Race.fi  Puotilan autokorjaamo

V70 2.3 T5 automaatti

  • 21 Vastauksia
  • 3675 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Hajuvesivolvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • www.vrcf.fi
V70 2.3 T5 automaatti
« : 16.01.2022, 21:02:55 »
Tsau

Mitäs vaihtoehtoja lastulle? 00 vm mk2. 3" dp oottelee tallissa asennusta ja katilta taaksepäin on jo jonkun asentama 3" putkisto. Automaattihan tässä on joten kaikkia vääntöjä ei varmaan kannata repiä.

Vai meneekö mikä vaan peruslastu vai tarviiko tuo dp mitään lisähuomioita? Toki se varmaan muutaman extra hevosen antais

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2123
  • Tampere - Pori
Vs: V70 2.3 T5 automaatti
« Vastaus #1 : 16.01.2022, 21:51:56 »
Tsau

Mitäs vaihtoehtoja lastulle? 00 vm mk2. 3" dp oottelee tallissa asennusta ja katilta taaksepäin on jo jonkun asentama 3" putkisto. Automaattihan tässä on joten kaikkia vääntöjä ei varmaan kannata repiä.

Vai meneekö mikä vaan peruslastu vai tarviiko tuo dp mitään lisähuomioita? Toki se varmaan muutaman extra hevosen antais

Juuri tuollaisen tein missä oli pohjalla BSR, mutta uusiksi se oli tehtävä ja noin 330hv ja 440Nm napattiin ulos. Kivasti muuttui ja valotkin sammui kun siinäkin oli putkisto tehty alusta loppuun. www.lisaatehoa.fi/reseller
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa Hajuvesivolvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.3 T5 automaatti
« Vastaus #2 : 16.01.2022, 23:34:13 »
Oliko tuo 330/440 ihan bensalla vai e85? Laatikko kestää 440nm?

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5036
  • Voi muoviämpärin muoviämpäri
Vs: V70 2.3 T5 automaatti
« Vastaus #3 : 17.01.2022, 06:58:22 »
Mulla kans T-5. Hyvin on jos 330 hp oikeesti, tuota vääntöä kyllä rajoittaisin lähelle 400 jos olis oma.
On kyllä teevitosen 16t ahdin jo lujilla... V:>
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2123
  • Tampere - Pori
Vs: V70 2.3 T5 automaatti
« Vastaus #4 : 17.01.2022, 18:13:34 »
Oliko tuo 330/440 ihan bensalla vai e85? Laatikko kestää 440nm?

Bensalla. Laatikko kyllä kestää kun sillekin pitää ohjelmassa kertoa tietyt jutut. Vääntö tulee muutenkin kohtuu korkeilla kierroksilla vrt diesel niin kestää hienosti. Kymmeniä noita tehnyt ja yksikään ei ole minun tietoon tullut, että olisi hajonnut.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa Hajuvesivolvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.3 T5 automaatti
« Vastaus #5 : 03.05.2022, 16:52:34 »
Tuleeko spesifimmeissä lastupajoissa samaan hintaan suutinkartan muutokset vai onko ne erillistyönä? Hiljalleen nytkäyttelen tätä rojektia eteenpäin ja isommat suuttimet re85 käyttöä ajatellen tulossa.

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2123
  • Tampere - Pori
Vs: V70 2.3 T5 automaatti
« Vastaus #6 : 03.05.2022, 19:26:25 »
Tuleeko spesifimmeissä lastupajoissa samaan hintaan suutinkartan muutokset vai onko ne erillistyönä? Hiljalleen nytkäyttelen tätä rojektia eteenpäin ja isommat suuttimet re85 käyttöä ajatellen tulossa.

Välttämättä suuttimien kalibrointikarttaa ei tarvita muutoksia jos isommat suuttimet asennat + RE85. Kompensoituu ikäänkuin itsestään tuolla yhdistelmällä. Minulla tarvittaessa menee samaan rahaan jos tarvii karttaa muutella kun muutenkin siinä se ohjelma on nokan edessä.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa Hajuvesivolvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.3 T5 automaatti
« Vastaus #7 : 03.05.2022, 20:56:25 »
Aattelin fiksusti, että isommat suuttimet kalibroisi bensalle käypäsiksi ja tuo e85 sarja kera etanolianturin hoitais kompensoinnin? Tällöin säilyisi mahdollisuus ajaa molemmilla aineilla ja suuttimien isontamisella varmistuisi myös e85lla sopan riittävyys.

Ja sitten tästä taas jatkoa ajatellen valmiiksi isommat suuttimet olis myös lisävirien tueksi valmiina.

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5036
  • Voi muoviämpärin muoviämpäri
Vs: V70 2.3 T5 automaatti
« Vastaus #8 : 04.05.2022, 09:37:18 »
No sit pitää jo ainakin veivit vaihtaa, nuo reilusti yli 300 hp on kyllä melko riskialtista vanhaan paljon ajettuun lohkoon.
Alkaa kanget saamaan modernia muotoilua. :)


S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005

Poissa Hajuvesivolvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.3 T5 automaatti
« Vastaus #9 : 04.05.2022, 09:43:49 »
Eikös t5sen pitänyt se 400hv kestää vakiokilkkeillä?  :'(

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5036
  • Voi muoviämpärin muoviämpäri
Vs: V70 2.3 T5 automaatti
« Vastaus #10 : 04.05.2022, 15:03:51 »
Voihan se olla mutta oma veikkaus että kanget taipuu kun niitä menee jo vakionakin.

Tähän tulee varmaan muitakin kokemuksia. :)

Kyllähän sieltä voimaa saa kaivettua vakionakin, esim. BSR tekee noi ohjelmansa varman päälle niin ei tuu sanomista.
« Viimeksi muokattu: 04.05.2022, 15:07:45 kirjoittanut laatikkovika »
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005

Poissa kupari s40

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1332
  • Hi Tech, Low Life
Vs: V70 2.3 T5 automaatti
« Vastaus #11 : 04.05.2022, 16:19:42 »
Näissä milleniumin alkupään turboissa 2.3l koneen sylinterin halkaisija 81mm ja 2.4l 83mm. Onko noissa edes sama lohko muuten ei mulla tietoa.

Noissa pikkusissa x40 volvoissa sylinterin halkaisija 1.9l  81mm/ 2.0l 83mm on merkitystä juurikin alakerran kestävyyteen kun sama lohko.

Yleensä rajaamalla väännön ylemmäs kestää heikompi alakerta paremmin mutta valmiilla softilla ei sitä taida saada.

Ps. Tuon kuvan näköinen mäntä löytyy tallista, ollut x40 2.0 T jossa bsr softa joten ei se  virifirman nimeä katso kun paikat pettää  ::)
« Viimeksi muokattu: 04.05.2022, 16:40:39 kirjoittanut kupari s40 »
Volvo S40 2.0T (0,65bar)  -00
Saab 9-5 Aero sedan man -03 biopoweroitu stg2
Emännällä Volvo S60 T5 aut  -01
Imatralla apuja saa icarsoft vol2 Volvo/Saab obd-lukijalla

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5036
  • Voi muoviämpärin muoviämpäri
Vs: V70 2.3 T5 automaatti
« Vastaus #12 : 04.05.2022, 16:59:36 »
Ei niin kun metallillakin tapahtuu sitä väsymistä tai sitten vaan tarpeeks voimaa niin kyllä se taipuu.
Puoli metriä ratakiskoa lieneis hyvä ratkaisu, pitempi taipuu ja lyhyempi hukkuu. :2funny:

Se vika voi olla siinä moottorissa eikä softassa, siinä on niin monta muuttujaa mukana.
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005

Poissa kupari s40

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1332
  • Hi Tech, Low Life
Vs: V70 2.3 T5 automaatti
« Vastaus #13 : 04.05.2022, 17:28:00 »
Bsr softassa maksimivääntö oli noin 2200rpm kohdalle niin valmiiksi heikolla alakerralla se on näkemiin.
Ei ollut oma kone eikä auto omaksi onneksi   :)
Volvo S40 2.0T (0,65bar)  -00
Saab 9-5 Aero sedan man -03 biopoweroitu stg2
Emännällä Volvo S60 T5 aut  -01
Imatralla apuja saa icarsoft vol2 Volvo/Saab obd-lukijalla

Poissa Hajuvesivolvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.3 T5 automaatti
« Vastaus #14 : 04.05.2022, 17:48:08 »
Mulla ei siis minkään valtakunnan kokemusta, olevinaan vaan autoa hankkiessa lueskelin, että 400hv kantturoilla ollaan vasta veivien kanssa riskirajoilla ja lohko kestäis joku 500-600hv tosta vaan  :'(

Vaan jos 300hv jo alkaa olla liikaa niin ois pitänyt pysyä takavetosissa jos kanget menee näissäkin vaihtoon. Toki moottorit on yksilöitä ja ajomäärälläkin osansa vaan tosiaan ylipäätään oli tavoitteet  korkeammalla.

 

RallyBaron  Samppasport