Kyllä se ilmoitus on "Alhainen jäähdytysnesteen taso, pysähdy varoen" tms. Minulla sama ongelma ollut nyt n. 1,5 vuotta, olen vain lisäillyt nestettä säännöllisesti. Jäähdytysnesteen kulutus on minusta jotain luokkaa 0.5-1.5dl/2500km. Jäähdytysjärjestelmään kertyy aika reilu paine, joka turvottaa letkuja sen verran, että pinta laskee paisuntasäiliössä tuon sensorin alapuolelle mutkissa/jarrutuksissa. Itse olen lisännyt nestettä hieman tuon maksimimerkin yläpuolelle, jolloin pelivaraa tulee tuo karkeasti desin verran. Heti kun pinta on merkistä puolisen senttiä alla, se alkaa vilkuttaa lämpipänä tuota valoa kun letkut turpoavat ja pinta lasee. Jäähdytysjärjestelmään jää paine moottorin jäähdyttyäkin, ja pinta paisarissa nousee "normaaliin", vasta kun korkin avaa.
Paisarin korkkia jotkut ehdottavat vaihtaa, mutta en yhdestäkään tapauksesta ole lukenut suomen tai englanninkielisiltä foorumeilta jossa se olisi auttanut. Webastosta tuskin ainakaan minulla on kyse, koska sama ongelma oli myös kesällä. EGR-jäähdytintä monet epäilevät, ja se voisi periaatteessa selittää asian, mutta kaikissa n. 5 viestiketjussa joissa aloittaja on kertonut lopputuloksen on syynä ollut kansivika. Itselläkin autosta ohjelmoitu EGR-pois tälläkin foorumilla vaikuttavan kaverin toimesta ja nostettu tehot 163 --> n. 200 tuntumaan, joka tuskin ainakaan pienentää sylinteripaineita, koska samalla myös maksimivääntö nousi. Vaikka volvon 5 sylinterinen on kestävän moottorin maineessa, niin kyllä kansiviat näillä suuremmilla kilometreillä on kuitenkin yllättävän yleisiä.