Samppasport  Futurez

850 tdi lämmityslaitteessa ongelmia

  • 5 Vastauksia
  • 2980 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ragnar69

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
850 tdi lämmityslaitteessa ongelmia
« : 09.02.2011, 17:47:06 »
Kertokaas mikä mulla on vikana, kun moottorin lämpö rupeaa olemaan normaali ja lämmityslaitteesta ei tuu kun sellainen haalea hönkäys ja mun mielestä tulee muutenkin melko pienellä voimalla. Kennolle menevät putket on lämpimät ja mun mielestä ilmaakaan ei enää pitäis olla... jäähdytysjärjestelmän puhdistus ainetta oon muutaman kerran uittanut läpi kun meinasin et kenno ois tukossa...  On vaa hiukan kylmää kyytiä ollut tossa.

Poissa pakettivolvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 131
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 tdi lämmityslaitteessa ongelmia
« Vastaus #1 : 10.02.2011, 09:41:41 »
Joskus autot tekee semmoista, että mittariston mukaan moottorin lämpö on oikea, mutta termostaatti falskaa lämmöt syylärille. Ainakin 40-sarjassa on tämmöinen ominaisuus. Onko raitisilmasuodatin vaihdettu? Tukkoinen voi aiheuttaa huonon ilmankierron.
Ex: 340, 340, 340, 240, 460, 460, T4, V70 2,4 Nyt: V70 TDI, 940.

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 tdi lämmityslaitteessa ongelmia
« Vastaus #2 : 10.02.2011, 11:29:30 »
Jos sisäkennon on rikki tai alapään tiivisterenkaat vuotaa niin kennon pääsee kokoajan vähäinen määrä ilmaa joka nousee sinne yläpäähän ja estää veden virtaamista kunnolla, eli sisäkenno ei pääse koskaan ilmautumaan kunnolla. Vuoto ei tarvi olla suuri, tippa sillointällöin.

Toinen vaihtoehto on sisäkennon tiivistys koteloonsa. Eilen juuri taikinoitiin yhden v70:n kennoa johon edellinen omistaja oli vaihtanut motonetin Nissens -kennon. Tuo tarvikekenno on ohuempi (40/42mm) kuin alkuperäinen Behr/Volvo(48mm) ja sen sivuihin liimattavat eristeet ei riitä tilkitsemään kokonaan niitä rakoja vaan kennon molemmista sivuista virtaa kylmää ohitse noin 8x160mm aukoista.

Poissa ragnar69

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 tdi lämmityslaitteessa ongelmia
« Vastaus #3 : 15.02.2011, 20:23:27 »
Missäs tollasessa on se raitisilmasuodatin? Kyllä se pahuksesti puhaltaa mut lämpöö ei vaa tule. Termarinkin oon vaihtanut. No nyt vaihdoin kennon uuteen mut ei se miksikään muuttunut. kittailitko sen sauman siitä kotelon alapäästä mihin kenno tulee kiinni?? Nyt on kyl kenno lämmin kun käytin sitä mut ei vaa puhalla lämpöstä hyttiin... hitto pistän huamenna nuotion sin hyttiin jos ees hetken ois lämmin.

Poissa Masked Jackal

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 854
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 tdi lämmityslaitteessa ongelmia
« Vastaus #4 : 15.02.2011, 20:45:39 »
Raitisilmasuodatin löytyy kun avaan konepellin ja raotat tuulilasinpyyhinkoneiston suojamuovia oik. kulmastaan. Pitää sitä ennen toki löysätä pari-kolme torxia niin saa sen filtterin näkyviin.
** Jos se ei heitä niin se nakkaa **

Poissa ragnar69

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 tdi lämmityslaitteessa ongelmia
« Vastaus #5 : 23.02.2011, 17:56:36 »
Voiskohan toi lisälämppäri sekoittaa sitä lämmitystä? Meinaan se ei rokkaa lainkaan.

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron