Autodiagnoosi  Carcom Oy

Seat Leon 4 "Smurffi"

  • 59 Vastauksia
  • 10917 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa VT86

  • Hallituksen varapj
  • Administrator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3195
  • Accidental Motorsport - Koska voin
Seat Leon 4 "Smurffi"
« : 23.02.2022, 08:34:57 »
Auton tarina alkaa vuoden 2012 hujakoilla kun kävin Tampereelta hakemassa useamman nelikon (S3:n, Golfin ja A4:sen) sekä muutaman C30 koeajettuani. Neliveto piti saada ja sopivassa suhteessa sporttisuutta sekä auto joka toimii käyttöautona. Auto palvelikin useamman vuoden käyttöautona sellaisenaan. Mitä nyt teräksinen pohjapanssari tuli hankittua, KoniSport Coiloverit käytin Motoralilla huollossa sekä päivitin etujarrut Brembon Junior GT setillä ja Downpipe vaihtui 3" rosteritorveen ja 3" 200CEL kattiin. Debil:in pihassa eräs nykyään ilmojen halki kulkeva huithapeli turppasi Revon softan päälle hieman toimivamman version, loppui ärsyttävä nypytys.

Auto ostaessa



Homma lähti ensimmäisen kerran eskaloitumaan kun alkuperäinen pakosarja halkesi. Pakosarjan purkuoperaation yhteydessä totesin että ahtimen irrotus nelikosta on sen verran työläs projekti että se kannattanee huoltaa. FinTurbo huolti ahtimen eli teki uuteen runkoon hybridin TFSI:n imusiivellä ja leikatulla pakosiivellä sekä TDI:n laakeroinnilla paksummalla akselilla. Lahdessa PowerByte vaihtoi suuttimet Bosch:in 444cc ruuttiin ja hieroi softan kohdalleen. Tulos taisi olla n.245hv / 340-350Nm.


PowerBytellä tuli tämän jälkeen rampattua jokusen kerran milloin minkäkin muutoksen vuoksi. Tällä paketilla päästiin 260hv ja 360Nm tietämiin. Pidemmälle ei vakio kangilla uskaltanut. Jossain näillä main välijäähdytin vaihtui OEM henkeen sopivasti SeatSportin keulan kokoiseen kennoon.

2015 Kesällä ratapäiviltä tullessa motarilla päätti elämänsä supersankari vaihtaa kaistaa sillä seurauksella että Leonin keula otti kipeää. Tässä kohtaa alkoi pallottelu auton vaihdosta vai että repäistäänkö ja rakennetaan edes yksi auto reilummalla kädellä.






Lopputulos oli että repäistiin kunnolla, tekniikka irti, kori hylsyksi ja tekemään. Kone laakeroitiin, kansi kävi Kansisetillä vaihdettiin H-profiili veivit, SRE:n kytkinpaketti, turbo lähti FinTurbolle pikku muokkaukseen (edelleen se miniatyyri K03) ja maailmalta tuli tuubipakosarja. Varsin intensiivisen urakan jälkeen ja tästä iso kiitos muutamalle kaverille joiden apua ja tiloja sain käyttää, auto oli nipussa ja jälleen säädettävänä. Suuttimet vaihtuivat varmuudeksi isompiin ja heti kerrasta sellaisiin että voi ajella viinallakin jos siltä tuntuu (940cc @ 3Bar). Päädyttiin 285hv ja 465Nm.

ACS muutama puoli vuotta valmistumisen jälkeen.


Tällä setupilla ajeltiin reilu vuoden päivät ja sitten iski aivopieru, kaveri haaveili hybriahdinta RS Ocuun ja minulla oli GT28R ylimääräisenä kotona ollut vuosia. Viimeinen niitti oli että yhdeltä kaverilta löytyi Eliminator adaperisarja jolla GT garretti menee "vakiopakosarjaan" ja DP:hen kiinni. Tästä se taas lähti




Seat Leon TopSport4 2004
- Cupra R korisarja (OEM)
- Brembo Junior GT 4 mäntäiset satulat ja 323mm etulevyt
- Koni Coilover setti, (kustomi säädetyt iskarit huollon yhteydessä)
- Seat Sport FMIC
- SRE Kytkinpaketti
- 940cc Suuttimet
- Ko3s - Ko03s Hybrid v1 - K03s hybrid V2 - GT28R - Garrett GTX
...

Tarina jatkuu (joskus)
« Viimeksi muokattu: 25.02.2022, 10:19:53 kirjoittanut VT86 »
MB 200DTIC==> w201==> 2xN14==> Toledo TDI==> Leon 1,8t 20vt TS4 "CupraR" + Saab 900NG Turbo 306 2.0 16v + 306Gti-6 +V60 '14.5 => Mondeo 4x4 '18 => Octavia RS 4x4 '19
Suzuki GS450 ==> Honda CBR900RR+Solifer SM+Suzuki GT125 + BMW F900R '22

Miksi? - Koska voin!

Poissa VT86

  • Hallituksen varapj
  • Administrator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3195
  • Accidental Motorsport - Koska voin
Vs: Seat Leon 4 "Smurffi"
« Vastaus #1 : 25.02.2022, 10:18:48 »
Ja jatketaan hieman tarinaa

GT28R:n kanssa tulikin n. pari kesää päristeltyä, selkeä ero Hybridiin mutta hirveä pettymys silti. Huipputeho nousi alle 20Hv ja jäätiin n. 300hv kanttureille, maksimi vääntö laski mutta se sinänsä ei haitannut kun tehoalue kasvoi kuitenkin selkeästi pidemmäksi ja kone veti ylhäällä puhtaammin.

Mutta koska kaikenlaisia aivopieruja sattuu niin päädyin tilaamaan uuden pakosarjan kun eliminator sarja tunnetusti on hieman huonosti virtaava. Ja kun kerta uusi hieno sarja tulee niin tuli vähän fiilisi säästellä rahaa ja tilasin sen kaveriksi Garrett GTX2867 Gen2:sen.



Projekti ja ahdin meni toviksi jäihin kun oli vähän liikaa kaikkea muuta tekemistä ja touhua elämässä. Kesäkuussa 2020 hommasin tuollaisen pienen tallin itselleni. Ja pääsin uudestaan puuhaamisen makuun. Toki budjetti rajoittaa kovasti tekemistä mutta kenelläpä ei.



Kaveri tuli TIGaileen mulle DP:n ja uudet ahtoputket, pari iltaa siinäkin vierähti.









Kamppeet kävi vielä pulverimaalattavana


Samassa rakenteluinnostuksessa imusarja vaihtui vanhemman Golfin isompikanavaiseen ja IE:n thermotiiviste tuli väliin joka sovittaa imusarjan pikkukanavakanteen


Näillä eväillä päästiin varovaisesti ponnistamaan auto 4WD napadynoissa. 218Hv irtosi 0,45Bar paineilla. Hukkiksen kellon kanssa oli ongelmia ja paineet jäi säädön lopuksi noin 1.4Bar tietämille


Allekirjoittanutta myös alkoi häiritsemään VAG logiikka mittaristossa, lämpömittari kun tönöttää "nollilla" 60°C asti ja siitä rupeaa kipuamaan nosuemaan. Mittari kaiken kukkukariksi näyttää 90°C todellisen lämpötilan ollessa 74° - 108° välillä. Luin mittaristo BIN pihalle ja rupesin vastuspakan ja VCDS (vag testeri) kanssa loggaamaan erilämpötiloja vs arvioitua näyttämää mittaristossa.





Lopputulos on että mittari näyttää todellisia lukemia. Sillä pienellä twistillä että halusin minäkin välttää turhaa mittarin heilumista. Nyt viisari nököttää 90° lämpöjen ollessa 84 - 97°C


Ja jatketaan jossain kohden seuraavia vaiheita oman ja muiden kiinnostuksen mukaan



MB 200DTIC==> w201==> 2xN14==> Toledo TDI==> Leon 1,8t 20vt TS4 "CupraR" + Saab 900NG Turbo 306 2.0 16v + 306Gti-6 +V60 '14.5 => Mondeo 4x4 '18 => Octavia RS 4x4 '19
Suzuki GS450 ==> Honda CBR900RR+Solifer SM+Suzuki GT125 + BMW F900R '22

Miksi? - Koska voin!

Poissa Mepi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 714
  • www.vrcf.fi
Vs: Seat Leon 4 "Smurffi"
« Vastaus #2 : 25.02.2022, 16:11:22 »
Hienoa tekemistä ja kiva kun jaoit projektista tietoa tänne luin mielenkiinnolla lävitse
Volvo XC60 2016 D3 - (150hp 350Nm) 230hp 500Nm
Ex. Volvo V70 2013 Summum D5 AWD Rica 275hp
Ex. Volvo V70 2007 Classic 2.5T AWD Rica +180kW # Ex. S40 T4

Poissa -late

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 148
Vs: Seat Leon 4 "Smurffi"
« Vastaus #3 : 25.02.2022, 20:51:08 »
Hyvän näköstä tekemistä ja mielenkiintonen auto. Itse hain vm 2000 VT4:n aikoinaan Ruotsista.

Poissa VT86

  • Hallituksen varapj
  • Administrator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3195
  • Accidental Motorsport - Koska voin
Vs: Seat Leon 4 "Smurffi"
« Vastaus #4 : 01.03.2022, 13:25:51 »
Kiitokset kommenteista


Tarina jatkuu sillä että tuli "edullisesti" vastaan passelin oloinen uusi imusarja niin päätin kokeilla olisiko siitä iloa



Yhden dyno session aikana huomattiin että takavaimennin kuristi selkeästi menoa, ja aina ei jaksa vaivata kavereita hitaushommissa niin päädyin ostamaan itselle tuollaisen halpis AC/DC TIG:in. Suuruuden hulluna heti kättelyssä aloitin hajonneen (ja kuristavan) pakoputkijouston vaihdolla.



Noiden ensimmäisten vetojen jälkeen totesin että tämä on aika vaikea laji näin kylmiltään, mutta ei auta kuin jatkaa. V-pannan lisäys sujui jo hieman paremmin. Ja samalla tein katin molemmin puolin V-pantakiinnityksen.





Touhu alkoi innostaa ja päätin samaan rytäkkään tehdä katinkorvausputken ja korjata väliaikaisesti klemmareilla ja mustasta putkesta tehdyn isomman takavaimentimen V-pannoille ja rosterimutkille. Omavaraisuus ja uuden opettelu kun on hyväksi niin tähän päädyttiin.

Kissankorvike


Ja sitten se loppuputki esille ja veistelemään. Kyllä se sinne omiin tarpeisiin sopivasti istui. Eihän se nyt mikään näyttelykelpoinen professional tuote ole, mutta toisaalta enpä ole minä hitsarikaan






Itse kun tekee saa mitä sattuu tulemaan  :2funny:











MB 200DTIC==> w201==> 2xN14==> Toledo TDI==> Leon 1,8t 20vt TS4 "CupraR" + Saab 900NG Turbo 306 2.0 16v + 306Gti-6 +V60 '14.5 => Mondeo 4x4 '18 => Octavia RS 4x4 '19
Suzuki GS450 ==> Honda CBR900RR+Solifer SM+Suzuki GT125 + BMW F900R '22

Miksi? - Koska voin!

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13500
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Seat Leon 4 "Smurffi"
« Vastaus #5 : 01.03.2022, 18:46:06 »
No ei tuo pahalle näytä ollenkaan että hyvin se on alkanu sujumaan tuo sulattelu...
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa TomppaT4

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 72
Vs: Seat Leon 4 "Smurffi"
« Vastaus #6 : 02.03.2022, 09:19:42 »
Joo, tuolla on ihan y-tunnuksella varustettuja tahoja jotka ottaa pahemmastakin jäljestä setelirahoja...
Ajossa Audi A5
S40 T4 -98, V40 1.9D -03, V40 T4 -99,
S60 2.4 -02, V40 T4 -98

Poissa VT86

  • Hallituksen varapj
  • Administrator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3195
  • Accidental Motorsport - Koska voin
Vs: Seat Leon 4 "Smurffi"
« Vastaus #7 : 04.03.2022, 08:44:00 »
Rosteri vielä joten kuten sujuu ja sen kanssa selviää, alumiini onkin jo toinen juttu. Kaveria piti hyödyntää taas ahtoputkien muokkailuun mutta iski taas se perinteinen "minä-itte". Coolerin vaihto oli suurin syy miksi ahtoputket meni uusiksi.

SeatSportin coolerin tilalle ajattelin ensin EVO X vakiokennoa jolloin muutokset ahtoputkiin olisivat kohtalaisen vähäiset. Pyörittelin tätä pakettia hyvän tovin.


Sitten hain Motonetista isoimman kennon ja totesin että mahtuu muuten kivasti paitsi ahtoputket ei sovi silpomatta puskuria ja olen ottanut periaatteeksi että tuota CupraR puskuria ei silvota enempää kuin on pakko sekä sen että sumuvaloja ei poisteta vaikken niitä käytäkään :idiot2:



Ei muutakun Motonetin kenno takaisin motonettiin ja vikkelästi kohti Biltemaa ja se pykälää pienempi versio sieltä (Koska Motoneteista oli PK-seudulla loppu). Sitten sovittelemaan kennoa, ja erinäköisiä putkivaihtoehtoja. Autoracingiin kannettiin tukku rahaa ja saatiin vastineeksi pussillinen Silikoniletkuja.


Tässä kohtaa otettiin se hyppy tuntemattomaan kun aloin  muokkaamaan vanhoja ahtoputkia ja tekemään uusia.



Sitten piti keksiä millä silikonit pysyy ahtoputkessa kiinni niin piti käydä hakemassa halvat lukkopihdit ja uhrata ne tuotekehityksen alttarille


Ja jotakuin tuollainen kaaos sinne konehuoneeseen syntyi. Jos olisin tehnyt alkuaamenista asti niin muutaman jutun olisin tehnyt erilailla mutta nyt budjetti ja materiaalisyistä käytin mahdollisimman paljon olemassa olevia putkia joita leikeltiin ja hitsailtiin uusiksi. Samalla pääsin eroon litistetyistä ahtoputkista mitä oli muutamaan kohtaan pakko tehdä edellisessä versiossa, päästiin niistäkin ahdistuksista eroon.





MB 200DTIC==> w201==> 2xN14==> Toledo TDI==> Leon 1,8t 20vt TS4 "CupraR" + Saab 900NG Turbo 306 2.0 16v + 306Gti-6 +V60 '14.5 => Mondeo 4x4 '18 => Octavia RS 4x4 '19
Suzuki GS450 ==> Honda CBR900RR+Solifer SM+Suzuki GT125 + BMW F900R '22

Miksi? - Koska voin!

Poissa VT86

  • Hallituksen varapj
  • Administrator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3195
  • Accidental Motorsport - Koska voin
Vs: Seat Leon 4 "Smurffi"
« Vastaus #8 : 14.03.2022, 08:50:21 »
Sitten olikin vuorossa ja edelleen osittain työnalla moottorinohjauksen päivittely. Tuli tilattua unkarista uusi boxi joka on ns. PNP. Täytyy sanoa että on muuten mukavasti suunniteltu boxi. Auto kävi vakiotasoista joutokäyntiä 34min sisältäen vanhan ecun esiin kaivamisen, ohjelmiston asennuksen, ja ajurijumpan WIN10, Base mapin luomisen ja muutosten konffaamisen ja pikku hipistelyt.




Samalla lisättiin aux-CAN piuhat valmiiksi odottamaan uusinta firmispäivitystä joka tuo nipun lisäominaisuuksia.


Boxissa oli vielä muutamia lähtöjä käyttämättä niin totesin että teen niille apujohtosarjan jos vaikka joskus innostuu lisäilemään juttuja. Piti Puolasta tilailla OEM liittimiä jotta tekemisen "taso" pysyy yllä ja mennään OEM+++ hengessä  :2funny:


Ja kun homma muutenkin lähti laukalle niin Flex-fuel anturin lisäämisen vuoksi päätin päivittää suutintukin samaan rytäkkään. Saa nätimmät liitokset kun tekee konehuoneen puolen linjat AN6 PTFE linjoilla.




MB 200DTIC==> w201==> 2xN14==> Toledo TDI==> Leon 1,8t 20vt TS4 "CupraR" + Saab 900NG Turbo 306 2.0 16v + 306Gti-6 +V60 '14.5 => Mondeo 4x4 '18 => Octavia RS 4x4 '19
Suzuki GS450 ==> Honda CBR900RR+Solifer SM+Suzuki GT125 + BMW F900R '22

Miksi? - Koska voin!

Poissa ImportTuning

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • BBS & OZ Only
Vs: Seat Leon 4 "Smurffi"
« Vastaus #9 : 14.03.2022, 11:28:26 »
Hyvänäköistä tekemistä! Mikä oli tuo säädettävä moottorinohjaus merkiltään mikä tähän nyt tuli?

Tommosta 4wd leonia kattelin itekki ennenkuin ärrään päädyin ja tuollainen 1,8t vajaavetoinen mulla olikin jokusen vuoden, eikä se nyt huono ollut.

Parasta noissa VAG kulkimissa on että kaiken saa lähes bolt-on osina ja harrastajia on miljoonia maailmassa ja kaikkeen löytyy ohjeet ja vinkit kun jaksaa ehtiä foorumeita läpi.
T-GUL 740R B284T+gs6-53dz, Volvo S40 Racecar, Golf mk2 GTI 16v, Käyttökulkine Volvo S60R AWD, Manual -04
Low is a lifestyle :D
Power was the only question, with the answer being ‘all the power you can get’.

Poissa VT86

  • Hallituksen varapj
  • Administrator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3195
  • Accidental Motorsport - Koska voin
Vs: Seat Leon 4 "Smurffi"
« Vastaus #10 : 15.03.2022, 09:02:02 »
Hyvänäköistä tekemistä! Mikä oli tuo säädettävä moottorinohjaus merkiltään mikä tähän nyt tuli?

Tommosta 4wd leonia kattelin itekki ennenkuin ärrään päädyin ja tuollainen 1,8t vajaavetoinen mulla olikin jokusen vuoden, eikä se nyt huono ollut.

Parasta noissa VAG kulkimissa on että kaiken saa lähes bolt-on osina ja harrastajia on miljoonia maailmassa ja kaikkeen löytyy ohjeet ja vinkit kun jaksaa ehtiä foorumeita läpi.

Ignitronin boxi, tavallaan tähän saa todella hyvin osia mutta kiitos marginaalimallin niin kaikki TT:n Golfin S3:n osat ei käy ja se aiheuttaa harmaita hiuksia toisinaan. Jos tää olisi etuveto CupraR niin taas olisi helpompaa saada osia.

MB 200DTIC==> w201==> 2xN14==> Toledo TDI==> Leon 1,8t 20vt TS4 "CupraR" + Saab 900NG Turbo 306 2.0 16v + 306Gti-6 +V60 '14.5 => Mondeo 4x4 '18 => Octavia RS 4x4 '19
Suzuki GS450 ==> Honda CBR900RR+Solifer SM+Suzuki GT125 + BMW F900R '22

Miksi? - Koska voin!

Poissa VT86

  • Hallituksen varapj
  • Administrator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3195
  • Accidental Motorsport - Koska voin
Vs: Seat Leon 4 "Smurffi"
« Vastaus #11 : 17.03.2022, 12:51:05 »
Hypätäänpä vähän aiheessa lähemmäksi nykypäivää, tässä parina viikkonloppuna on tullut annettua rälläkälle kyytiä ja sulatettu tigilankaa. Noin yleisellä tasolla en pidä siitä että auto pitää kovaa meteliä, mutta tehonnälkä aiheuttaa tarvetta hengittävälle putkistolle. Päätin tehdä pienen kompromissin pitkällisen tutkimisen jälkeen. Putkistoon tulee sähköinen Cutout venttiili ohittamaan vaimennin. Tässä kohtaa "perfektionisti" heräsi ja päätin että se tule puhaltamaan autonalle vaan liittyy takaisin putkistoon.

Pienen metsästyksen ja odottelun jälkeen sopiva venttiili saapui.
Klikkaa video auki




tästä alkoi armoton rälläköinti ja ihmettely. Metallihommat ei oo ihan mun leipälaji mutta kaikkea pitää yrittää
 

Sovittelua, veistelyä, tigausta ja rälläköintiä ja muutamaan kertaan "alusta"





Ja pör pör sound check
"klikkaa video auki"



Ohjaus tulee olemaan Ecu ohjauksen takana, mutta lisäksi tulee kytkin jolla venttiilin saa pysymään kiinni tai auki.


MB 200DTIC==> w201==> 2xN14==> Toledo TDI==> Leon 1,8t 20vt TS4 "CupraR" + Saab 900NG Turbo 306 2.0 16v + 306Gti-6 +V60 '14.5 => Mondeo 4x4 '18 => Octavia RS 4x4 '19
Suzuki GS450 ==> Honda CBR900RR+Solifer SM+Suzuki GT125 + BMW F900R '22

Miksi? - Koska voin!

Poissa Osxu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 543
  • Vittuilu on välittämistä
Vs: Seat Leon 4 "Smurffi"
« Vastaus #12 : 26.03.2022, 00:09:34 »
Jään odottelemaan vetopätkää tästä, nimittäin ainakin tuosta omasta autosta kuulee milloin on "alueella" ja milloin ei. Tälläisessä vehkeessä varmastikkin kuulee ;D
Nykyinen kulkupeli: Diudi A4 guttaro
Näistä on jo päästy eroon: Nissan Sunny, Volvo 940, Saab 900, Volvo 240, Nissan 200SX S13, Volvo 740, Volvo 960, Volvo S60, Saab 9-5

Poissa VT86

  • Hallituksen varapj
  • Administrator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3195
  • Accidental Motorsport - Koska voin
Vs: Seat Leon 4 "Smurffi"
« Vastaus #13 : 15.04.2022, 12:49:12 »
Pieni päivitys, tällä kertaa ilman kuvia. Nyt on satu tuo putkiston cutoutti tottelemaan moottorinohjainta. Lisäksi tehty kolmiasentoinen kytkin jolla voi pakottaa läpän auki, pysymään kiinni ja kolmas asento luonnollisesti on ECU ohjaus.

Voittaja fiilis vaikka pitikin ohjauslogiikan väliin tinailla muutamia passiivikomponentteja jotta saadaan ohjaus muuttumaan maattavasta +12V positiiviseksi ohjaukseksi. N-Mosfetti ja muutama vastus onneksi hoiti tämän pulman.

Seuraavaksi öljy paineanturi paikalleen ja pääsee kasaamaan väliaikaisesti paikkoja
MB 200DTIC==> w201==> 2xN14==> Toledo TDI==> Leon 1,8t 20vt TS4 "CupraR" + Saab 900NG Turbo 306 2.0 16v + 306Gti-6 +V60 '14.5 => Mondeo 4x4 '18 => Octavia RS 4x4 '19
Suzuki GS450 ==> Honda CBR900RR+Solifer SM+Suzuki GT125 + BMW F900R '22

Miksi? - Koska voin!

Poissa VT86

  • Hallituksen varapj
  • Administrator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3195
  • Accidental Motorsport - Koska voin
Vs: Seat Leon 4 "Smurffi"
« Vastaus #14 : 15.04.2022, 16:32:10 »
Nyt olisi öljynpaineanturi ja sen johtosarja tehtynä ja paikallaan. Samalla innostuin ja konffasin yhden lähdön vaihtovalolle ja tein samalla sille johtosarjan ja ujutin sen kabiinin puolelle odottelemaan.

Aloittelin uutta imuputkea alumiinista, epäilen että silikonimutka saattaa painua hieman huonon asennon vuoksi kasaan.

WMI kun en ole jaksanut asennella niin sen johtosarja saa odottaa motivaatiota. Taidan alkaa kasaamaan autoa ajokuntoon.
MB 200DTIC==> w201==> 2xN14==> Toledo TDI==> Leon 1,8t 20vt TS4 "CupraR" + Saab 900NG Turbo 306 2.0 16v + 306Gti-6 +V60 '14.5 => Mondeo 4x4 '18 => Octavia RS 4x4 '19
Suzuki GS450 ==> Honda CBR900RR+Solifer SM+Suzuki GT125 + BMW F900R '22

Miksi? - Koska voin!

 

RallyBaron  Samppasport