Proturbo  Autodiagnoosi

LH2.4 Vapari-> Turbo

  • 4 Vastauksia
  • 1508 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kahvikuppi61

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 74
  • www.vrcf.fi
LH2.4 Vapari-> Turbo
« : 11.02.2022, 17:59:14 »
Olis rakenteilla turbo projekti, vapari 740 pitäis turbottaa. Täytyykö hommata turbo 740/940 LH boxit, vai voinko laittaa pelkän turbo lastun? Ja jos turbo LH boxi pitää hommata ni millä mallinumerolla sen pitää olla? Suuttimina on turbo 740 vakiot.

Poissa Vauhtivaunu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Vs: LH2.4 Vapari-> Turbo
« Vastaus #1 : 22.02.2022, 02:33:45 »
Olis rakenteilla turbo projekti, vapari 740 pitäis turbottaa. Täytyykö hommata turbo 740/940 LH boxit, vai voinko laittaa pelkän turbo lastun? Ja jos turbo LH boxi pitää hommata ni millä mallinumerolla sen pitää olla? Suuttimina on turbo 740 vakiot.

Tässä on nyt sellainen ongelma ettei selvästi ole edes FAQ-osio luettuna.

Unohda se turpottaminen ennenkuin hankit siihen tarvittavat a) ahtimen b) pakosarjan ja sitten sinne imupuolelle tulevat tarpeet

Ja voin kertoa kokemuksesta ettet niillä "turpon suuttimilla" tee mitään koska ne on matalaohmiset ja sysipaskat. Niiden etuvastusten kanssa pelleily olisi pitänyt jättää jo 20 vuotta sitten. Jokainen joka kuvittelee laittavansa johonkin Lh-jetin luulisi jo tässä vaiheessa tajuavan että niiden iänkaikkisten ev1 suuttimien tilalle saa uusia samankokoisia. Joille ei tarvitse etuvastuksia.

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5008
  • Voi muoviämpärin muoviämpäri
Vs: LH2.4 Vapari-> Turbo
« Vastaus #2 : 23.02.2022, 14:55:06 »
Boksit hommata ja mielellään semmoset jossa ei ole ajonestoa, taitaa senkin kyllä oikealla lastulla saada pois.

Ne sysipaskat matalaohmiset on toiminut ihan hyvin kun vaan jaksaa ne etuvastukset sinne ruuvata.
Jos tämmöstä lähes vakioturboa on budjettivirityksenä tekemässä niin ei niillä korkeaohmisilla mielestäni saa sen enempää jerkkua eikä tarvii suuttimia ostella.
Sit se 3bar paineensäädin sinne niin saa sen 30cm3 lisää, jos meinaan on käteen sattunut 2.5bar säädin...
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005

Poissa Kahvikuppi61

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 74
  • www.vrcf.fi
Vs: LH2.4 Vapari-> Turbo
« Vastaus #3 : 23.02.2022, 21:01:46 »
Tässä on nyt sellainen ongelma ettei selvästi ole edes FAQ-osio luettuna.

Unohda se turpottaminen ennenkuin hankit siihen tarvittavat a) ahtimen b) pakosarjan ja sitten sinne imupuolelle tulevat tarpeet

Ja voin kertoa kokemuksesta ettet niillä "turpon suuttimilla" tee mitään koska ne on matalaohmiset ja sysipaskat. Niiden etuvastusten kanssa pelleily olisi pitänyt jättää jo 20 vuotta sitten. Jokainen joka kuvittelee laittavansa johonkin Lh-jetin luulisi jo tässä vaiheessa tajuavan että niiden iänkaikkisten ev1 suuttimien tilalle saa uusia samankokoisia. Joille ei tarvitse etuvastuksia.
Ahdin ja pakosarja löytyy jo. Imuhilppeet biltema/motonet.

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5008
  • Voi muoviämpärin muoviämpäri
Vs: LH2.4 Vapari-> Turbo
« Vastaus #4 : 23.02.2022, 21:43:21 »
Muista välijäähdytin jos ei jo ole.
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005

 

Samppasport  Futurez