Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Hävityksen partaalta ajoon, Mk2 V70

  • 39 Vastauksia
  • 7442 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa TheReiska

  • Juniori #2
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 667
  • Group R
Hävityksen partaalta ajoon, Mk2 V70
« : 14.08.2022, 20:36:56 »
Näin vuoden omistuksen jälkeen aloitetaampa tämäkin.

Eli autona vm 2002 V70. Auto ostettu 2021 kesäkuun loppupuolella Silloisen ajokin oikutteluun väsyneenä. Voiman lähteenä 170hv vapaahengitteinen AisinWarnerin 5 vaihteisella mehulingolla varustettuna. Varusteilla ei pääse pröystäilemään. Automaatti ilmastointi, vakionopeuden säädin ja sportti penkit jäävät ainoiksi mainitsemien arvoisiksi.

Alkajaisiksi vetokouttu sai lähteä koukunrungon hitsauksien ratkeamista johtuen ja tilalle 2kpl valoja lisä peruutus valoiksi. Lisäksi katolle eksyi 2kpl Bilteman noin 300 milliä leveitä paneeleita.






Ostohetkellä autossa oli vain alla olevat kesärenkaat vanteineen joten talveksi olikin renkaiden ja vanteiden osto edessä. Lappeenrannasta löytyi torin kautta edullisesti Barzetan 16" vanteet pinkiksi maalattuina ja kohtuullisilla nastarenkailla. Syynä maalaukselle oli ollut perheen 6v taiteilijan innostus ja kyseiset vanteet olivat olleet uhrattavissa koska olivat tarpeetomat valmiiksi.



Seuraava isompi operaatio olikin talvella syylärin vaihto. Tässä tilanteessa ei kuluja liikaa mietitty joten uusi osa haettiin merkkiliikkeestä, hintaa OEM kennolla 415€ + pikalukot laatikon jäähdytys letkuille. Auton keula pukkien päällä lattialla tehdessä operaatioon tuhrautui noin pari tuntia. Viimein antautuessaan ei ennakko varoituksia vaan laski kaikki nesteet pihalle kerrasta. Tässä vaiheessa uusi kenno olikin jo valmiiksi hankittu.

Seuraava olikin sitten laturin vuoro. Missään vaiheessa ei latausta lopettanut mutta jokin oli sisällä irti ja piti hyvin ikävän kalkatuksen pyöriessään. Tähän löytyi sopivasti Mikkelin Romumetallilta käypänen purku osa.









Keväällä vähän ennen katsastusta vielä oli takajarrujen vuoro. Kengät, levyt, palat sekä asennus sarjat kumpiinkin. Samassa rytäkässä käsijarrun H palat vaihtuivat säädettäviin.









Etupuskurin ja palkin välissä sijainneet  muoviosat saivat vuoden aikana lähteä huonon kuntonsa takia kuten myös etu sumuvalot. Samaten kontin sivulaseihin eksyi 3D hiilikuitu kalvot, näissä ei kehumista(sellaisen saa kuin itse tekee).







Nyt heinäkuun lopulla tämän piti jäädä kakkos auton virkaa toimittamaan jos ei myytyä olisi saanut kun tuli hankittua kaveriksi -07 Focus C-max. Tässä taas emänmän työ kuvioiden muutoksen takia tämä jääkin itselle edelleen täys veriseksi käyttö autoksi Voortin mennessä emännän kulkineeksi pidemmän työ matkan johdosta. Eli jahka saa tuon ääntävän etuoyörän laakerin vaihdettua niin kilometritehdas kutsuu jälleen.

Viimeisestä kuvasta poiketen kattopaneelit ovat irrotettuina varadtossa.



Ja ajettuhan tällä on tällä hetkellä 473 tuhatta ja risat päälle.
« Viimeksi muokattu: 14.08.2022, 20:42:39 kirjoittanut TheReiska »
-02 V70 170hv+aut = hyökkäysvaunu
Savolainen kusipää ratin takana
Diabetic Driver

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5106
  • Volvo taka ja etuvetoisena
Vs: Hävityksen partaalta ajoon, Mk2 V70
« Vastaus #1 : 14.08.2022, 20:39:44 »
Eihän tuo ole ajomatka eikä mikään, lisempää kilsoja vaan  :3/4 jättää sen:
Käyttis:   Volvo V70 2,5T 2007
Harraste: Volvo 240 GL 1988

Poissa TheReiska

  • Juniori #2
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 667
  • Group R
Vs: Hävityksen partaalta ajoon, Mk2 V70
« Vastaus #2 : 14.08.2022, 20:43:20 »
Eihän tuo ole ajomatka eikä mikään, lisempää kilsoja vaan  :3/4 jättää sen:

Sitäpä juuri
-02 V70 170hv+aut = hyökkäysvaunu
Savolainen kusipää ratin takana
Diabetic Driver

Poissa TheReiska

  • Juniori #2
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 667
  • Group R
Vs: Hävityksen partaalta ajoon, Mk2 V70
« Vastaus #3 : 17.08.2022, 16:20:11 »
Viime viikolla emännän ilmoittessa ttöpaikan vaihdoksesta joutui antamaan periksi ja tilaamaan uuden laakerin etukurkkaan. Alun perin oli tarkoitus ostaa purkuosa koska auton kohtalo oli epäselvä, tämä edelleen tarkoitus ostaa jemmaan pahan päivän varalle.

Laakeri vaihtui eilen työpaikalla kilometreissä 473 8XX.

Ja koska autoilu ei koskaan saa olla liian mukavaa niin tänään napsahti PP-Marketin kautta toisellekkin puolelle laakeri tilaukseen.
-02 V70 170hv+aut = hyökkäysvaunu
Savolainen kusipää ratin takana
Diabetic Driver

Poissa TheReiska

  • Juniori #2
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 667
  • Group R
Vs: Hävityksen partaalta ajoon, Mk2 V70
« Vastaus #4 : 20.08.2022, 15:27:01 »
Tänään olikin vasemman etupyörän laakerin vuoro vaihtua uuteen.

Kilometrejä 473 914.

Onhan nämä "naurettavan helppoja" vaihtaa kuten työkaveri totesikin tuossa viikolla. Siis mikäli mikään paikka ei ole ajan saatossa tarttunut kiinni ruosteen tms vaikutuksesta





-02 V70 170hv+aut = hyökkäysvaunu
Savolainen kusipää ratin takana
Diabetic Driver

Poissa TheReiska

  • Juniori #2
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 667
  • Group R
Vs: Hävityksen partaalta ajoon, Mk2 V70
« Vastaus #5 : 24.08.2022, 17:55:40 »
Hmm... Jonkin sortin kipuilua auton osalta ilmassa. Aamusella töihin ajaessa hälytys moottoriöljyn paineen puuttumisesta joka hävisi yhtä nopeasti kuin tulikin. Väläytti vielä toisen kerran. Öjyä koneessa oli mutta kaadoinpa vielä 5w-50 Mobilia litran verran lisää varuiksi.

Oikutteleva mittaristo kaiketi voisi tehdä tällaista kiusaa. Jotenkin en usko että olisi öljypohjainen härö, viimeksi sisään meni Nesteen 5w-30 Turbo + LSA jota nyt sattuu saamaan työpaikalta hanaöljynä. Se että kyseinen öljy on Euro 6 raskas diisselille tarkoitettua ei pitäisi vaikuttaa asiaan. Vikakoodit kaivettava ulos vaikka epäilen että löytyykö sieltä mitään...
-02 V70 170hv+aut = hyökkäysvaunu
Savolainen kusipää ratin takana
Diabetic Driver

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6023
Vs: Hävityksen partaalta ajoon, Mk2 V70
« Vastaus #6 : 24.08.2022, 22:07:16 »
Toivottavasti ei ole sihti tukkeutumassa, aika paljon kilsoja kuitenkin taulussa.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Paikalla Mäkimies

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 445
  • www.vrcf.fi
Vs: Hävityksen partaalta ajoon, Mk2 V70
« Vastaus #7 : 24.08.2022, 22:21:04 »
Toivottavasti ei ole sihti tukkeutumassa, aika paljon kilsoja kuitenkin taulussa.
Johto- tai anturivika ?

Poissa TheReiska

  • Juniori #2
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 667
  • Group R
Vs: Hävityksen partaalta ajoon, Mk2 V70
« Vastaus #8 : 24.08.2022, 22:47:53 »
Johto- tai anturivika ?

Toivottavasti ei ole sihti tukkeutumassa, aika paljon kilsoja kuitenkin taulussa.

Ei pois suljettuja ilman tutkimista kumpikaan. Ö-P toki oma hommansa pudottaa pois lattialla pukkien päällä. Anturin voisi ulkopuolisella mittarilla todeta kun selvittää paikan sille.
-02 V70 170hv+aut = hyökkäysvaunu
Savolainen kusipää ratin takana
Diabetic Driver

Paikalla laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5038
  • Voi muoviämpärin muoviämpäri
Vs: Hävityksen partaalta ajoon, Mk2 V70
« Vastaus #9 : 24.08.2022, 22:48:52 »
Joop, en oikein usko mittariston aiheuttavan tuota.
Ehkä tuo sihti vaikka on ehkä enempi turbojen ongelma.
Tuosta Nesteen öljystä en viitsi sanoa mitään ettei kellekkään tule paha mieli. :) Käyttäkää mitä tykkäätte, niin minäkin teen.
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005

Poissa TheReiska

  • Juniori #2
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 667
  • Group R
Vs: Hävityksen partaalta ajoon, Mk2 V70
« Vastaus #10 : 24.08.2022, 22:59:19 »
Joop, en oikein usko mittariston aiheuttavan tuota.
Ehkä tuo sihti vaikka on ehkä enempi turbojen ongelma.
Tuosta Nesteen öljystä en viitsi sanoa mitään ettei kellekkään tule paha mieli. :) Käyttäkää mitä tykkäätte, niin minäkin teen.

Jokaisella mielipiteensä ja itse kuittaan asian sillä. Kokeiluna tuota nyt laitoin ja kokeiluksi jää. Pari kertaa vajaaseen 5000km matkalla jo lisätty. Ei toki mahdottomuus että tuolla noin kolmanneksen etanoli pitoisuudella poltroaineessa olisi jotakin asiaa tuohon öljyn syöntiin. Nyt kuitenkin loppupäivänä ei ilmoitellut mitään vaikka monoa saanut.

Henkimaailman vehkeitä nämäkin osaa olla halutessaan ihan siinä missä  nuo vieremän ihmeetkin mutta tutkitaan nyt ensin kohan joutaa.
-02 V70 170hv+aut = hyökkäysvaunu
Savolainen kusipää ratin takana
Diabetic Driver

Poissa TheReiska

  • Juniori #2
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 667
  • Group R
Vs: Hävityksen partaalta ajoon, Mk2 V70
« Vastaus #11 : 10.09.2022, 18:08:26 »
Lisävalot eksyivät viime lauantaina takaisin katolle.




Setuppi on sama kuin viimetalvena, vähän siistittynä vain.











Eli heräte otettu toisen pitkän sulaakkeelta sulake haaralla.

Tappokytkin laitettu herätejohtimeen ennen relettä. Johdot sisälle vedetty lokasuojan sisään menejön läpiviennin kautta kuskin puolella autoa.
Samalla kun siisti valojen johdotuksen katolla laittoi myös releelle ihan relepohjan. Tässä kohtaa tarkempi silmäinen saattaa jo kuvasta huomata että homma on ollut ainakin jossain määrin sponsored by Ponsse   :D .

Niin... ja öljynpaine herjaa ei ole esiintynyt uudestaan.... Eli joko tässä oli kyseessä mittaristo vikaan liittyvä haamuherja tai yhtälön öljynlaatu/määrä/etanoli/raskas kaasujalka aikaan saama herja koska tuon 5w-50 jälkeen ei herja ole toistunut kun ollaan oltu maksimi viivan hujakoissa.

Mutta ota ja tiedä taas.  :idiot2:
« Viimeksi muokattu: 10.09.2022, 18:12:31 kirjoittanut TheReiska »
-02 V70 170hv+aut = hyökkäysvaunu
Savolainen kusipää ratin takana
Diabetic Driver

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8918
  • Teiden tukko
Vs: Hävityksen partaalta ajoon, Mk2 V70
« Vastaus #12 : 10.09.2022, 18:47:33 »
Etanoli ei vaikuta asiaan ainakaan oman kokemuksen pohjalta. 0W30 Castrollin öljyt on toiminut moitteettomasti raskaassakin ajossa viinalla.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa TheReiska

  • Juniori #2
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 667
  • Group R
Vs: Hävityksen partaalta ajoon, Mk2 V70
« Vastaus #13 : 10.09.2022, 18:59:13 »
Etanoli ei vaikuta asiaan ainakaan oman kokemuksen pohjalta. 0W30 Castrollin öljyt on toiminut moitteettomasti raskaassakin ajossa viinalla.

Tuolla nesteen öljylläkin ajetaan 900 tunnin vaihto välillä euro 6 luokan teollisuus diisleillä eli ihan paskaa ei ole. Toki soveltuvuus vanhempaan bensa kalustoon on vähän kysymys. Jossain kohtaa yritettävä saada auto Anttolaan entisen kollegan hallille ja pudotettva öp alas sihdin putsausta varten.

Samaten jos on jollain tietoa mihkä saa näppärästi öljynpainetta varten ulkoisen mittarin kiinni niin sekin menee mittaukseen.
-02 V70 170hv+aut = hyökkäysvaunu
Savolainen kusipää ratin takana
Diabetic Driver

Paikalla laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5038
  • Voi muoviämpärin muoviämpäri
Vs: Hävityksen partaalta ajoon, Mk2 V70
« Vastaus #14 : 10.09.2022, 23:46:51 »
En tiiä kehtaisko ehdotella taas tyhmiä mutta jos siis haluat öljynpaineen jostain niin öp anturin paikalle mittari tai haaroitus että saa sen anturinkin toimimaan.
Muutenhan siitä tulee punainen herja.

Näppäryydestä en tiedä.
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005

 

Futurez  Kulkukoira