Vääntö on pahinta myrkkyä noille matalapaineturbon ja 83mm T4 männille sekä kangille.
Tuurilla saattaa kestää toki nipussa, mut helposti voipi romua saada aikaan.
B4204T5 eli 83mm porauksella oleva T4, niin niistä on mennyt ohjelmoituna ilmeisesti aika herkästi kankia mutkalle ja ilmeisesti mäntiäkin saatu rikki.. olisko 350nm luokkaa ollu vääntö niissä. Riippuu toki dynosta lukemat, mut kuitenkin.
Helpoin ja turvallisin vaihtoehto on siis edelleen B4194T lohko + männät + kanget (tai sit suoraan h-profiilit).
83mm porauksella nimittäin tulee melko äkkiä vastaan sylintereiden kestokin - toki sitä en tiiä onko kukaan kokeillut rakotulkkien kanssa miten kestää.. mut männät ei kestä ainakaa matalapaineturbossa kuin pyhällä hengellä kun tehoja alkaa hakee yhtää enempää.
Ja nokissa huomioitava sit se, että niitä on kahta eri mallia.
Ilman VVT ja VVT kanssa. Eli jos nyt on VVT pyörän kanssa, pitää olla sit ne toiset kepit sellasesta koneesta jossa on kans VVT, muute ei käy.
Mutjoo, kyllä jo tuolla ahtimella saa 250hp helposti.
Omasta V40 2.0T koneesta otettiin aikanaan tuollainen 320-330 todellista heppaa 19T:llä #7 vinolla pesällä ja 1,4 bar ahdolla. Karalan jarru näytti 351 hv, mutta mitattujen aikojen perusteella nuo edelliset lukemat olivat lähempänä. Automaattiaskilla varustettuna Lappeenrannan lentokentällä kennojen väliin 243 km/h 1700 metrin matkalla. Muuten vakiokone, mutta nokat olivat vaihdettu.
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=26753.0