Elekma  Autoracing

Tyttöjen 240 ja 740

  • 29 Vastauksia
  • 2469 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa HammerDown

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1346
  • It's Hip To Be Square
Vs: Tyttöjen 240 ja 740
« Vastaus #15 : 01.07.2022, 23:02:01 »
Autohan on paremmin varusteltu kuin osattiin odotella :2funny: onko tuon hissin korjaamiseen Pirkka niksiä, vai ostaa ehjä ja vaihtaa?

Samanlainen ahaa-elämys oli itelläkin, että täällähän on kaikki hilut, miksei vakkari toimi? Nopeusmittarin takaa johto irti...

Ei kyllä käryä, onko hampaat ihan patarautaa... Paljonhan ne on sepät nuita hitsailleet ja viilailleet, ehkä juuri siksi, että kaikki käytetyt on yhtä sohloja, ja uusiakaan ei enää saa.

Mutta eihän se hitsailu kuulemma ole mikhän, kun tuntee materiaalin ja metodit. ::)
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Paikalla Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8585
  • Teiden tukko
Vs: Tyttöjen 240 ja 740
« Vastaus #16 : 01.07.2022, 23:30:53 »
Äkki vilkaisulla näytti joltain hyvinkin paljon seos metallilta, mutta täytyy huomenna tutkia paremmin

Jotain mustaa rautaa ainakin 242:ssa. Tigillä täytin hampaat ja viilalla muotoonsa. Ainakin toimii paremmin kun aloittaessa. :juhau:
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V70 -05 2.5T "Flex Fuel" AWD, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa DumBe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • ex 740 -90, 760 -88, 850 -94, ex v70 -00
Vs: Tyttöjen 240 ja 740
« Vastaus #17 : 02.07.2022, 16:35:50 »
Joo, tähän perheen harrastuksen hienouteen, niin nämä neidit on sen verran puritanisteja, että suunnilleen kielsivät sedän natsat kun hairahduin baijerilaiseen  ;D
« Viimeksi muokattu: 02.07.2022, 16:50:37 kirjoittanut DumBe »
"Elukka on keitetty vahvassa suolavellissä"

Paikalla Kalamies

  • Dynomies
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2236
Vs: Tyttöjen 240 ja 740
« Vastaus #18 : 02.07.2022, 19:37:21 »
Siinä hississä on enemmän hampaita kuin mitä liikerata vaatii. Ts. Jos siitä on kaksi tai kolme hammasta huonona, niin poistaa sen pätkän välistä ja hitsaa takaisin kasaan. Oon noita muutaman korjannut noin ja kaikki taitavat olla yhä käytössä. Materiaali on sinkattua mustaa rautaa.

Paikalla Mäkimies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 210
  • www.vrcf.fi
Vs: Tyttöjen 240 ja 740
« Vastaus #19 : 02.07.2022, 23:11:08 »
Siinä hississä on enemmän hampaita kuin mitä liikerata vaatii. Ts. Jos siitä on kaksi tai kolme hammasta huonona, niin poistaa sen pätkän välistä ja hitsaa takaisin kasaan. Oon noita muutaman korjannut noin ja kaikki taitavat olla yhä käytössä. Materiaali on sinkattua mustaa rautaa.
Alumiini, kupari tai rosterikin levy toiselle puolelle puristimella kiinni ja pienellä virralla hitsaa, ei tarvitse silpoa,
Hampaat ei yleensä kulu, talvella lasketaan vähän jäässä oleva ikkuna alas.
Miten näissä vaihteet toimii? Omasta meni kepin helat, ykkönen ja pakki hankala saada päälle.
« Viimeksi muokattu: 03.07.2022, 09:16:18 kirjoittanut Mäkimies »

Poissa Temes

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 119
  • www.vrcf.fi
Vs: Tyttöjen 240 ja 740
« Vastaus #20 : 24.07.2022, 20:35:43 »
Kaunista sunnuntai iltaa vietetty tyttöjen kanssa tutkiessa 245. Tässäpä kuitenkin lahosta 200 srj kuvia. Vielä olis ajatus ajoon saada..













740 ollut startin kanssa ongelmia, herätettä ei solenoidille tule. Pnp katkaisijaa viaksi luulisin. Tosin mittari kiinni herätteessä ja vaihde p/n siihen tulee 0.35 v. Ja kun vaihteen siirtää niin loppukin virta häviää. Kokeilin löytyneen ohjeen mukaan releyttää startin, ei vaikutusta. Herätteeseen suoraan 12v niin käynnistyy kuin palmun alta.. lieneekö sitten virtalukonpohja. Kaikki sähköt kyllä muuten pelaa.
Tuossa syy ikkunan vikaan, hampaat hukassa. Kaveri hitsasi uudet ja hioin/ viilasin muotoon rupesi ikkuna toimimaan. Vaihteet tuntuu pelavan ihan hyvin, 245 vaatii kytkimen säädön, nappaa hetimiten kiinni. 740 vaihteet vaihtuu oikein mukavan tuntuisesti, aw71 tuntuu pelaavan. 16v neiti kun ensi metrejä molemmilla kokeili ajella, niin tuumi et mihin tätä manuaalia tarvitsee.

 Tyttöjen Volvot ryhmäkuvassa :)

« Viimeksi muokattu: 24.07.2022, 20:43:10 kirjoittanut Temes »

Paikalla Mäkimies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 210
  • www.vrcf.fi
Vs: Tyttöjen 240 ja 740
« Vastaus #21 : 24.07.2022, 20:39:56 »
Tuleeko sisälle 12 volttia?

Poissa Temes

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 119
  • www.vrcf.fi
Vs: Tyttöjen 240 ja 740
« Vastaus #22 : 24.07.2022, 20:50:41 »
Tarkoitatko 12 sisälle virtalukkoa vai?

Paikalla Mäkimies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 210
  • www.vrcf.fi
Vs: Tyttöjen 240 ja 740
« Vastaus #23 : 24.07.2022, 21:02:07 »
Tarkoitatko 12 sisälle virtalukkoa vai?
Vaikka tupakansytyttimen pohjaan, ajaa saman asian.

Poissa Temes

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 119
  • www.vrcf.fi
Vs: Tyttöjen 240 ja 740
« Vastaus #24 : 24.07.2022, 21:23:53 »
Tulee virta tupakin sytyttimelle

Paikalla Mäkimies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 210
  • www.vrcf.fi
Vs: Tyttöjen 240 ja 740
« Vastaus #25 : 24.07.2022, 22:05:44 »
Tulee virta tupakin sytyttimelle
12 volttia?

Poissa Temes

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 119
  • www.vrcf.fi
Vs: Tyttöjen 240 ja 740
« Vastaus #26 : 24.07.2022, 22:28:20 »
12.35v

Paikalla Mäkimies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 210
  • www.vrcf.fi
Vs: Tyttöjen 240 ja 740
« Vastaus #27 : 25.07.2022, 09:19:00 »
Joo, virta riittää. Mitenkä pnp-kytkin on maadoitettu tehtaalla? Yleensä vika on maajohdossa, hapettunut, löyhästi kiinni.  Saako pnp-kytkintä avattua, puhdista kontaktipinnat vai onko liian rapea..  :-\

Poissa Temes

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 119
  • www.vrcf.fi
Vs: Tyttöjen 240 ja 740
« Vastaus #28 : 15.08.2022, 06:48:49 »
245 odottaa kyytiä hitsarille, loppukuusta olisi tarkoitus viedä paikattavaksi. Läheltä omaa kylää löytyi innokas seppä, laittamaan leimakuntoon pohjan. Itsellä ei hitsaus kalustoa ole, niin joutuu ulkoistamaan tämän.
740 lähtee nyt avaimesta käyntiin hienosti. Purettiin keskikonsolin muovit et sai tuon pnp systeemin esille. Vika oli ilmeisestikin pnp katkaisimenliittimessä, oli ihan hapettunut tai itse katkaisimessa. Sille tuli virta 12v muttei jatkanut matkaansa, molempien putsauksen jälkeen alkoi pelaamaan. Tuli irrotettua myös kattopahvi, kun verhoilu roikkui todella ikävästi ja toiseksi tupakki oli autossa palanut tiuhaan, niin vaalea katto oli jo lähes musta. Pahvin irrotus ja ulos saaminen, ei ollut kyllä mikään mukava operaatio. Hauraat muovit ja hauraspahvi ja sit se kokoajan päälle satava vaahtomuovi, meinas melkein hermo mennä. Nyt pahvi on harjattu puhtaaksi. Ja pitäisi alkaa ehjäämään,eli pari kysymystä

Onko kukaan vahvistanut tuota pahvia esim kerroksella hartsia ja ohuinta lasikuitumattoa? Tämä siksi koska pahvi murtui parista kohden. Lisäksi ajattelin että tekisin pahvista kaksi osaisen paikalleen laittoa helpottamaan. Olisko tämän toteutuksessa ideoita? Sauman ajattelin tehdä keskellä olevan jäykistepalkin taakse. Tämä  jäykistepalkki tarvitsee myös huoltoa, oli irronnut liimastaan ja roikkui verhoilun päällä, millä liimataan että takuulla pysyy, onko normi liimaassakaan tarpeeksi lujaa? Sellasta harrastamista menneenä viikonloppuna.

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2217
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: Tyttöjen 240 ja 740
« Vastaus #29 : 15.08.2022, 13:47:33 »
Pysyy varmasti liimaamalla se "palkki". Pistää vaan tukea alle kuivumisen ajaksi ja liimaksi vaikka tavan Ratkaisumassa jos ei parempia liimamassoja ole käsillä.

Kattoverhoilua jouduin itsekin viime syksynä vahvistamaan, reilulla liimalla pistin itse paksua kartonkia. Kankaaksi valikoitui Bilteman kaiutinhuopa ja se kontaktiliimalla kiinni. Itse ainakin pyrkisin pitämään pahvin yhdessä osassa. Se vaan vaatii penkkien, ratin jne irroituksen että mahtuu taittumaan. Farkusta homma olisikin paljon helpompaa
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B230FT/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/M90 '88

 

Futurez  Kulkukoira