Outoa kun ei tuu monen kuukauden taukoa kirjotusten väliin....
Ensistarttia varten tarvittavia asioita laittelin autoon paikalleen ja touhusin pienen mutkan pakopesän jatkeeksi jotta kaikki kaasu ei tule suoraan autoon jos vahingossa lähtee käyntiin.
Laittelin koneeseen ja laatikkoon öljyt sisään ja tein öljynjäähdyttimen tilalle letkupatentin koska vielä ei ole tarkoitus laittaa kennoja keulalle. Sen jälkeen pyörittelin öljynpaineet.
Bensalinjojen koeponnistus tuli ONNEKS tehtyä, toi kiskolta säätimelle menevä teräspunosletku työnsi ihan solkenaan tavaraa ulos holkin välistä. Myös toisessa letkussa ilmeni pientä tihkutusta, joten ne meni uusiksi. Korvasin väliaikasesti kumiletkulla nuo vuotavat letkut.
Tämän jälkeen sulakkeet kiinni ja Megan purkkiin virrat. Asettelin triggeriarvot jne suunnilleen kohdalleen, nämä arvot sain Facebookista eräästä ryhmästä ja vähän lisätietoa vielä Instan kautta viesteillä.
Muitakin parametrejä tuli purkkiin hakattua sisään ja sitten olikin aika kokeilla käyntiin.
Hyvin pyöritti, kuten oli jo tiedossa mutta ei käyninsty. Muuttelin vähän starttauksen ennakkoa, ei apuja. Tämä tosiaan ensimmäinen ikinä mun tekemä moottorinohjauksen asennus, joten mun taidot loppu tässä kohtaa. Tässä siis elettiin sunnuntaita.
Maanantaina sain tallille käväsemään yhden kaverin, joka ymmärtää näistä PALJON enemmän. Tässä kun ei mitään orkkis suojamuoveja koneen edessä ole, katottiin OT kohta tulpanreiästä ja merkittiin se kampuran pyörään ja sen ympäryspeltiin. Sitten oli tarkotus tarkastaa ajotus, jota tehdessä heti huomattiin ettei kipinää tule ollenkaan. Kipinätestillä kuitenkin puolat toimi, joten vähän aikaa vikaa ettiskeltiin. Nokan signaali tuntui oudolta ja nokan anturi vaihdettiin, mutta ei vaikutusta. Mittailtiin nokka-anturille eculta tulevaa liitintä, josta voitiin todeta että siellä on joku kytkentä väärin. Aika loppui tässä vaiheessa ja meinattiin jatkaa joku muu ilta. Itteäni asia jäi vaivaamaan ja menin vielä vähän tutkiskelemaan asiaa. Loppujen lopuksi huomasin, että Megan pääjohtosarjan ja MS3X johtosarjan välillä oleva 2-napanen superseal liitin oli Protopartsilla kytketty ristiin. Vaihdoin liittimen pinnit toisin päin ja startatessa signaalit näytti hyvälle. Laittelin suuttimien liittimet kiinni ja kokeilin käyntiin: heti pieni hörähdys! Pikkusen varovasti säätelin taas starttausennakkoa ja sittenhän se räjähti käyntiin!
Käyttelyt jäi lyhyeksi, koska koneessa ei ole vesiä vielä sisällä. Ahtimen öljynsyöttölinja näytti vähän vuotavan liitoksesta, se täytyy tiivistää.
Sitten olis tarkotus kasailla keula, jotta saa kennot keulalle ja nesteet sisään. Kaveri tulee ehkä loppuviikosta vielä vähän katselemaan karttoja sinne päin, että vois päästä pienelle koeajolle jopa kunhan saa tarvittavat kasaushommat tehtyä.
Tässä taas pari fotoa...


Instagramin/Facebookin puolella löytyy käynnistysvideookin kiinnostuneille garagevlogs nimimerkillä.