Meinaatko ihan oikeasti, että ahtopaine=teho...?
Että ilman määrällä ei ole mitään merkitystä?
Eli 16T:llä jos saat enemmän ahtopainetta kuin esim. 18T:llä, niin tehoa on tietenkin enemmän?
Tiedät varmaankin, että näissä on kaikissa sama turbiinisiipi ja CHRA eli pakopesät on ihan vaitokelpoisia keskenään.
Eli se 19T:n pesä on vähintään yhtä punainen yhden kovan vedon jälkeen...
Se suora pesä joka esim. 18T:ssä saattaa olla, on myös seiska. Omassa 18T:ssä on seiskan vino pesä.
Mulla on siis 18T ja penkissä tuli 220kW eli aika tarkaan se 300hp ja on vielä seokset persiillään, eli pirun rikkaalla. Okeanlaisilla seoksilla varmasti saisi sen vähintään 10hp lisää.
Kai tuo sitten on illuusio, sillä 18T:llä ei saa lähellekään 300hp tehoja.......
Ja tuossa voimansiirron kestävyydessä hain myöskin takaa tuota, että ahtopaineko kertoo yksiselitteisesti tehon ja vääntömomentin?
Eli ahtimen koolla tai kierrosluvulla ei ole merkitystä, vain ahtopaine kertoo voiman määrän, eli osien hajoamispisteen?
Eli 1,5bar 3500rpm on aivan sama kuin 1,5bar 5500rpm? Tai 1,5bar 16T:llä on sama kuin 1,5bar HX40 holsetilla? (näin karkeasti esimerkillistettynä)
Jos softalla rajataan paineet alas esim. alle 4000rpm, niin onko silloin koneessa 500Nm?