KL-varaosat  Race.fi

Huikkosterin 242 GT -80

  • 140 Vastauksia
  • 28398 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 242 GT -80
« Vastaus #45 : 16.05.2021, 10:33:43 »
Kyllä holkit tuli mukaan ja mietin että mikähän niiden funktio onkaan ???.

Laitoin minä ne pulttien alle kuitenkin.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1470
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 242 GT -80
« Vastaus #46 : 16.05.2021, 12:57:20 »
Kait ne on ihan pultin venytyskiritys, eli pysyy kiinni kori eläessä

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 242 GT -80
« Vastaus #47 : 16.05.2021, 13:29:14 »
Totta! On ne insinöörit fiksuja eläimiä :o
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 242 GT -80
« Vastaus #48 : 19.05.2021, 16:41:38 »
Jotain häikkää bensapumpun suunnilla.

Tehoja hävisi, käy tyhjäkäyntiä hytkyen ja bensapumpun sulakkeeseen ei pysty koskemaan käsin.

Onko rele ennen vai jälkeen tuon sulakkeen? Eikös se jälkeen ole.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1765
Vs: Huikkosterin 242 GT -80
« Vastaus #49 : 19.05.2021, 17:17:01 »
Siinä pari kuvaa aiheeseen.





Komia on peli.
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 242 GT -80
« Vastaus #50 : 19.05.2021, 20:20:42 »
Kiitos. Mietin lisää niin ei se kyl releessä voi olla vika, silloin se rele kuumenisi jos olisi huono kontakti.

Epäilys on että bensapumppu vetelee viimeisiään ja vie nyt niin paljon virtaa kuin vaan kykenee saamaan pystyäkseen pyörimään. Toivottavasti pääsen vielä aamulla kotia :D. Harrasteautoilua S*

Vielä kun pumpun vaihtaa niin sitten on melkein koko polttoainelinja korjattu tankista moottoriin.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 242 GT -80
« Vastaus #51 : 19.05.2021, 20:25:28 »
Tuommoinen reilu 50€ halvempi aeromotorsilla. Vois samalla tilata muutakin.



242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1470
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 242 GT -80
« Vastaus #52 : 20.05.2021, 09:16:45 »
Kiitos. Mietin lisää niin ei se kyl releessä voi olla vika, silloin se rele kuumenisi jos olisi huono kontakti.

Epäilys on että bensapumppu vetelee viimeisiään ja vie nyt niin paljon virtaa kuin vaan kykenee saamaan pystyäkseen pyörimään.

Sähkö on jännä juu, vaikka ton kytkennän mukaan iso virta menee relen kautta. Vähän sama kuin oma sormenpää kuumentuis jos painaa katkaisija :)
Sähän puhuit relen ohjausvirran sulakesta ? Jos ton volvo245 liittämä kuvan mukaan pumpun syöttövirran sulake kuumenee silloin varmasti pumppu död
« Viimeksi muokattu: 20.05.2021, 09:21:15 kirjoittanut bolinder »

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 242 GT -80
« Vastaus #53 : 23.05.2021, 21:15:50 »
Joku saattaisi jo huolestua tästä :D


Lämpömittari on ollut tuollainen koko ajan mutta öljynpainevalo on uusi. Syttyy alle 2000rpm ja sammuu kun antaa kierroksia. Pitää hakea uusi anturi ja kokeilla olisiko vain siinä vika.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa jompsa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 332
  • S90 1998
Vs: Huikkosterin 242 GT -80
« Vastaus #54 : 24.05.2021, 20:11:24 »
Joku saattaisi jo huolestua tästä :D


Lämpömittari on ollut tuollainen koko ajan mutta öljynpainevalo on uusi. Syttyy alle 2000rpm ja sammuu kun antaa kierroksia. Pitää hakea uusi anturi ja kokeilla olisiko vain siinä vika.
itellä teki 240 b200e aika lailla  samaa motonetin öp-anturilla.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 242 GT -80
« Vastaus #55 : 25.05.2021, 14:07:47 »
Anturi näyttää uudehkolta ja ihan kuin vuotaisi öljyä sen läpi. Tilaan senkin viikonloppuna aerolta jos siellä olisi laadukkaampia.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa _jaze

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 49
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 242 GT -80
« Vastaus #56 : 25.05.2021, 19:20:50 »
Anturi näyttää uudehkolta ja ihan kuin vuotaisi öljyä sen läpi. Tilaan senkin viikonloppuna aerolta jos siellä olisi laadukkaampia.

Mulla on kaks tarvike anturia vuotanut öljyä läpi.Teki samaa että välillä vilkutti öp-valoa.
Ja sotki koneen kylkeä.
3x244 2x245 1xv70 1x360 1x sprinter 1xalmera

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 242 GT -80
« Vastaus #57 : 03.06.2021, 18:44:57 »
Osia kun odottelen niin aloin miettimään ajovaloja. Nyt paikallaan on 7 tuumaiset. tarvikeumpiot mutta kehysten aukko on noin 210mm eli 8 1/4". Olen varmaan jo tunteja etsinyt netistä, niin suomesta kuin maailmaltakin.

Mikä on alkuperäisten oikea koko ja saako niitä mistään? Pitääkö lähteä aarteenmetsästykseen purkuautoista vai olisiko joku tarvikemalli sopiva? ???

Jos jollakulla olisi sopivat (ja hyväkuntoiset) umpiot ja/ tai kehykset joissa ei olisi noita pesimien aukkoja niin olisin kiinnostunut.


Oranssi/valkoisia vilkkujakin kaipailen mutta uudetkin taisi olla v-partsilla 38€/pari jos en väärin muista.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Dmies

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 691
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 242 GT -80
« Vastaus #58 : 03.06.2021, 23:45:53 »
Osia kun odottelen niin aloin miettimään ajovaloja. Nyt paikallaan on 7 tuumaiset. tarvikeumpiot mutta kehysten aukko on noin 210mm eli 8 1/4". Olen varmaan jo tunteja etsinyt netistä, niin suomesta kuin maailmaltakin.

Mikä on alkuperäisten oikea koko ja saako niitä mistään? Pitääkö lähteä aarteenmetsästykseen purkuautoista vai olisiko joku tarvikemalli sopiva? ???

Jos jollakulla olisi sopivat (ja hyväkuntoiset) umpiot ja/ tai kehykset joissa ei olisi noita pesimien aukkoja niin olisin kiinnostunut.


Oranssi/valkoisia vilkkujakin kaipailen mutta uudetkin taisi olla v-partsilla 38€/pari jos en väärin muista.
Jos luettelosta oikein katsoin niin orkkis nro umpiolle on 1215281 olisko joku 8" alkuperäinen koko. vähän joka paikasta taitaa olla loppu tälä hetkellä esim: https://nordicar.com/en/product/612/headlamp-h4-reflector-volvo-164-240-rond-enkel-20cm-1215281.html

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1765
Vs: Huikkosterin 242 GT -80
« Vastaus #59 : 04.06.2021, 07:25:36 »
Juuri näin, 8" on originaalit.
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

 

KL-varaosat  Race.fi