koittaa kyhätä joku Youtubejuttu aiheesta kun tässä kerkeää.
!

Poissa vemppu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 232
  • www.vrcf.fi
Vs: #740LS Suomen ensimmäinen katulaillinen LS swapattu Volvo
« Vastaus #50 : 19.04.2021, 16:22:28 »
Mjaa, lieneekö IG muuttanut jotain näkyvyysasetuksia. Ompa tylsää.
No, tarvii sit koittaa kyhätä joku Youtubejuttu aiheesta kun tässä kerkeää.

Kaveri näki windoze-laitteellaan, eli IG sorsii Linux -käyttäjiä???

Mutta juu, ainakin videoita voi katella tälläkin ja eikai ole pakko tilaajaksi ryhtyä? ;)

"If I die... I die..." <- joku

Poissa Keme

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 368
  • Jee jee
Vs: #740LS Suomen ensimmäinen katulaillinen LS swapattu Volvo
« Vastaus #51 : 21.04.2021, 14:16:18 »
Mjaa, lieneekö IG muuttanut jotain näkyvyysasetuksia.
Ny vaikuttas taas toimivan. Outoa.

Vaihdoin Truck apulaitteet F-body versioihin, ni sai tehtyä vähä nätimmin ylävesiletkun sekä ilmanoton. Laturi tippu alas ja ylävesilähtö muuttui aavistuksen verran.
https://www.instagram.com/p/CNxDWRvhYQt/

Sit tuli vitsillä puntaroitua erilaisia LS jatkoksi tehtyjä BMW ZF askejakin. Kaikissa öljyt sisällä ja kardaanin kumilimppu kiinni.
https://www.instagram.com/p/CNriqb5BAT3/
!

Poissa Keme

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 368
  • Jee jee
Vs: #740LS Suomen ensimmäinen katulaillinen LS swapattu Volvo
« Vastaus #52 : 23.04.2021, 13:16:45 »
Tarvis kasata toi Volvon alkuperänen kitkalukkoperä. Mikäs tohon nyt olisi se öljyjen öljy? Redlinen heavy shock proof? Vai lieneekö ihan sama mikä LS lisäaineistettu öljy siellä on?
!

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1614
  • It's Hip To Be Square
Vs: #740LS Suomen ensimmäinen katulaillinen LS swapattu Volvo
« Vastaus #53 : 23.04.2021, 18:33:17 »
Tarvis kasata toi Volvon alkuperänen kitkalukkoperä. Mikäs tohon nyt olisi se öljyjen öljy? Redlinen heavy shock proof? Vai lieneekö ihan sama mikä LS lisäaineistettu öljy siellä on?

Itellä pyöriny ihan Mobilin ja nyt Teboilin LS:t ja hyvin on pitänyt.

Tosin mulla ei olekaan kasipataa kurmottamassa voimansiirtoa... ??? :D
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa Keme

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 368
  • Jee jee
Vs: #740LS Suomen ensimmäinen katulaillinen LS swapattu Volvo
« Vastaus #54 : 09.05.2021, 17:26:45 »
Nojuu, Redlinen 75W90 liemet tonne tuli kipattua lukon asentelun yhteydessä. Samalla selvisi miksi välitykset tuntui vähän lyhyehköiltä ja auto melko pirteältä: perävälitys on 4.1. Luulis jaksavan piippaa roskisrenkaita ihan ok. Vielä kun saisi aikaseksi varata dynoajan, ni vois päästä joskus ajamaankin.
!

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1614
  • It's Hip To Be Square
Vs: #740LS Suomen ensimmäinen katulaillinen LS swapattu Volvo
« Vastaus #55 : 09.05.2021, 19:11:43 »
Pitäs itekki räknätä joskus tuo oma välitys, matka-ajoon nykysellään ihan bueno, mutta rajoittaa vähän takarattaiden kokovaihtoehtoja, ettei kasva kokonaisvälitys nurkkapyörittelyyn turhan pitkäksi. :-\
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa Keme

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 368
  • Jee jee
Vs: #740LS Suomen ensimmäinen katulaillinen LS swapattu Volvo
« Vastaus #56 : 17.05.2021, 09:58:59 »
Mites väki on tehnyt näihin kardaaneja? Vakiokardaanin löytäminen vaikuttaa kokolailla mahdottomalta, ni millasia toteutuksia on tehty?

Oho. Empä olis arvannu, et tommonen m47 jatkona ollut vakiokepakkokin lopulta löytyy. Kiva juttu. Holley 302-2 öljypohjan ja gs5-39dz askin kans tommonen kepakko on bolt-on ihan vakiomitassaan. Varmasti sopivan mittanen myös S5D-320Z kanssa. gs6-37dz askia käytettäessä siitä tarvii lyhentää noin 60mm pätkä pois.

https://www.instagram.com/p/CPQ6cp4hj_0
Tommonen takatukivarsikepakko tuli jumppailtua paikoilleen. Jumppa on ehkä kyl väärä sana, koska asentelussa ei tarvinu edes kirosanoja. Tympein homma oli kaivaa korin puolelta etupäästä polyuretaanpusla pois ja laittaa ton kepakon mukana tullut jäykempi urtsipusla sen paikalle. Perän kardaanikulmaahan tolla voi säätää, ni heitetään ny taas kerran yks retorinen kysymys; Millasille kardaani-/pinjonikulmille näitä periä on sihtailtu?
« Viimeksi muokattu: 25.05.2021, 14:22:10 kirjoittanut Keme »
!

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 704
  • savua!
Vs: #740LS Suomen ensimmäinen katulaillinen LS swapattu Volvo
« Vastaus #57 : 26.05.2021, 13:48:07 »
Kulmaan en osaa kommentoida, mutta kun saat ajoon, kerrohan miltä tuo tuntuu verrattuna vakioon? Jyriseekö hirveästi kajuuttaan?
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: #740LS Suomen ensimmäinen katulaillinen LS swapattu Volvo
« Vastaus #58 : 26.05.2021, 14:21:51 »
Eikö se lähtökohtaisesti pidä olla samassa kulmassa kuin vaihdelaatikon laippa? Jos lootan laippa osoittaa alaspäin ja akselin vaakasuoraan niin ristinivelet ei toimi oikein.

Tässä erittäin havainnollinen video.
https://youtu.be/gmV4qwLfOMY
« Viimeksi muokattu: 26.05.2021, 14:23:55 kirjoittanut Huikkoster »
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: #740LS Suomen ensimmäinen katulaillinen LS swapattu Volvo
« Vastaus #59 : 26.05.2021, 20:54:10 »
Eikö se lähtökohtaisesti pidä olla samassa kulmassa kuin vaihdelaatikon laippa? Jos lootan laippa osoittaa alaspäin ja akselin vaakasuoraan niin ristinivelet ei toimi oikein.

Tässä erittäin havainnollinen video.
https://youtu.be/gmV4qwLfOMY

Kardaanin laippojen kulmat pitäisi olla kyllä juuri niin, että toinen kompensoi toisen...

Paitsi jäykällä taka-akselilla otetaan hieman ennakkoa, koska (kevyessäkin) vedossa se akselin kulma yleensä muuttuu.
Itse kardaani ei myöskään saisi olla samassa kulmassa kallellaan kun laipat, muuten neulat eivät pyöri nivelissä. Mutta tämä lähinnä vaikuttaa vaan aikaisena kulumisena.

Eli oikeasti se aski on -2 alas, kardaani -1 alaspäin ja perä +2 ylöspäin. Siihen voi sen inan perää muuttaa, että vedossa olisi tuossa +2 asteessa.
Silloin olisi täydellinen mihin tavoitella, todellisuudessa jos saat alle 2 asteen eron tuntuu toimivan.

Näitä hetken vängäneenä jenkki ukon kanssa, kun väitti kardaanin kulmissa olevan ongelmaa vaikka etupätkä kardaanista oli 0.52mm hitsattu vinoon.
Uusi kardaani tulossa takuuna... ::) :D

EDIT: Kaksiosaisessa ihan sama idea, etupätkä on vaan yleensä suorana jos hardykiekolla.
« Viimeksi muokattu: 26.05.2021, 20:58:36 kirjoittanut puliukk0 »
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

 

Proturbo  Autodiagnoosi