RallyBaron  Samppasport

volvo 240 tdi

  • 743 Vastauksia
  • 249324 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 890
  • TDI POWER
Vs: volvo 240 tdi
« Vastaus #165 : 08.02.2013, 14:17:38 »
On on, kaikki kytkinosat löyty ja hyvä tulloo! Helsingistä tuli volvopro purkaamolta nuo loput osat.  :)

Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 890
  • TDI POWER
Vs: volvo 240 tdi
« Vastaus #166 : 08.02.2013, 20:56:43 »
Seuraavaksi pitäis varmaan etsiskellä jostain diesel-volvon perä. Huippunopeus 160 mittariin ja sit tulee rajoitin vastaan  :D ei sillä kuuhun vielä mennä  :2funny:

Mahtaako olla sama taka-akseli 740 tai 940 volvossa? ja onko eroavaisuuksia diesel/bensa autoissa muuta kun välitys? jos ei koko akseli passaa niin entäs sisuskalut käykö ristiin?
« Viimeksi muokattu: 12.02.2013, 08:56:14 kirjoittanut oh850 »

Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 890
  • TDI POWER

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4404
Vs: volvo 240 tdi
« Vastaus #168 : 12.02.2013, 18:25:23 »
7/9 sarjan perä on leveämpi. Välitykset käy kai osittain ristiin.Keskustelua.

Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 890
  • TDI POWER
Vs: volvo 240 tdi
« Vastaus #169 : 13.02.2013, 09:24:54 »
7/9 sarjan perä on leveämpi. Välitykset käy kai osittain ristiin.Keskustelua.

Selvän teki...

Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 890
  • TDI POWER
Vs: volvo 240 tdi
« Vastaus #170 : 16.02.2013, 15:08:15 »
No nyt on volvo taas nipussa uudella kytkinlevyllä. Ei luista enää kytkin vaan takarengas jäisellä tiellä ;) Ihan hyvä ajaa ja jonkunlainen käyttääkin. on poljintuntuma aika erilainen nestemallisena vaijeriin verrattuna  :D
Mutta yksi ei niin hyvä juttu; helvetinmoinen jurina ja tärisee koko auto matka-ajossa pienillä kierroksilla ja vedätyksessä, esim 5-vaihde ja 80-110 km/h. En kyllä jousittamatonta sintteriä käyttöautoon kellekkään suosittele.
Tuskin m47 kauaa tuota rallatusta kestää  :2funny: Kyläpyörityksessa toki näin talvella välttää ja pääasia ettei luista!!  :D

Poissa V2T

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 333
  • Against Greenpeace with D5252T
Vs: volvo 240 tdi
« Vastaus #171 : 18.02.2013, 15:16:39 »
Mites muuten tällaisessa rojektissa on toteutettu tuo mittaristo?
Eli kun vanhaan 240 mittaristoon pitäisi saada noita kierros/nopeus/muita tietoja tuolta tdi koneelta?

Epävirallinen EVRY-mies 
--> V70 MK2 2.5D -01
ex:  850 TDI -96, V40 -03 1.9D HP, 244DL B200F, V70 TDI -2000- "Nelisilmä", 944 D24TiC, 244 GLE B19E

Poissa smgt

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 231
  • Projekti päällikkö
Vs: volvo 240 tdi
« Vastaus #172 : 18.02.2013, 17:37:50 »
nopeustieto tulee perästä ja kierroslukumittaria ei ole.
Itellä oli aikomus laittaa dieselistä mittaristo että ois saanu kierroslukumittarin ja sille laturilta signaalin.
volvo 240 tdi :)

Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 890
  • TDI POWER
Vs: volvo 240 tdi
« Vastaus #173 : 18.02.2013, 18:30:52 »
nopeustieto tulee perästä ja kierroslukumittaria ei ole.
Itellä oli aikomus laittaa dieselistä mittaristo että ois saanu kierroslukumittarin ja sille laturilta signaalin.

Tuota kierroslukumittaria oon itekki miettiny.. mahtaakohan passata suoraan jos olis diesel 240 kiekkamittari ja tuosta audin laturista signaali? Ja onko kaikissa 240 dieselmalleissa kiekkamittari?

Tai sitten jos ei niin mistäköhän saisi semmosen tarvikemittarin joka käy 5 pyttyiseen dieseliin? Toisaalta ei hirveesti enää tuommoset lisämittarihärpäkkeet kiinnostais  :)

Poissa V2T

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 333
  • Against Greenpeace with D5252T
Vs: volvo 240 tdi
« Vastaus #174 : 18.02.2013, 19:13:41 »
entäs sitten kaikki muut tiedot jota tuolta saa, eli esim öljypaine sekä jäähdytysnesteen lämpötila? eli siis kyllähän kaiken varmasti johtonipusta saa kaivettua esille, mutta onko tässä sitä toteutettu miten?

Epävirallinen EVRY-mies 
--> V70 MK2 2.5D -01
ex:  850 TDI -96, V40 -03 1.9D HP, 244DL B200F, V70 TDI -2000- "Nelisilmä", 944 D24TiC, 244 GLE B19E

Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 890
  • TDI POWER
Vs: volvo 240 tdi
« Vastaus #175 : 18.02.2013, 21:23:42 »
Lämpömittarina toimii volvon oma, asensin vaan volvon alkuperäisen anturin audin kanteen oikealle paikalleen.
Öljynpainevalo myös toimii volvon alkuperäisessä mittaristossa, johto tulee sinne suoraan kuten lämpömittarissakin. lisäksi vielä erillinen oljynpainemittari asennettu...
Eli siis audin sähköt/ecu ei ole näiden kanssa missään tekemisissä. ainoa merkkivalo joka tulee ecu:lta on hehkun merkkivalo.

Poissa smgt

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 231
  • Projekti päällikkö
Vs: volvo 240 tdi
« Vastaus #176 : 19.02.2013, 15:57:41 »
käsittääkseni sen kierrosnopeus on latureissa kaikissa sama. Tai hihnapyörän koolla sitä saa vääristettyä. ?

Tiiselin mittaristo ois muutenki parempi niin sieltä löytys hehkuille oikea merkkivalo.
volvo 240 tdi :)

Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 890
  • TDI POWER
Vs: volvo 240 tdi
« Vastaus #177 : 19.02.2013, 19:30:17 »
käsittääkseni sen kierrosnopeus on latureissa kaikissa sama. Tai hihnapyörän koolla sitä saa vääristettyä. ?

Tiiselin mittaristo ois muutenki parempi niin sieltä löytys hehkuille oikea merkkivalo.

No se tietenki. jos jollain kokemusta niin kommentoikaa.  ;)

Poissa V2T

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 333
  • Against Greenpeace with D5252T
Vs: volvo 240 tdi
« Vastaus #178 : 19.02.2013, 20:33:33 »
Onko nyt suuria eroja sähkön kanssa, jos ajattelee audin konetta, 850 konetta tai sitten v70:n konetta?
Eli periaatteessa kone on sama, mutta eroaako paljonkin sähkön määrä? mitkä kaikki komponentit on siirretty 2-kanttiin, siis ajatellen että sulaketaulut, jne johtohärdellit?

Epävirallinen EVRY-mies 
--> V70 MK2 2.5D -01
ex:  850 TDI -96, V40 -03 1.9D HP, 244DL B200F, V70 TDI -2000- "Nelisilmä", 944 D24TiC, 244 GLE B19E

Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 890
  • TDI POWER
Vs: volvo 240 tdi
« Vastaus #179 : 20.02.2013, 09:41:18 »
Onko nyt suuria eroja sähkön kanssa, jos ajattelee audin konetta, 850 konetta tai sitten v70:n konetta?
Eli periaatteessa kone on sama, mutta eroaako paljonkin sähkön määrä? mitkä kaikki komponentit on siirretty 2-kanttiin, siis ajatellen että sulaketaulut, jne johtohärdellit?

smgt voi kertoa tarkemmin kun on sähköt itse värkänny  :D

 

RallyBaron  Samppasport