Samppasport  Futurez

volvo 240 tdi

  • 743 Vastauksia
  • 247597 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: volvo 240 tdi
« Vastaus #15 : 16.07.2011, 05:10:11 »
en ymmärrä?

pitäähän sitä lyhentää jos on liian pitkä.  :nohnoh
Juu, mutta jos katkasee niin sorvaamatta tulee seuraavaks boorit vastaan, ni tarvii katkasta enemmän jossei sorvaa ja sitten silmälaakeri poistuu käytöstä.

Miten se voi olla edes liian pitkä se kytkinakseli? Koska periaatteessa sen pitäs olla just sopiva.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa make84

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 319
  • Itse tekemällä tulee sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: volvo 240 tdi
« Vastaus #16 : 16.07.2011, 08:47:03 »

eilen huomasin sen kytkin akselin olevan liian pitkä, niin se menee huomenna sorvattavaksi.
Kuhan jaksan tälle illalle irrottaa sen  ^-^
[/quote]
mut eikö tässä just sanota että akseli lähtee sorvattavaksi ???

ex. volvot 240 -86, volvo 850 -96, volvo s40 -04 nykyhetki volvo v70 2008

Poissa smgt

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 231
  • Projekti päällikkö
Vs: volvo 240 tdi
« Vastaus #17 : 16.07.2011, 13:49:41 »
Miten se voi olla edes liian pitkä se kytkinakseli? Koska periaatteessa sen pitäs olla just sopiva.

eri merkkejä kun yhistellään niin ne ei ole aina "bolt on".

jos minä laitan vanhan d6 koneen vauhtipyörän niin sitte se voisi mennä suoraan, mutta siihen ei taida käydä audin paineasetelma.
volvo 240 tdi :)

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: volvo 240 tdi
« Vastaus #18 : 16.07.2011, 22:37:05 »
eri merkkejä kun yhistellään niin ne ei ole aina "bolt on".
jos minä laitan vanhan d6 koneen vauhtipyörän niin sitte se voisi mennä suoraan, mutta siihen ei taida käydä audin paineasetelma.
Mitä sää audin paineasetelmalla? -763loppunen SRE vaan sinne  ;)
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa smgt

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 231
  • Projekti päällikkö
Vs: volvo 240 tdi
« Vastaus #19 : 17.07.2011, 03:38:50 »
audin paineasetelmalla mennään siksi koska se ei maksa mitään ja pitää enemmän kuin d6 moottorissa oleva limppu.
tässä mennää mahdollisimman pienellä budjektilla siihen asti kunnes moottori ja muut toimii ja on leima paperilla.
sitte mietitään millä tavoin päästään kotia kaupasta maitoja pilaamatta :D
volvo 240 tdi :)

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: volvo 240 tdi
« Vastaus #20 : 17.07.2011, 10:42:36 »
pitää enemmän kuin d6 moottorissa oleva limppu.
Ainakin par sataa tonnia rullattu kytkinpaketti kestää todistetusti 348Nm.  :idiot2:
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa smgt

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 231
  • Projekti päällikkö
Vs: volvo 240 tdi
« Vastaus #21 : 17.07.2011, 14:05:16 »
pitääkö nuin paljon?
olen volvo miehiltä kuullu että niillä luistaa pelit ku ahot nostaa puoleetoista kiloon ja syöttöpumpusta sen karan viilaa.

eikö sillon nuin paljo taija vielä vääntöö olla.

tuossa minun moottorissa on 320nm niin se ois melkeen kokeilemisen arvonen yhistelmä...
volvo 240 tdi :)

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: volvo 240 tdi
« Vastaus #22 : 17.07.2011, 14:38:51 »
Ainakin par sataa tonnia rullattu kytkinpaketti kestää todistetusti 348Nm.  :idiot2:
Kyllä tuossa omassa kytkin piti vielä päälle sen 300nm kun kiristin sen kampiakselin hihnapyörän pultin... :P

kilometreistäkään ei ole mitään varmuutta :D

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: volvo 240 tdi
« Vastaus #23 : 17.07.2011, 14:41:16 »
pitääkö nuin paljon?
Autosähkö- ja dieselhuolto Häkkisen penkissä Turussa, mitattu teho 106kW ja mitattu vääntö 348Nm. Vakiokytkimellä.

Kun budjetti vähän kireellä, niin kasataan getraggipaikalleen, kaverilta käytetty 325i kytkin levy ja toi nykynen asetelma, ei kyllä ihan tommosilla väännöillä voi ajaa hetkeen, kyllä se SRE on ostoslistalla mutta tässä on kaikkee tärkeempääkin ennen sitä.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1867
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: volvo 240 tdi
« Vastaus #24 : 17.07.2011, 14:53:02 »
Jos se sun 240 on katalysaattorilla, niin tuo koneen vaihto ei onnistu ilman Trafin poikkeuslupaa, jonka tosin voisi jopa tällaisessa tapauksessa saada. Jos se on ilman kattia, eikä siis merkitty vähäpäästöiseksi pitää uudessa koneessa olla vaan katalysaattori, joka tuossa audin padassa todennäköisesti onkin.

Poissa smgt

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 231
  • Projekti päällikkö
Vs: volvo 240 tdi
« Vastaus #25 : 17.07.2011, 21:25:07 »
oon kysyny katsastus konttorilta ja trafilta onko auto vähäpäästöinen niin eivät tieneet sitä.
volvossa on kyllä katti??? tarkoittaako se automaattisesti että on vähäpäästönen???

mutta mistäs hitosta ne katastaessa sitä tietää ku ei tiiä nytkään? :D
« Viimeksi muokattu: 17.07.2011, 21:27:23 kirjoittanut smgt »
volvo 240 tdi :)

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5751
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 tdi
« Vastaus #26 : 17.07.2011, 21:27:51 »
Silloin ne kattoo tarkemmin. Onko rekisteriotteessa maininta vähäpäästöinen tai kolmitoimikatalysaattori?
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa smgt

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 231
  • Projekti päällikkö
Vs: volvo 240 tdi
« Vastaus #27 : 17.07.2011, 22:34:11 »
Silloin ne kattoo tarkemmin. Onko rekisteriotteessa maininta vähäpäästöinen tai kolmitoimikatalysaattori?

nykyäänhän ei rekisteriotteessa lue vähäpäästösyydestä mittään.  mullaki ainoastaan että on katti.
volvo 240 tdi :)

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: volvo 240 tdi
« Vastaus #28 : 17.07.2011, 22:47:30 »
nykyäänhän ei rekisteriotteessa lue vähäpäästösyydestä mittään.  mullaki ainoastaan että on katti.

katti vai kolmitiekatti?
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa smgt

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 231
  • Projekti päällikkö
Vs: volvo 240 tdi
« Vastaus #29 : 18.07.2011, 00:16:22 »
katti vai kolmitiekatti?

kolmitoimikatalisaattori... ?
volvo 240 tdi :)

 

Elekma  Autoracing