Carcom Oy  Ateho

Dragrace 142 B230+HX60 -> Dragrace Amazon

  • 429 Vastauksia
  • 156780 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6136
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: Dragrace 142 ja S60R
« Vastaus #330 : 16.01.2022, 22:42:33 »
Onko varma, että on ässän jouset ettei vahingossa ole farmarin jouset tulleet? :o Ikinä en ole kyllä nähnyt, että eibachilla jäisi perä noin ylös, on meinaan eniten madaltava jousisarja tuo.

Eibach ei tarjoa R:ään 4C kaveriksi lun S60R jousia, jotka sopii luonnollisesti molempiin. Akselimassat on identtiset, tuv hyväksynnässä on mininta V70R myös mutta myytävänä vaan S60R malleihin.
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 551
  • www.vrcf.fi
Vs: Dragrace 142 b230+hx55 805hv ja S60R
« Vastaus #331 : 22.04.2022, 21:33:16 »
Pitkästä aikaa tännekkin päivitystä. Ärrälle ei oo juuri tarvinnut muuta tehdä kuin ajaa ja tankata. Eibachit tuli jousiksi ja kyllähän se parani huomattavasti vakioalustaan verrattuna. Eilen pyöräytin kesärenkaat alle ja tänään huljuuttelin enimmät liat päältä pois.





142 Kävi penkissä keskiviikkona. Vetoja ajettiin joku 10-20 väliin. Auto toimi hienosti, ei vaatinut mitään ruuvaamista vetojen välissä. Ensimmäinen tulos taisi olla päälle 600hv. Parin tunnin säädön päätteeksi sieltä tuli 805hv 828nm, mikä riitti itselle niin jätettiin siihen. Bensavehkeet näyttää olevan täysin tapissa ja ilmeisesti nokan ajoitus ei ole aivan kohdallaan, kun teho lähtee laskemaan liian aikaisin kannen tekijän mukaan. Mun käsille kuitenkin tuo +200hv lisäys on varmasti riittävä nyt alkuun. Hierotaan sitten säätöjä lisää, jos tuntuu että ajat jää voimasta kiinni. Uudet vähän isommat Hoosierin sliksit tuli myös. Vielä ei kerennyt kokeilla alle, mutta mittausten mukaan pitäisi mahtua.

Hienosti toimivasta kannesta kiitokset ST Heikkilä. Säädöstä kiitokset Motorset.

Loppuun dynoveto

https://youtu.be/oWQcSBj9m70



« Viimeksi muokattu: 22.04.2022, 21:54:58 kirjoittanut pete881 »

Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 889
  • TDI POWER
Vs: Dragrace 142 B230+hx55 805hv 828nm
« Vastaus #332 : 22.04.2022, 22:15:36 »
Kovat on lukemat :hg:

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: Dragrace 142 B230+hx55 805hv 828nm
« Vastaus #333 : 23.04.2022, 07:45:19 »
Onko siellä vielä se mun roplaama HX-55? 

Jos on, harvassa on  8v vinokoneet jossa noin paljon voimaa noin pienellä turbolla ;D
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 551
  • www.vrcf.fi
Vs: Dragrace 142 B230+hx55 805hv 828nm
« Vastaus #334 : 23.04.2022, 11:15:18 »
Sama ahdin. Billettikompuran mää oon vaihtanu siihen omin käsin jälkeenpäin. Hyvä ahdin ollut. Seuraavaan versioon saat tehdä isomman.  :)

Laitetaanpa vielä penkkilappu kun näköjään unohtunut. Tuo 805 moottoritehoa ja pyöriltä 761.



Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: Dragrace 142 B230+hx55 805hv 828nm
« Vastaus #335 : 29.04.2022, 18:42:44 »
Uusi versio tuosta on jo testattu ja toimii. Sikasen BMW:ssä ajettiin 73.5mm imusiipi ja tuotti samalla ahtopaineella yli 100hv enempi ja heräävyys ei ottanut turpiin kuin 1-200 rpm.

Tuo on minun suunnittelema siipi malli jossa 2.5bar ahdolla otettu kaikki hyöty irti. Yleisesti vaan vaatii tuo BIG mallin kotelon kun yrittää normaali kotelo mennä puhki koneistuksessa.

M50 koneessa Sikasella ajettiin Pro 55 ahdin aivan tappiin  Pakopaine alkoi piikkaamaan oikein kunnolla ja sen seurauksena tehoa ei vaan tullu lisää. 
Vaihdettiin tuo 73.5mm siipi ja pakopaine tipahti reilusti ja sen seurauksena tehoa tuli lisää. Paras tulos taisi olla joku 1030hv  2.5bar  ja lisääkin olis saanut mutta alkoi BMW ukkoa pelottamaan ;D

Mutta juu siis tuo kotelo/siipimalli on jo mallinnettu CNC koneeseen ja niitä tulee myyntiin kevään aikana. Kun vaan aihio kotelot saapuisi (pikkusen ollu toimitusvaikeuksia)
« Viimeksi muokattu: 29.04.2022, 18:48:06 kirjoittanut boost »
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: Dragrace 142 B230+hx55 805hv 828nm
« Vastaus #336 : 29.04.2022, 18:50:37 »
Niin joo. Käyrän mukaan kone vaatisi hieman rajumman nokka kepin tai sit pakopaine tappaa käyrän...

Tuohon ku sais max tehon 8500rpm kohdalle niin johan alkais puhaltaa.....
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 551
  • www.vrcf.fi
Vs: Dragrace 142 B230+hx55 805hv 828nm
« Vastaus #337 : 29.04.2022, 21:03:40 »
Nokan tekijän mukaan tehon pitäisi nousta yli 8000rpm, joten taitaa tuo pakopaine olla ongelma, harmi kun ei ollut mittaria pakopaineelle. Nokan ajoitus mua kanssa vähän epäilyttää, olisiko sillä saanut parannusta, mutta varmasti alkaa olla pakopuoli tapissa. Tämä oli vielä 77 pakosiivellä ja 22 pesässä. Tuo isompi kompura on varmaan parhaillaan 80mm siivellä ja 25 pesällä?

Huomenna ois tarkoitus pistää uutta sliksiä alle jos mahtuu.





Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 551
  • www.vrcf.fi
Vs: Dragrace 142 B230+hx55 805hv 828nm
« Vastaus #338 : 30.04.2022, 00:49:45 »
Bensapuolesta vielä. Mulla on nyt sielä ev14 2200cc suuttimet. Bilteman 044 kopioita 2kpl. Vakio polttoainekisko, missä toinen tulo kk-suuttimen paikalla ja molemmilta pumpuilta omat 8mm letkut. Vakio bensapaineensäädin. Penkissä suuttimien aukiolo meni yli 100%. Saanko tähän juuri parannusta päivittämällä nuo linjat, säätimen pumput ja kiskon kunnollisiin, vai meneekö suuttimet jo tässä vaiheessa jokatapauksessa uusiksi? Peruspaineen nosto ei oikeen ainakaan houkuta, kun sielä jo nyt ahdolla riittävästi painetta.

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: Dragrace 142 B230+hx55 805hv 828nm
« Vastaus #339 : 30.04.2022, 08:01:57 »
Sikasen bemarissa on 77 pako ja 22 pakopesä eli kyl sen pitäs piisaa.  Vino moottori saattaa käyttää ilman vähän huonommin kuin m50 eli vaatii kompuralta enempi ja sen seurauksena myös turbiini täytyy.  Eli pako ropellin vaihto voi olla myös edessä.

Tolla teholla tuo 71 siipi on varmaan aika tapissaan. 

2200cc ev 14 suuttimet pitäisi riittää 900-930hv re-85 ja 4 sylinteriä.

Biltema 044 pumput piisaa 500-550hv per pumpu noin 5 bar paineella, mutta vajaa jännite ja korkeampi paine aiheuttaa ongelmia.
Kannattaa mitata pumppujen päästä toteutunut jännite.    Tämän jännitehäviön takia minä en käytä normaaleja releitä enää ollenkaan vaan noita minullakin myynnissä olevia 120a releitä joissa pultataan isot virrat kiinni, sillon häviö on minimoitu.  Sulakkeina käytän MIDi sarjan pultattavia sulakkeita.
« Viimeksi muokattu: 30.04.2022, 08:05:10 kirjoittanut boost »
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa Jyllis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
Vs: Dragrace 142 B230+hx55 805hv 828nm
« Vastaus #340 : 20.05.2022, 20:16:09 »
Mitä toi Volvon alakerta pitää sisällään noitten wisekojen lisäksi onko jo umpi tapit männissä ja nascar veivit.


Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 551
  • www.vrcf.fi
Vs: Dragrace 142 B230+hx55 805hv 828nm
« Vastaus #341 : 20.05.2022, 20:39:07 »
Mitä toi Volvon alakerta pitää sisällään noitten wisekojen lisäksi onko jo umpi tapit männissä ja nascar veivit.

Kiinan h-profiilit ja CP:n tapit männissä.



Volvo pesty. Aamulla kohti Pudasjärveä. Harmittavasti sattui Kalajoen testipäivä samalle päivälle, mutta Pudasjärvelle lähdetään, koska siellä on yleensä parempi pito.





« Viimeksi muokattu: 20.05.2022, 20:40:51 kirjoittanut pete881 »

Poissa Jyllis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
Vs: Dragrace 142 B230+hx55 805hv 828nm
« Vastaus #342 : 20.05.2022, 22:56:01 »
"Ei voi muuta sanoo kun hattua nostaa"

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1470
  • www.vrcf.fi
Vs: Dragrace 142 B230+hx55 805hv 828nm
« Vastaus #343 : 21.05.2022, 19:30:19 »
Mitenköhän päivä on menny? Kävin kalajoella yleisön roolissa ja uskon että teit oikean päätöksen koska kyyti näytti liukaalta

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 551
  • www.vrcf.fi
Vs: Dragrace 142 B230+hx55 805hv 828nm
« Vastaus #344 : 22.05.2022, 11:08:57 »
Päivä ois voinut mennä paremminkin. Aamusta oli todella liukasta, enkä osannut talven jälkeen ajaa tällä. Ei onnistunut lähdöt. Yhdessä lähdössä auto rullasi matkaan ennen lamppujen syttymistä yms sekoilua kuskilta. Kympillä alkavia aikoja tuli kaksi, joista parempi 10.404 216km/h. Autossa näyttää olevan potentiaalia, kun tuollaisella luikertelulla ja kaasun pumppauksella meni tuon ajan.  Viimeiseen lähtöön saatiin alustan säätöön vinkkejä ja ne auttoi sen verran, että lähdössä auto nosti jo vähän eturengasta. Tästä olis todennäköisesti tullut hyvä aika, mutta kakkosella n.7000rpm levisi nokkapyörä.   :(



Kansi otettu illalla irti. Vähällä taas selvittiin. 2 venttiiliä mutkalla.



https://youtu.be/ualGqNsc3Aw
https://youtu.be/TVXZQMKyBvg

Video sisältä ja ulkoa tuosta 10.404 lähdöstä. Nätisti uppoaa vaihteet nyt päälle, kun lyhennettiin kytkimen liikematka muutamaan senttiin.

Muutaman viikon päästä kokeillaan parantaa. Kahden viimeisen lähdön perusteella näytti siltä, että minäkin alan pikkuhiljaa muistaa miten tällä ajetaan ;D


« Viimeksi muokattu: 22.05.2022, 19:27:51 kirjoittanut pete881 »

 

Kulkukoira  Proturbo