Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

volvo 240 tdi

  • 743 Vastauksia
  • 248255 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 889
  • TDI POWER
Vs: volvo 240 tdi
« Vastaus #735 : 02.12.2022, 18:04:15 »
Pohja ja helmat on nyt massattu. Helmat ja roiskeläpät sai uuden maalipinnan. Talviajoa ajatellen asensin kiinan poikien tekemän 5kw Draco merkkisen lämmitimen.








Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 889
  • TDI POWER
Vs: volvo 240 tdi
« Vastaus #736 : 03.12.2022, 18:04:43 »
Lisävalot asentelin maskin taakse piiloon. Ja 240 dieselin alkuperäinen kierroslukumittari löytyi foorumilta jokunen vuosi sitten. Se asentui myös ja näyttää aika lähelle oikeita lukemia vaikka laturi on satku audista :D olis siihen vielä kaveriksi alkuperäinen ahtomittari mutta mahtaakohan se räjähtää jos on yli 2bar painetta :2funny:






Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 889
  • TDI POWER
Vs: volvo 240 tdi
« Vastaus #737 : 05.12.2022, 18:26:51 »
Katsastuksessa käytin ja puhtain paperein selvittiin. Nyt on talviauto millä ajella. 10 vuotta tuli syksyllä tämän auton kanssa täyteen ja eihän tuo vielä kyllästytä kun pääsee taas ajelemaan.




Poissa sofronieva

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 214
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 tdi
« Vastaus #738 : 14.01.2023, 22:52:25 »
On kyllä hieno auto ja makea tuo lisävaloasennus!

Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 889
  • TDI POWER
Vs: volvo 240 tdi
« Vastaus #739 : 05.03.2023, 18:54:53 »
Muutama tuhat kilometriä talviajoa takana...



Painetta ja ilmakuplia alkoi tekemään nestejärjestelmään jokin aika sitten. Kannentiivisteen välistä oli vuotanut kun nostin kannen pois. Alkanut tässä hiljalleen viritys into loppua tähän TDI moottoriin joten nyt on menossa paikalleen pienemmät 0.275 suutinkärjet. Syöttö ja ahto tullaan jatkossa pitämään kohtuuden rajoissa että kestäisi ihan talvikäyttöautona ajella. Tokihan talvella riittää vähempikin teho kun rengas pyörii tyhjää vähemmälläkin :D



Pakosarjasta oli jostain syystä black satin pinnoite hävinnyt ja tilalle tullut ruostepinnoite. Hiekkapuhalsin ja kokeeksi maalasin VHT:n tuotteella. Samalla hitsasin pakopainemittarille lähdön kun ei viimeksi tullut mittailtua. Mitataan nyt tällä kertaa.
Ahtojen karkailuhan tässä on tällä ahtimella ollut ominaisuus alusta lähtien niin nyt kokeeksi porasin ahtimen nielujen väliseinään hukkaportin reijän kohdalle 20mm reijän. Ennenhän hukkaportille on mennyt pakokaasu vain 3,4 ja 5. sylinteriltä.



Tänään kun ei ollu muuta tekemistä niin tekaisin uuden akselin ylityksen. Entinen oli jo syksyllä aivan haperoa. Sen myös maalasin VHT sprayllä.



Ei se tuo etupätkäkään enää uudenveroinen ole mutta saa välttää kerta on ehjä.
« Viimeksi muokattu: 05.03.2023, 18:57:44 kirjoittanut oh850 »

Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 889
  • TDI POWER
Vs: volvo 240 tdi
« Vastaus #740 : 07.03.2023, 20:32:02 »
Auto taas nipussa ja koeajot suoritettu. Toimii kuten pitääkin, ainakin toistaiseksi  ::)
Nyt toimii myös hukkaportti, hyvin pystyy ahtopaineen rajaamaan haluttuun. Testailin ja säätelin max ahdot 1.8bar, silloin on pakopaine 1.5bar. Pitäisi kestää kannentiiviste tuon puolesta. Turbo heräilee edelleen samaan tyyliin näilläkin suutinkärjillä. Ylävireinen on niinkuin aina ennenkin ;D Jatketaan talviautoilua ja kohti uusia pettymyksiä.

Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 889
  • TDI POWER
Vs: volvo 240 tdi
« Vastaus #741 : 12.03.2023, 11:00:35 »
Umpion taustat maalasin mustaksi ja vaihtelun vuoksi laitoin R vanteet alle.



Konehuoneesta siirsin vänkärin puolen johtosarjan menemään alakautta runkopalkin päältä niin siistiytyi kummasti. Ilmanputsari siirtyi jokin aika sitten maskin takaa pois ettei vedä lumipölyä talviajossa niin paljoa.

« Viimeksi muokattu: 12.03.2023, 11:12:35 kirjoittanut oh850 »

Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 889
  • TDI POWER
Vs: volvo 240 tdi
« Vastaus #742 : 15.12.2023, 12:44:05 »
Kannentiivisteen vaihdon jälkeen on pelannut moitteetta ainakin tähän asti. Lämmittimen kiertovesipumppu särkyi luultavasti sen takia että ilmoja sai kun kannentiiviste vuoti aikaisemmin. Katsastuksessa käytin ja vuodessa oli kilometrejä kertynyt yli 9000km. Moottoriöljyt vaihdoin, mittarissa tasan 440tkm. Uudet vanteet laitoin uusilla kitkarenkailla alle tuossa syksyllä. Ei muuta kun kovaa talviajoa 8)




Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 889
  • TDI POWER
Vs: volvo 240 tdi
« Vastaus #743 : 20.01.2024, 17:28:36 »
Alkoi lopussaan kyrsiä spartan lockerin kolina. Oli siellä jo pientä sanomistakin, ristitapilla oli noin milli välystä ja toinen poskilaakeri oli pyörinyt sisäkooliltaan väärästä välistä. Torsen 588 tilalle :)

« Viimeksi muokattu: 20.01.2024, 17:31:47 kirjoittanut oh850 »

 

KL-varaosat  Race.fi