Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Volvo V60 D6 Hybridi

  • 4874 Vastauksia
  • 1069773 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4275 : 28.05.2022, 20:48:07 »
Tasan vuosi kulunut edellisestä kerrasta kun ilmastointilaite porsi tuossa minun kulkineessa. Sitä ennen miltei kalenterin tarkasti vuoden välein 2020, 2019 ja 2018. Elämme jännittäviä aikoja, viimeeksihän tehtiin siis se huuhtelu jne.

Vahvasti epäilen, että tämä kesä menee hienosti ilman ilmastointihuolia. Tsemppiä, kyllä tämä tästä.
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

j.kiiskinen

  • Vieras
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4276 : 29.05.2022, 16:29:02 »
Auto kipaisi huollossa 278tkm mittarissa jossa vaihdettiin jakohihna, etujarrupalat ja -levyt. Lisäksi otin akkutestin joka oli miellyttävässä 95% kunnossa. Olen vaihtamassa autoa, tai suoraan sanoen uusi ja tällä kertaa sähköauto on jo tilattu (Hyundai) mutta tulee viimeistään ensi vuoden alussa niin laitan tämän kiesin piakkoin myyntiin ja otan liisariauton tilalle kunnes uusi tulee, siksi myös akkutesti oli ajankohtainen. Jakohihnan hilut + etujarrupalat&-levyt vaihdettuna kustansi Joensuussa sen karvan päälle 1800e, mikäli joku hintatietoa haluaa seurata. Eniten varmaan autosta jää kaipaamaan sitä ajon vakautta ja omamekaanikkopalvelua, tämä auto oli oikein mukava ajeltava jos katsoo kokonaisuutta. Huollot toki on tyyriit, mutta onhan tuossa sitä tietynlaista premiumia.

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4277 : 30.05.2022, 22:07:25 »
Olen vaihtamassa autoa, tai suoraan sanoen uusi ja tällä kertaa sähköauto on jo tilattu (Hyundai) mutta tulee viimeistään ensi vuoden alussa niin laitan tämän kiesin piakkoin myyntiin ja otan liisariauton tilalle kunnes uusi tulee, siksi myös akkutesti oli ajankohtainen. Jakohihnan hilut + etujarrupalat&-levyt vaihdettuna kustansi Joensuussa sen karvan päälle 1800e, mikäli joku hintatietoa haluaa seurata. Eniten varmaan autosta jää kaipaamaan sitä ajon vakautta ja omamekaanikkopalvelua, tämä auto oli oikein mukava ajeltava jos katsoo kokonaisuutta. Huollot toki on tyyriit, mutta onhan tuossa sitä tietynlaista premiumia.

Kappas. Minulle on tulossa Toyota bz4x elokuussa liisariksi, ehkä. Meille jää tämä V60 toiseksi autoksi, koska kilsoja tulee vuodessa yli leasing sopparin. Paljonko tuo akkutesti maksoi?

Juurikin vakaan ajettavuuden vuoksi ja erityisesti ohjausvasteen vuoksi en oikein halua tästä vielä luopua. Kävin ekan V60:n jälkeen kokeilemassa V90:stä ja en pitänyt.
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

j.kiiskinen

  • Vieras
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4278 : 30.05.2022, 22:18:18 »
Kappas. Minulle on tulossa Toyota bz4x elokuussa liisariksi, ehkä. Meille jää tämä V60 toiseksi autoksi, koska kilsoja tulee vuodessa yli leasing sopparin. Paljonko tuo akkutesti maksoi?

Juurikin vakaan ajettavuuden vuoksi ja erityisesti ohjausvasteen vuoksi en oikein halua tästä vielä luopua. Kävin ekan V60:n jälkeen kokeilemassa V90:stä ja en pitänyt.

Akkutesti (SoH) ei maksanut mitään tuon revohkan yhteydessä, kun auto kävi muutenkin kaapelin päässä "varmuusdiagnosoinnin" takia.

Kävin koeajamassa tusinan autoja Teslasta takaisin Volvoon, tuota Bz4x:ää en harmillisesti ennättänyt testaamaan. Hyundailla oli lyömättömät kampanjat päällä, josta ei voinut kieltäytyä. Jos vanhempi Tesla kiinnostaa niin ulkomailta kannattaa tuoda, saa reippaasti halvemmalla. Työkaveri oli juuri rantauttanut 36k € hintaan neliveto Model 3:en mallia 2018 Performance packillä, itte oisin kätelly saman diilin kanssa heti vaikka kosketusnäyttö on pelkkä iso miinus kaiken hallintaan. Vanhempia muita sähköautoja en itse kannattaisi, koska akuutit akkulämmittimet ja matkapuhelinyhteydet puuttuvat tai ovat vähintäänkin alkeelliset.

Poissa Gnolli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 56
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4279 : 31.05.2022, 16:50:39 »
 :'(Itselläni auto herjaa "Ilmastointilaite Tarvitse huollon". Vikakoodiksi antaa Volvo DTC CCM-B1A6909 eli kosteusanturissa vikaa. Toivon et AC alkaa toimimaan ilman kompuran vaihtoa.

Kosteusanturi sijaitsee taustapeilin luona ja mittasin et sähköä tulee liittimeen. Onko jollain räjäytyskuvaa mihin menee johdot niin voisin tarkistaa signaalijohdot?

Edit: vikakoodi vaihdettu oikeaan.
« Viimeksi muokattu: 01.06.2022, 16:56:07 kirjoittanut Gnolli »

j.kiiskinen

  • Vieras
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4280 : 07.06.2022, 20:48:26 »
Nyt on oma D6 hiljaisessa myynnissä, piakkoin siirtynee julkiseen jos ei nämä isommat autoliikkeet/lähipiirin tuttavat tartu syöttiin. Hintapyyntö kilometreihin nähden huomattavasti halvemmalla kuin chättiauton hinnoittelu. Yhteenvetona 5 vuoden tripiltä voisi tehdä, että ei tuossa nyt mitään erikoisempaa ole ollut, perushuollot ja höysteenä maahantuojan kanssa kiistelyä miksi asiat ei mene niinkuin strömsössä vaikka pitäisi, ikinä eivät myöntäneet virheitään mutta kuitenkin korjasivat viat edes osittain imagon säilyttämiseksi eli joku ymmärtäväisyys sielläkin on. Pahempiakin merkkejä ja yksilöitä varmasti on, mutta tielle en jäänyt kertaakaan. Auto kerran jätti käynnistymättä turvallisuussyistä alkutaipaleella (kompuran porsiminen) ja lavetilla hoitoon mutta sekin on jo historiaa. Siitä on tultu kauas ja viisaampana niin käyttäjänä kuin huollonkin tietotaidon osalta.

Poissa Bäri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 157
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4281 : 08.06.2022, 15:56:55 »
Tämän korjaus kestänyt 5 viikkoa. Viimeinen mahdollinen vuoto paikka olisi höyrystimen kenno. Saa nähdä korjaantuuko. Vuoto on niin pieni ettei sitä pysty näkemään, tai huomaamaan. Reilu 3k maksanut tähän mennessä. Tuohon päälle tuo kenno ja sit vielä mahdollisesti kompressori. Ei paljon alle 5k/€ selviä tästä hommasta.

Itse aloin ehdottelee jo kaupan purkua. Alkaa tämä riittämään itselle jo.

Poissa Entinen VAG-MIES

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4282 : 09.06.2022, 12:48:51 »
Hei. Minulla on volvo aivan pimeänä. Ei aukea edes ovet ja ei inahdakaan, kun laittaa avaimet pesään. Onko muilla käynyt tälläista?

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4283 : 09.06.2022, 12:58:09 »
Hei. Minulla on volvo aivan pimeänä. Ei aukea edes ovet ja ei inahdakaan, kun laittaa avaimet pesään. Onko muilla käynyt tälläista?
Haiskahtaa että 12V akku on kaput ::)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Paspartuu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4284 : 29.06.2022, 11:31:42 »
Kirjaillaanpa hieman tännekin. Oma Volvo lähti vaihtoon jokin aika sitten.

Sinä aikana mitä D6:lla tuli ajettua, muuttui muutama asia. Alunperin en ulkonäöstä niin pitänyt, mutta jollain kierolla tavalla nyt kun itsellä ei sitä enää ole, auto on alkanut näyttää paremmalta, jopa hyvältä.
Omana aikana D6 oli pajalla useammin kuin mielestäni pitäisi. Toki tältä olisi voinut välttyä edes pienellä onnella; oikeat korjaukset (mm.kompura), kulutusosien vaihdot ja määräaikaishuollot ei aina osuneet samalle käynnille.

Mutta vaihtoon siis lähti ja tilalle tuli isompi normaali diesel. Eri merkkiä myös. Suurimpana syynä muuttuneen tilanteen vuoksi tullut tarve tilalle ja isommalle autolle. Tämä volvohan ei varsinaisesti tilavuudella juhli. Tottapuhuen kun vaihtoa teki, en ajatellut kiisselin hinnan nousevan yli 2,5€, nyt ne sähkökilsat kyllä kelpaisi.
Omat ajot ja tankkaukset laitoin kaikki ylös. Vuositahti oli n.35-36tkm ja auto oli käytännössä joka yö piuhassa, ei ikinä julkisissa latureissa. Kulutus oli n. 4,7L + 7,2 kWh /100km.
Tuostahan paljastuu että omiin ajoihin sähköllä ei päässyt tarpeeksi pitkälle, arkiajot käytännössä aina 80km+ xx. Lyhyemmillä päiväajoilla aika hyvä paketti kyllä.

Ajettaessa kesällä Volvo istui omiinkin kätösiin oikein kivasti. Vakaa meno ja tarvittaessa voima kyllä vakuutti. Talviautona taas omaan ajatusmaailmaan käyttäytyminen ei sopinut. Täällä tulee lueskeltua viestejä, ja pään sisäisesti oikeutettua auton vaihtoa itselleen, lähinnä näiden nykyisten litrahintojen vuoksi..

Poissa Volvo family

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4285 : 29.06.2022, 17:06:22 »
Morot kaikille.
Pakko liittyä itsekkin keskusteluun mukaan. Oma d6 ollut nyt 2 viikkkoa pajalla joten vertaistuelle on tarvetta ;D
Voisiko tuo pikkuhukan autossa oleva ongelma olla kuitenkin isg. Kuullostaa aika samalta kuin oman auton ongelmat.

Omasta alkoi isg pitämään kalkattavaa ääntä ja ulkomaan foorumeiden tietäjien perusteella korjaamo vaihtoi isgn päälaakerin. Joka olikin kuulemma aika rajussa kunnossa. Auto tehtiin tietenkin ensin virrattomaksi ja sitten vasta ryhdyttiin isgn irroitukseen. Ei muuta kuin laakeri vaihtaen ja auto takas nippuun. Korjaamo ilmoitti että jokin yksi vikakoodi jäi tämän jälkeen jota eivät saaneet nollattua. Noh, ei muuta kuin koeajolle. Noin 20km toimi aivan normaalisti mitä katsoin vocin kautta käppyröitä. Tämän jälkeen ei enää ottanut latausta vastaan. Ei voimavirtaa eikä ladannut 12v akkua ajossa. Seuraavana päivänä katsoivat vikakoodit ja nyt olikin vähän enemmän vikoja. Toimitettiin auto debiliin jos saisivat siellä enemmän irti mistä johtuu. Noh, parin päivän ihmettelyn jälkeen saivat debilissä auton ottamaan voima akkuun virtaa jollain kikalla, poistivat vikakoodit ja ajoivat jotkin päivitykset isglle tjsp. Vikakoodit tulivat takaisin. Hinautin auton takaisin laakerin vaihtaneelle pajalle. Ehtivät siellä purkamaan autoa jonkin verran ennen pääsiäistä. Totesivat että kokeillaan jos olisi mahdollisesti mennyt tuo voima akun kytkin rikki irroitettaessa. Kytkimessä on jokin sulake ja herkät piirikorttiliittimet. Tätä osaa odotellaan nyt saapuvaksi, ehkä ensi viikon lopulla saapuu :( Sain debilistä vidalla otetut koodit myös luettavaksi.

Nostellaan "vanhaa" aihetta.
Missä olette saaneet näitä ISG:n laakereita vaihdatettua? Volvon merkkihuollossa vaihtavat koko ISG:n reilulla 2000€, vaikka vika on vain laakerissa :(

Paikalla Pikkuhukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 485
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4286 : 01.07.2022, 09:05:38 »
Maanantaina se sitten tapahtuu, molemmat D6:t lähtee vaihtoon ja tilalle tulee V60 T8 (vm.2019). Omilla ajoilla pärjää tuolla sähköllä todella hyvin ja nyt kun dieselin ja bensan hintaero on niin pieni, päätös oli suht' helppo tehdä.

Nauratti vähän automyyjän ilme kun kuuli vaihdettujen kompuroiden määrän (yht. 6kpl). D6:sta ei muuten pahaa sanottavaa, pidin kovasti, mutta aikansa kutakin.
V60 T8 -19

Poissa Bäri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 157
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4287 : 03.07.2022, 16:29:18 »
Tämän korjaus kestänyt 5 viikkoa. Viimeinen mahdollinen vuoto paikka olisi höyrystimen kenno. Saa nähdä korjaantuuko. Vuoto on niin pieni ettei sitä pysty näkemään, tai huomaamaan. Reilu 3k maksanut tähän mennessä. Tuohon päälle tuo kenno ja sit vielä mahdollisesti kompressori. Ei paljon alle 5k/€ selviä tästä hommasta.

Itse aloin ehdottelee jo kaupan purkua. Alkaa tämä riittämään itselle jo.


Reilu 7 viikkoa meni, ilmastoinnin vuodon syy ei varsinaisesti paljastunut. Ilmeisesti kojetaulun sisällä oleva kenno vuosi. Tähän vaihdettiin ilmastoinnin kenno,kuivaaja, ja jäähdytin. Sekä sähkövastus. Kaiken kaikkiaan lähemmäs 7k/€ remppa. Toki antoivat autoliikkelle alennusta joka maksoikin korjauksen. Ensin meinasivat ettei maksa. Eikä tähänkään mennessä ole sanoneet asiakkaalle että maksavat.

Nyt pelittää taas. Kulutus ollut alle 4l/100km.

Poissa tps007

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 71
  • V60 D6
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4288 : 10.07.2022, 15:20:45 »
Kaikkea ihmeellistä tän auton kanssa kyllä sattuu.. nyt ei kello pysy enää ajassa. Kaikki muu toimii ihan normaalisti mutta aina kun käynnistää,niin kello 0.00  Onko sille joku oma sulake vai mikäs nyt mättää?  :ristus

Poissa eikheiai

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4289 : 17.07.2022, 18:48:11 »
Täällä palaa kans ilmastointi vaatii huollon merkki. Ja ovia se herjaa aina kun lähtee ajeleen. Onko edelleen niin että riittää kerta maksu itelle ja sit menee volvon piikkiin loput jos kompura vaihtaa? Ja mitä nuo on wetterillä maksaneet? Täällä näkee aika isoa hintahaitaria samalle työlle 1000-2000€. Auto on kyllä ollu muuten meidän perheen unelma. 235tkm mittarissa ja edellinen kompura vaihtanu edellinen omistaja 170tkm. Lataan autoa tallissa aina ja se lupaa sitä 50km rangea. Ajoin nolla kelillä sillä 35km. Minusta se on aiva hyvä noi paljon ajetulle.

 

Elekma  Autoracing