Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

940:seen turbotimer

  • 18 Vastauksia
  • 9057 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8937
  • Teiden tukko
Vs: 940:seen turbotimer
« Vastaus #15 : 19.12.2011, 11:00:06 »
missä on 940 happianturin (O2) johto, ko mun timeri haluaa myös siltä tiedon?

Vaikkapa pakoputkea pitkin seuraten löytyy lambda-anturi jostain kohti. :juhau: Kytkentäkuvaa ei itsellä ole saatavilla joten en osaa sanoa että minkävärinen johto se on johtosarjassa ja mihin nastaan se ECUn liittimeen menee. Jos ei muuten niin saahan sen yhtälailla liitettyä siihen lambdan liittimen juureenkin?

Mitä Turbotimeri muuten tekee lambdan signaalilla?  ???
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: 940:seen turbotimer
« Vastaus #16 : 19.12.2011, 12:02:37 »
Näitä turbotimerin hyödyllisyyksiä miettinyt, ja esim. sataman vetomestareissa (vedetään rekkatrailereita kun lastataan ja puretaan laivoja) tuntuu olevan lämpötilatunnistin joka käyttää moottoria tarpeellisen ajan sen jälkeen kun kuski häippää ulos koneesta. Joskus käy 10s ja joskus 10min.

Olisko sensijaan fiksua laittaa vaikka lämpötunnistin ahtimen kupeeseen tai paluuöljyputkeen, ja sen perusteella sitten kone sammuu kun lämpötila laskee alle tietyn pisteen. Tottakai sitten ohitusnappi kaveriksi ettei "pakolla" tartte aina tyhjäkäyttää. Kytkentähän ei tarttis kun releen virtalukon viereen, ja relettä ohjattaisi ahtimen kupeessa olevalla lämpökytkimellä ja ohitusnappi releen viereen kaveriksi. Muutama johto ja muutama minuutti ja johan toimii. Lämpötunnistimeksi esim. syylarin sähköflektin tunnistin joka vaikka kytkee IRTI jossain 100celsiuksen nurkilla, eli kun öljy on jäähtynyt sopivasti. Ei tartte tunnistinta ihan ahtimen viereen asentaa, vaan vaikka putken ulkopuolelle ja keskelle putkea pituussunnassa vaikka, ja hakemalla sopiva paikka. Halpaa ja fiksummin toimivaa. :)
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa vippe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 553
Vs: 940:seen turbotimer
« Vastaus #17 : 23.01.2012, 15:33:38 »
Vaikkapa pakoputkea pitkin seuraten löytyy lambda-anturi jostain kohti. :juhau: Kytkentäkuvaa ei itsellä ole saatavilla joten en osaa sanoa että minkävärinen johto se on johtosarjassa ja mihin nastaan se ECUn liittimeen menee. Jos ei muuten niin saahan sen yhtälailla liitettyä siihen lambdan liittimen juureenkin?

Mitä Turbotimeri muuten tekee lambdan signaalilla?  ???

mun turbotimeri on ns. apexi-kopio, ja siinä on timerin lisäks:
jännitemittari
o2-mittari
a/f-mittari

sillä kyselin nastoja nii ei tarttis vetää johtua tulipellin läpi...
145 -70, 940 Turbo USA -91,960 -92, 760 GLE USA -88, -95, 850 T5 svedu -96
entisiä: 944 SE -92, V70 -97, 855 GLT -96, 854 ja 855 italo -95, S80 T6 -99, 855 GLT "arabi" -95

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: 940:seen turbotimer
« Vastaus #18 : 23.01.2012, 18:54:44 »
Jos meinaat sen happianturin siihen taimeriin kytkeä, niin hitsuuppa toinen paikka pakoputkeen uudelle anturille, ei tykkää signaali hyvää jos siitä ryöstellään tietoja mittarille. Alkaa bensaa menemään.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

 

RallyBaron  Samppasport