Autodiagnoosi  Carcom Oy

2.0D 2008 päästöt yli 2.5

  • 3 Vastauksia
  • 797 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kapperi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 119
  • www.vrcf.fi
2.0D 2008 päästöt yli 2.5
« : 21.04.2024, 10:13:49 »
Otsikko kertoo ongelman,

Eli päästöt(savutus) karannut pilviin. Datan mukaan ahtoja on, eli vuotoa ei sillä puolella ole sekä egr on tulpattu. Joku ohjelma on siis asennettu, varmaan myös dpf poistettu mutta regenerointi jätetty.

Korjausarvot suuttimille:

1.05
1.19
0.79
0.97

Tästä päätellen suuttimessa 3 voisi olla ongelma? Onko päättelyssä mitään järkeä?

Poissa kapperi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 119
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.0D 2008 päästöt yli 2.5
« Vastaus #1 : 14.05.2024, 11:58:52 »
Tähän palatakseni, voi vähän vaikuttaa päästöihin että yhdeltä sylinteriltä puuttuu 1 keinuvipu kokonaan. Tämä siis 4. sylinteri jakopäästä päin laskettuna.



Mistä päin suuttimien numerointi katsotaan, onko jakopäässä numero 1 vai vaihdelaatikon puolella?
« Viimeksi muokattu: tänään kello 09:47:07 kirjoittanut kapperi »

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4113
Vs: 2.0D 2008 päästöt yli 2.5
« Vastaus #2 : tänään kello 05:06:25 »
Sylinterit lasketaan Ranskalaiseen tyyliin vauhtipyörän päästä alkaen.

Poissa kapperi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 119
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.0D 2008 päästöt yli 2.5
« Vastaus #3 : tänään kello 12:59:22 »
Kadonnut keinukin löytyi, säädin on luovuttanut ja murtunut poikki.



Ei oikein mitään kerro sitten nuo suuttimien korjausarvot, 1. sylinteri jossa hajonnut keinu on korjauksiltaan normaali. Kaikkien suuttimien ohivuodot testin mukaan myös 1/2 valmistajan maksimeista.



 

RallyBaron  Samppasport