Sit noista svedujen hypetyksistä/ väittämistä painojen suhteen...
väittivät et tinanelosessakin on kevyempi kampi vm. 2001 alkaen, no eipä ainakaan painossa ole suomalaisessa vaa'assa mitään eroa 98 tai 02 vuosimallien välillä.
"Svedut" eli ruotsalaiset osaavat hommansa yhtä hyvin kun suomalaiset.
Ruostin foorumeilla löytyy kans ihmisiä jotka "laukoavat" faktoja miten tahansa..
Niitä pitää vain osata varoa niin kyllä sieltä hyviä vinkkejä löytyy.
B4194T ja B4204T5
itellä ei ole painoja, connyl saattais olla tallessa, kun sille meni aikanaan multa toi uudempi kampi tuohon vanhempaan mosaan.
Jaa kovasti pystytään kyllä kehumaan että on sama paino.. mutta fakta puuttuu. WTF!
Ja sitten vielä puhut neipyttisten kampiakseleista... topicissä missä puhutaan 5-pyttyisten kampiakseleistä?
(haluatko aiheuttaa sekannusta vai mikä on tässä homman nimi... trollausta? )
En onsaa sanoa eikä minulla ole tietoja neloskoneiden kampien painoista. En ota niihin kantaa.
sen verran tiedän että neloskoneessa on 180 kulma kampiakselissa ja tämän takia esim kampikakkiontuuletusikkunat toimii näissä vähän paremmin kun vitoskoneessa.
vitoskoneessa on n. 72 asteen kulma ja tämän takia kampikammion tuuletusikkunat eivät hyödytä yhtä paljon kun viereisessä kammiossa on "paino" sotkemassa ilman/paineen virtausta.
Mitää tulee Sveduihin noin yleisesti
Omat tietoni ja suositukseni kevyemmästä 5-pyttisen kampiakselista ovat "sveduilta".
Ja tästä ei puhuta yhdestäainoasta autosta tai projektistä.
Mun kampiakseli on ostettu Leif Hermansson nimiseltä tyypiltä.
Kyseinen henkilö on töissä volvon mottorinkehitysosastolla.
Kyseinen henkilö on rankentanu ainakin 3 vitoskonetta jossa yli 600 hv.
josta yhdessä koneessa oli toi kuuluisat 1140hv.
Svedumaassa on tietääkseni 3 firmaa johon voit viedä koneesi ja "tilata" sen verran heppoja mitä haluat.
TM racing
Autotech
motornord.
Ja sitten pikkupuljut
Pacmanracing
Ja leif Hermasson motorsport.
Niitten rakentamissa koneissa jossa on enemmän ruutia kuin normaalisti niin löytyy melkein poikkeuuksetta tuo kevytkampiakseli.
Eli se siitä
hypetyksestä.(kaupassa lehtihyllyssä löytyy uusin BILSPORT... siinä on volvon vitoskoneen viriopas osa 3.)
osat 1 ja 2 on edellisissä lehdissä. mutta ne löytynee kirjastoista.
Virioppaan oli kirjoittanut Leif hermansson...
Mutta sehän on svedu ja sen kevytkampi suositus on vaan hypetystä...