Elekma  Autoracing

740 B230ET & viking lastu 1.0bar nopeus

  • 6 Vastauksia
  • 4462 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa pasi1975

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
  • www.vrcf.fi
740 B230ET & viking lastu 1.0bar nopeus
« : 31.03.2012, 11:18:34 »
Onko havaintoa mitä kulkee ZF:n automaatti lootalla, tuntuu ainakin kiihtyvän varmasti alle 7:n
Heppoja varmaankin 190-220, tosin putsari koteloa ei ole aukaistu sen enempää kun en ole keksinyt kohtaa mistä sen aukaisisi.
Ainoa oikea volvo, takavetoinen ja minulla mallia 740 B230ET.

hevonen

  • Vieras
Vs: 740 B230ET & viking lastu 1.0bar nopeus
« Vastaus #1 : 31.03.2012, 13:14:35 »
Vedä siihen putsarikotelon etuseinään vaan suodattimen alapuolelle nyrkin mentävä reikä ja tuki se lämpimän ilman ottoaukko.

B230ET+m46 laatikko otti 0.9 bar paineilla tuon verran, olis kai kiusaamalla kelannut vähän enemmänkin mutta kun suljettu alue loppui kesken... :)


Poissa Niksu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 322
Vs: 740 B230ET & viking lastu 1.0bar nopeus
« Vastaus #2 : 31.03.2012, 16:44:34 »
Kyllähän noilla muutoksilla auto jo kulkee hyvin mutta epäilen kyllä alle seiskan lukemia kiihtyvyydessä..
Seat Leon Cupra 290 -19

hevonen

  • Vieras
Vs: 740 B230ET & viking lastu 1.0bar nopeus
« Vastaus #3 : 01.04.2012, 14:27:17 »
Kyllähän noilla muutoksilla auto jo kulkee hyvin mutta epäilen kyllä alle seiskan lukemia kiihtyvyydessä..
Vähä tiukkaa tekkee jos on oikeasti seisova lähtö. Meinaan saada alle 7s

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 740 B230ET & viking lastu 1.0bar nopeus
« Vastaus #4 : 01.04.2012, 15:42:50 »
Jep, vakion tehoista tuo ZF mehumaija hukkaa aivan älyttömästi, 230ET meni aivan täydellisellä lähdöllä ZF:n kanssa vakiona just 9.9 tms sataseen. Uskaltaisin sanoa että pelkällä lastulla on siinä ja tässä pääseekö alta 8, veikkaan että ei.

Putsarikotelosta voi aukoa sen etuseinän siitä ajovalon takaa, ja tarkistaa että se ottais ilmaa myös sieltä sisälokarin menevältä torvelta.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa pasi1975

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 B230ET & viking lastu 1.0bar nopeus
« Vastaus #5 : 02.04.2012, 13:13:24 »
Joo, no se oli sellainen perstuntuma heitto alle 7 siis. Mutta mielestäni kun lyöt heti lähdössä lämän pohjaan, jolloin heti 1 silmässä, ei hukkaa paljoakaan. Tein reijän siihen etuseinään ja tukin sen lämmin ilma oton.
Ainoa oikea volvo, takavetoinen ja minulla mallia 740 B230ET.

Poissa Niksu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 322
Vs: 740 B230ET & viking lastu 1.0bar nopeus
« Vastaus #6 : 06.04.2012, 16:53:58 »
Kyllä se vanhempi tomaatti tahtoo hukata aina vähän ;).
Vertauksena oma auto (AR 156 2.5 V6) jossa vakiona 192 hv ja 220 nm, manuaalina ilmoitettu 0-100 km/h 7,3 ja autolla painoa 1300 kg ja risat. Mitattuna olen tuon saanut menemään 80-120 km/h 4,4 sekuntiin.

edit: Niin tuo 740 taitaa painaa aika samat mutta on huonommalla ilmanvastuksella ja tomaatilla tosiaan.
Seat Leon Cupra 290 -19

 

Elekma  Autoracing