Kulkukoira  Proturbo

Kanavan volyymi, maksvirtaus ja kaikki muukin kansitöihin liittyvä jutustelu

  • 374 Vastauksia
  • 164340 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jopas_Jotakin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 717
  • www.vrcf.fi
Mitkäs mukit kannattaa laittaa tuollaiseen isolla porauksella olevaan matalapainekoneeseen mikäli on ajatus enempi tulevaisuudessa kiusata? Ajatuksella että lohko tarvittaessa putkitetaan uusiksi...

Menisköhän nämä?

https://www.acm.se/product/acm-kolv-8338-mm-volvo-vit-motor-turbo-leverans-i-december

Nämä varmaanki käy kanssa.

http://www.beast-lab.com/store/p/0/wiseco-pistons-volvo-815283
« Viimeksi muokattu: 19.01.2022, 08:37:39 kirjoittanut Jopas_Jotakin »

Poissa Miksa89

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 263
  • www.vrcf.fi
Voiko 37mm seetirenkaaseen laittaa 37mm venttiilin? Tai siis että meneekö rengas liian ohueksi?

Enkä nyt tuosta koosta oo ihan satavarma mutta pointti on se että paljonko seetirenkaan olis syytä olla venttiiliä isompi?

B20 kyse siis jossa pakopuolella seetirenkaat.

Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1070
  • vapari
Periaatteessa voi, ja on tullut näin riskillä tehtyä (omiin kansiin).
Mut silloin ei voi pitopintaa kovin kauas ulkoreunaan tehdä, mitä nyt toki ei muutenkaan suositella pakoventtiileiden kanssa tehtävän.

Ite uskaltaisin surutta laittaa samankokoisen venttiilin pakopuolelle, kyllä.
Mut suositeltavaa olisi totta kai olla esim. +1mm seeti.
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Poissa Miksa89

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 263
  • www.vrcf.fi
Tässä nyt painiskelen kahden vaiheilla B20 kannen kanssa.

-Toisessa kannessa olisi 37mm seetirenkaat pakopuolella ja 44/35 venttiilit nyt.

-Toinen kansi olisi jonkun verran jo alulle kaiveltu yli 10v sitten mutta siinä on pakopuolen venttiilimalja n.35mm ja ilman seetirenkaita ja siihen jos tällää 38 venttiilin niin pitopinta tulisi aika ulkoreunalle.

Mahtaako olla riski että halkeaa seetien välistä jos jälkimmäiseen kanteen tällää esmes 39mm seetirenkaat pakopuolelle ja 46 imuventtiili niin seetirengas tulee liki kiinni imupuolen seetiin?

Vai mikä järkevin olisi?

Nokka on Agapin 13.3-272 ja muutkin palikat ihan järkeviä niin rajoittavaksi tekijäksi lienee tuleman se että kuinka huonon kannen saan tehtyä. :2funny: :idiot2:

Mitään 5 vuotis suunnitelmaa ei olla tekemässä niin voisi välttää ilman seetirenkaitakin tuo jälkimmäinen?

Ajattelin koittaa ajaa imukanavia imusarjan puolelta johonkin 10-15mm vajaaseen syveeteen ohjurista jyrsimällä kartio tyyliin 41-38mm vanhan kanavan suuntasesti kun tutkailin että ei taida kanava olla suora sivusuunnassa tai sitten kanava on suorassa ja käännös taittaa sen venttiilille sivusta ja näyttää vaan olevan vino.

Ja samaten ajaa venttiilin maljan puolelta hiukan matkaa jyrsimällä niin ei tarvisi vingutella kun väliin jäävä osuus niin mahdollisuus siihen että kanavat olisi suht samanlaiset keskenään kasvaisi roimasti.

E:








Siinä ekat pienet testit jo valmiiks viturallaa olevaan kanteen. Ei kerenny kauaa nakeloimaan teknisten ongelmien takia mutta jatkuu joku päivä.

Kanava suulta 41mm ja sisäkurvin alusta nyt 38mm.
« Viimeksi muokattu: 11.09.2022, 11:38:20 kirjoittanut Miksa89 »

Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1070
  • vapari
Kysytään nyt vaikka tässä topikissa, jos jollain paikkaa / tekijää suositella.

Eli tinakoneen nokkien täyttö+hionta.
B4204T5. VVT lähtee pois käytöstä.
35mm kovat paininkupit tulee.

Ylimääräiset nokkakepit löytyy, ni jossai kohtaa voisi lähettää tai viedä työn alle sit.
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1395
  • www.vrcf.fi
No vähäiset on omat kokemukset näistä mutta suositus: https://www.camshaftworks.com/ , omassa tapauksessa kyse oli tosiaan vaan korjauksesta mutta luvattu aikataulu piti, hinta oli sovittu ja työnjälki erinomainen.
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 437
  • www.vrcf.fi
No vähäiset on omat kokemukset näistä mutta suositus: https://www.camshaftworks.com/ , omassa tapauksessa kyse oli tosiaan vaan korjauksesta mutta luvattu aikataulu piti, hinta oli sovittu ja työnjälki erinomainen.

yhet oon hiottanut ja yhet oon korjauttanut. aikataulu oli se mitä kerrottiin

Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1070
  • vapari
Joo tuo paikka on hyvällä maineella ja työnjälki kiitettävää, mut nokkien täyttöä ei välttämättä tee jos on kiireellisempää aikaa.

Pitää kysellä uudestaan mikä tilanne on, kun on ajankohtaisempaa omien nokkakeppien muutokset.  :)
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Poissa Miksa89

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 263
  • www.vrcf.fi
Onkos jollain kertoa mistä johtuu että venttiilien lukkourat on kulunut sillain että lukot hölskyy selvästi venavarren pituus suunnassa?

En asiaan aluks kiinnittänyt sen enempää huomiota kun katoin vaan pakovenat mistä näki silmälläkin että urat venahtanut ja niitannu purseen sillain että ei tullu ohjurista läpi viilaamatta,mutta ajattelin että johtuu hinnat-alkaen mallin venttiileistä.

Nyt katoin imuvenojakin ja nekin venähtäny/kulunu mutta ei niin paljoa,ja imuvenat on volvon orkkis.

Kyseessä B20 ja ajoa takana joku 1.5v mutta kilometrejä ei varmaan kun 3000km maksimissaan katuajoa mutta kenkää saanut sen mitä vakio alakerralla ja katkenneilla männänrenkailla irti saa,eli ei juurkaan yli 6000rpm  :2funny:

Nokka ja nostajat hyvän näköset vaikka olikin halvin R-nokka setti nostajineen.

Keinuvivutkin oli ihan ok,paitsi yks oli kulunu aika lailla.

Venttiilien päät kuluneet tuollain kuvassa olevan punasen viivan suunnassa pyöreäksi ja toisin päin on suorat.




Jousipaineet oli aika saakelin pienet kun mittailin sillon bräniköistä Scatin jousista ilman että jumppailin niitä ensin niin jäi tyyliin 35kg kiinni ja varmaan 70-75kg auki kun ne jäikin sen liki 5mm kasaan kun paino pari kertaa liki putkelle.  ;D

Ja tosiaan noissa venttiilien päissä näkyy keskellä ikäänkuin kiillottunu kohta mutta se kiillottunu rantu on kuitenkin yli kohta tuossa pyöreeks kuluneessa muodossa. :idiot2:






Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1070
  • vapari
Tyypillisesti venttiilien päät hakkautuu kun jousipaineet liian alhaiset.
Mutta rajummalla hakkaamiselle ainakin näkyy nokassa ja keinuissa jälkiä.

Toki R-nokassa tuskin kovin aggressiivinen profiili - en tiedä, en ole perehtynyt.
Rajummilla vinokoneen nokilla saa vakio venttiileillä venttiilikoneiston aika heikkoon kuntoon jo 5000-6000rpm kun jouset ei kestä perässä.. varsinkin painavilla +2mm rst venttiileillä.
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Poissa Miksa89

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 263
  • www.vrcf.fi
Tyypillisesti venttiilien päät hakkautuu kun jousipaineet liian alhaiset.
Mutta rajummalla hakkaamiselle ainakin näkyy nokassa ja keinuissa jälkiä.

Toki R-nokassa tuskin kovin aggressiivinen profiili - en tiedä, en ole perehtynyt.
Rajummilla vinokoneen nokilla saa vakio venttiileillä venttiilikoneiston aika heikkoon kuntoon jo 5000-6000rpm kun jouset ei kestä perässä.. varsinkin painavilla +2mm rst venttiileillä.

Juu tosiaan nokka,nostajat ja keinut ihan ok.

Jousipaineet varmasti liian pienet ja siitä uskosin johtuneen.
Ja tossa oli neekerimallin 40mm rst venat pakopuolella jotka paino 1.3 kertaa enemmän kun vakio pakoset.

Kai laitan seuraavaan vaan jousipaineita enemmän ja se on onnesta 44/35 orkkis venoilla.  :)


Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1070
  • vapari
Eikös Scatin jousista laske jousipaineet käytön jälkee jonkin verran?
Eli voi olla että jousipaineet olleet x ajomäärän jälkeen esim.30kg tai alle (seetipaine).
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Poissa Miksa89

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 263
  • www.vrcf.fi
Eikös Scatin jousista laske jousipaineet käytön jälkee jonkin verran?
Eli voi olla että jousipaineet olleet x ajomäärän jälkeen esim.30kg tai alle (seetipaine).

Juu laskee kun jumppaa jonkun aikaa pylväsporakoneessa. Sen takia ne jäikin niin pieneks kun en sitä tajunnu,olis ollu ihan ok jos ei olisi jääny kasaan  ;D

Mittailin noi 1.5v paikallaan olleet niin oli kaikki johonkin 2kg sisään asennuspituudessa.

Ja samaa näytti uusi setti Scatin jousia kun eka paineli niitä pylväsporalla kiinni ja auki sen aikaa että pituus jäi kasaan sen jonkun 4mm ja pysy siinä muodossa.  :)

Laitan noi käytetyt takas kun ne on ainakin jo koeponnistettu.

E: Oli pakko tarkistaa muistiinpanoista niin uusi jousi paketista jota ei o jumpattu näytti samaa 41.5mm pituudella ja jousi joka jumpattu ja hakenu muotonsa niin sama voima tuli pituudella 38mm.  :D
« Viimeksi muokattu: 20.05.2023, 20:48:44 kirjoittanut Miksa89 »

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 437
  • www.vrcf.fi
onko lukot olleet sillain että ottavat vastakkain toisiinsa kiinni ja vena ollut jo väljä jo alusta asti lukkoihin. ite oon hionut sen verran pois lukkojen sivuista että jää pieni rako ettei lukot kanna toisiaan vasten ni lukot pääsee venan urien pohjalle asti

Poissa Miksa89

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 263
  • www.vrcf.fi
onko lukot olleet sillain että ottavat vastakkain toisiinsa kiinni ja vena ollut jo väljä jo alusta asti lukkoihin. ite oon hionut sen verran pois lukkojen sivuista että jää pieni rako ettei lukot kanna toisiaan vasten ni lukot pääsee venan urien pohjalle asti

Juu lukot oli kuten alunperinkin,eli juur sillain että vastaa lukot toisiinsa.

Mietinkin että voisi tehdä noin mutta empäs sitten tehnykkään vaan kasasin uuden kannen samanlailla kun edellisenkin.  ;)

Taitaa olla viisain purkaa viä sen verran että laittaa lukot jotka hiottu tollain?

 

Autoracing  KL-varaosat