Elekma  Autoracing

volvo 240 tdi

  • 743 Vastauksia
  • 249360 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 704
  • savua!
Vs: volvo 240 tdi
« Vastaus #615 : 12.04.2017, 20:15:52 »
Kampiakselin asennonhan volvo lukee sieltä kampuralta ja audi vauhtipyörältä mutta saman näkönen on anturi ja pistoke.

Liekkö samat pulssimäärät? ???
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 890
  • TDI POWER
Vs: volvo 240 tdi
« Vastaus #616 : 12.04.2017, 20:50:23 »
Eihän sitä voi tietää :o toivotaan parasta ja pelätään pahinta eikö se niin mene?
Siitähän se projekti taas laajenee jos ei pelaa :nuhtelu
Olisihan niitä parempiakin moottorinohjaus vaihtoehtoja kun tuo taivaan vanha audi 100 mutta kun ei itse osaa ja ei ole mielenkiintoa noihin sähköhommiin... :-\
Tuosta ei saa ees ilmamassamittaria poistettua ja voihan se aika ahtaalla olla kun rupee hx35 sen läpi ilmaa ottamaan :2funny:

Voisiko ne anturit mitata jotenkin vaikka yleismittarilla?
« Viimeksi muokattu: 12.04.2017, 20:52:03 kirjoittanut oh850 »

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 704
  • savua!
Vs: volvo 240 tdi
« Vastaus #617 : 12.04.2017, 20:53:05 »
Skoopilla vois kattoa ja laskea mut vähän myöhästä jos edell kone on jo irti..
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 890
  • TDI POWER
Vs: volvo 240 tdi
« Vastaus #618 : 12.04.2017, 21:01:15 »
No kyllä se sitten selviää kun yritetään käymään ::)

E: jotain juttua oli tuolla audifinnssin puolella vaan ei vissiin kukaan sielläkään oo kokeillu samaa kun tässä haetaan. Pitää irrottaa nuo anturit ja kokeilla käykö ne ristiin jos ei muuten ala pelata mutta siihen taitaa vielä olla piiiitkä matka...
« Viimeksi muokattu: 12.04.2017, 21:41:28 kirjoittanut oh850 »

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3464
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: volvo 240 tdi
« Vastaus #619 : 12.04.2017, 23:13:25 »
Oisi mulla ollut ne apulaitteet sulle  ::)
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 704
  • savua!
Vs: volvo 240 tdi
« Vastaus #620 : 12.04.2017, 23:17:53 »
Joo siis vaikka anturitkin ois samoja (epäilen) ja vaikka ne sopis paikalleen, niin jos siellä kehällä mistä se lukee (volvossa se kampuran kiekko ja audissa kai vauhtipyörän takaosa?) on eri määrä niitä hampaita, niin tyhjäkäynti voi olla joko tosi matala tai hirmusen korkea. Oisko volvon versiossa ollu viis hammasta per kampuran kierros.

Onko ihan varmaa tietoa ettei saa otettua maffia pois? Jos ois data saatavilla jostain ni voisin vilkaista, saatoin hoksata yhden yleispätevän tavan millä sen maf->map switchin sieltä datasta löytää.
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 890
  • TDI POWER
Vs: volvo 240 tdi
« Vastaus #621 : 13.04.2017, 06:36:29 »
Oisi mulla ollut ne apulaitteet sulle  ::)
No niin, eipä tullu heti mieleen :P

Joo siis vaikka anturitkin ois samoja (epäilen) ja vaikka ne sopis paikalleen, niin jos siellä kehällä mistä se lukee (volvossa se kampuran kiekko ja audissa kai vauhtipyörän takaosa?) on eri määrä niitä hampaita, niin tyhjäkäynti voi olla joko tosi matala tai hirmusen korkea. Oisko volvon versiossa ollu viis hammasta per kampuran kierros.

Onko ihan varmaa tietoa ettei saa otettua maffia pois? Jos ois data saatavilla jostain ni voisin vilkaista, saatoin hoksata yhden yleispätevän tavan millä sen maf->map switchin sieltä datasta löytää.

Viisi hammasta per kierros audin vauhtipyörässä myös, olisiko joka sylinterin ykk?
Pidän aika varamana tietona ettei maffia saa pois. Eräs kokenut ohjelmien vääntäjä sanonut niin...

Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 890
  • TDI POWER
Vs: volvo 240 tdi
« Vastaus #622 : 13.04.2017, 18:25:52 »
Tänään Volvomies89 toi moottoriin tiivisteitä ja samalla päätettiin moottorinlohkon väri, ja ei se ei ole ainakaan valkoinen :2funny:
Samalla jo portterin sähköjä tähänkin suunniteltiin saa nähä,  saahan sitä suunnitella :D

Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 890
  • TDI POWER
Vs: volvo 240 tdi
« Vastaus #623 : 14.04.2017, 17:09:09 »
Kadonnutta venakopan loiskelevyä etsimässä, hahaa löysimpäs :2funny:



Alumiinin silppua öljypohjassakin jonnii verran, ei ole ihme jos on joku öljykanava tukossa.

Öljypohjan pesin höyrypesurilla ja sovittamaan uuden lohkon päälle niin keikkuu ainakin 2mm, eipä tullu katottua viimeksi ku auki käytin.. Liekkö oikastu hitsauksen jälkeen? Samalla tuli huomattua ettei nykyiselle öljypumpun imuputkelle ole samassa kohti kiinnityspaikkoja volvon lohkossa. Soittoa ammattimiehelle ja deekun imuputkesta pitää muokata uusi :)

Apulaitteiden korvakkeita ja laturin maalailin kilikolilla mattamustaksi. Portterin sähköosista kaupat sovittu ja ne tulee nousuviikolla, pääsee siitäkin maffista eroon O0

Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 890
  • TDI POWER
Vs: volvo 240 tdi
« Vastaus #624 : 19.04.2017, 18:04:54 »
Uuden öljyn imuputken tein deekun putkesta. Tuohon takimmaiseen kiinnikkeeseen ei ollu tässä uudessa lohkossa paikkaa niin piti porata ja tehä kierre siihen. Lisäksi uusi öljypumpun tiiviste ja stefa paikallaan.



Lohkon maalasin





Kannen hain tänään koneistamolta ja öljypohjan vein mennessään oikaistavaksi. Moottoritilan pesasin höyrypesurilla jos vaikka huomenna hiekkapuhaltaisi ruostekohdat puhtaaksi.

Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 890
  • TDI POWER
Vs: volvo 240 tdi
« Vastaus #625 : 24.04.2017, 14:51:17 »
Projekti etenee! Eilen Volvomies89 kävi maalaamassa moottoritilan :) Kiitokset jälleen mestarille!







Moottorissa kansi ja osa apulaitteista paikallaan.


Vaihteiston näppäsin irti niin oli rättinivel parhaat päivänsä nähnyt, ei ihme että tärisi :2funny: Saa nähdä kauanko uusi kestää vai joutuuko takas laittamaan normaalin nivelen.


Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 890
  • TDI POWER
Vs: volvo 240 tdi
« Vastaus #626 : 25.04.2017, 19:03:21 »
Koneistamolta hain pako- ja imusarjan sekä öljypohjan. Pölläytin hiekalla oottamaan maalausta, samalla meni venttiilikoppa.


Poissa Tico

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 380
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 tdi
« Vastaus #627 : 26.04.2017, 10:18:02 »
Koneistamolta hain pako- ja imusarjan sekä öljypohjan. Pölläytin hiekalla oottamaan maalausta, samalla meni venttiilikoppa.

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Muista suurentaa kytkinkopan alimmaisia reikiä, jos öljypohjasta otettiin lastua. Laatikon kiinnityspultit siirtyvät plaanauksen paksuuden verran ylöspäin.
960 -95 D5252T+ AW30/43
960 -96 B6284T + 722.643

Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 890
  • TDI POWER
Vs: volvo 240 tdi
« Vastaus #628 : 26.04.2017, 12:06:38 »
Muista suurentaa kytkinkopan alimmaisia reikiä, jos öljypohjasta otettiin lastua. Laatikon kiinnityspultit siirtyvät plaanauksen paksuuden verran ylöspäin.

Juuri sovitin laatikkoa paikalleen niin ei tarvinnu reikiä isontaa. Koneistaja sano että joku 3mm siitä lähti.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7611
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: volvo 240 tdi
« Vastaus #629 : 26.04.2017, 13:58:38 »
Vaihteiston näppäsin irti niin oli rättinivel parhaat päivänsä nähnyt, ei ihme että tärisi :2funny: Saa nähdä kauanko uusi kestää vai joutuuko takas laittamaan normaalin nivelen.
(Kuva poistettu lainauksesta.)
Kait uusi on BMW:n jos vanha ei ollut?
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

 

Futurez  Kulkukoira