Samppasport  Futurez

V70 '06 BiFueli Käyttöautoksi

  • 39 Vastauksia
  • 9406 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6132
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: V70 '06 BiFueli Käyttöautoksi
« Vastaus #15 : 04.07.2017, 21:39:43 »
Hienoa että sait tuon alustan kuntoon. :)

Umpiossa selkeää halkeamaa?  ???
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa Razur

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 70
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 '06 BiFueli Käyttöautoksi
« Vastaus #16 : 04.07.2017, 21:55:51 »
Ei näkynyt selkeää halkeamaa missään, ainoastaan vilkun pohjaliitin oli puoliksi paikoillaan, josko sieltä välistä on päässyt uittamaan. Eiköhän se huomenna selviä, kun antaa sille vettä :)

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6132
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: V70 '06 BiFueli Käyttöautoksi
« Vastaus #17 : 04.07.2017, 22:17:01 »
Ei näkynyt selkeää halkeamaa missään, ainoastaan vilkun pohjaliitin oli puoliksi paikoillaan, josko sieltä välistä on päässyt uittamaan. Eiköhän se huomenna selviä, kun antaa sille vettä :)

Eiköhän. :)

Itellä tuossa muutama vk sitten yhtäkkiä oikeassa umpiossa kosteutta, syytä en tiedä mistä tuli. Mutta kuivauksella kuivas ja vaikka paineella useamman kerran pessyt jo jälkeen ja kaatamalla satanut niin ei oo enää huurtunut ja kaikki olleet kiinni silloin ja nyt.  8)

Outoa :D
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa Razur

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 70
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 '06 BiFueli Käyttöautoksi
« Vastaus #18 : 05.07.2017, 19:28:25 »
Sieltähän se jakaja irtaantui, oli kahdella 10 mm mutterilla paikoillaan. Ne kun irroitteli, lisäksi suuttimet ja syöttöletku irti, niin paketin sai pujoteltua ulos.
Purin tuosta letkut irti ja samalla nyppäsin askelmoottorin pois. Ei tuo varsin likaiselta näyttänyt, joten veikkaan vahvasti vian olevan vain tuossa yhdessä murtuneessa letkussa.
Piti samalla vaihtaa tuo uusi askelmoottori, mutta siinä on tuo "kärki" erimittainen, kuin vanhassa. Eikä tuon männän kiinnipito sokka enää yltänytkään tuon uuden moottorin kanssa. Täytynee laittaa läjään vanhoilla osilla, putsailla vain tuo hyvin ja vaihtaa tuo vitos sylinterin letku. Jospa tuota letkua löytyisi ihan metritavarana, uusi taitaa tulla suuttimen kanssa ja maksaa taas satasia.

Mitenköhän noiden suutinten takaiskun toiminnan saisi testattua?  Puhaltelemalla ilma kulkee molemmin päin, kuuluisiko pitää ilmaa vai vain nestettä tms?


Poissa Razur

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 70
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 '06 BiFueli Käyttöautoksi
« Vastaus #19 : 05.07.2017, 21:58:18 »
Kuvassa näkyy cng letkun tyyppi, mitä tuossa on käytetty. Tuosta markan tavaratalosta ei nyt juuri sopivaa löytynyt, joten testailen bensaletkulla. Täytyy metsästää Tampereelta esim korjakumista tms oikeaa letku tyyppiä. Nyt on jakaja huollettu ja kasa osia uusittu, huomenna nakata paikoilleen ja kokeilla oliko mitään apua.

Mikähän on oikea o-renkaan koko noissa bensapuolen suuttimissa? Niitäkin oli jo jollain massalla tiivistelty, voisi nyt samalla nekin laittaa oikeat kun kerran pois joutui tieltä ottamaan.








Poissa Razur

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 70
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 '06 BiFueli Käyttöautoksi
« Vastaus #20 : 14.07.2017, 13:09:34 »
Kaasupuoli alkoi toimi tuolla letkun vaihdolla, eli siellä se vika oli tällä kertaa. Umpion  kuivasin ja vedin saumoihin tiivistettä. Lisäksi vielä pohjaan pari pientä reikää, niin pääsee kosteus ulos. Ainakaan vielä ei ole kertynyt sisälle kosteutta.
Tänään kävin myös hakemassa autoon kilvet, nyt saa taas hetken huristella. Nosturille kun auto ajeltiin, puski se aikamäärän jäähdytysnesteitä ulos. Sinänsä hyvä, koska en ollut vuotoa ulos aijemmin huomannut, ihmetellyt vain hiljokseen häviävää nestettä (kävi jo kansipahvin vaihto painajaisissa), mutta onneksi vain murtuma tuossa paisarilta lähtevässä letkussa. Se pitää seuraavaksi fiksata, alkuun varmaan riittää kun ottaa pätkän pois, kunnes saa uudet letkun tilalle. Tuolta katselin osanumeroa letkulle, mutta ainakaan bilian verkkokauppa ei noilla osanumeroilla löydä mitään. Olisi samalla voinut tuon tilata, kun uusi pissapojansäiliökin tulee (halki kyljestä).

Edit: Pätkä letkua lyhennetty, akuutti tarve letkulle taas siirretty eteenpäin.



Kilometrejä autossa nyt 222500km
« Viimeksi muokattu: 14.07.2017, 14:07:47 kirjoittanut Razur »

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6132
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: V70 '06 BiFueli Käyttöautoksi
« Vastaus #21 : 14.07.2017, 22:40:58 »
Kiva että päässyt jo sentään ajamaan. Melkoiselta työmaalta vaikuttanut tää tapaus.  :)
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa Razur

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 70
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 '06 BiFueli Käyttöautoksi
« Vastaus #22 : 16.07.2017, 22:42:15 »
Huomenna lomat ohi ja pääsee kokeileen miten työmatka tällä sujuu, vai pääseekö edes perille asti :)
Tulipa huuhtaistua pölyt pois päältä ja pari kuvaa millainen pirssi oikeen on.





« Viimeksi muokattu: 16.07.2017, 22:44:52 kirjoittanut Razur »

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6132
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: V70 '06 BiFueli Käyttöautoksi
« Vastaus #23 : 17.07.2017, 06:34:52 »
Samantyyliset vanteet hommasit kun olikin. :)
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa Razur

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 70
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 '06 BiFueli Käyttöautoksi
« Vastaus #24 : 17.07.2017, 11:26:56 »
Tyyli miellytti silmää, nää on vaan 3" pienemmät  :P

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6132
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: V70 '06 BiFueli Käyttöautoksi
« Vastaus #25 : 17.07.2017, 11:37:06 »
Tyyli miellytti silmää, nää on vaan 3" pienemmät  :P

Okei. :) 225/45 kumeilla?

Itse nyt ajanut 500km noiden kanssa, ei oo huonoa sanomista. :) en juurikaan mainittavaa eroa huomaa 225/40R18 välillä vs 235/30R20
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa Razur

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 70
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 '06 BiFueli Käyttöautoksi
« Vastaus #26 : 17.07.2017, 20:10:08 »
Jeps, 225/45. Onhan nuo hieman sirommat, kuvassa eroo ei ihan niin suuri kuin livenä oli.
Ekan työpäivän ainakin kesti, tuli samalla ekaa kertaa täytettyä kaasusäiliökin.




Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6132
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: V70 '06 BiFueli Käyttöautoksi
« Vastaus #27 : 17.07.2017, 20:52:12 »
Jeps, 225/45. Onhan nuo hieman sirommat, kuvassa eroo ei ihan niin suuri kuin livenä oli.
Ekan työpäivän ainakin kesti, tuli samalla ekaa kertaa täytettyä kaasusäiliökin.


Tulitko töistä kaasun kanssa takaisin? :)
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa Razur

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 70
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 '06 BiFueli Käyttöautoksi
« Vastaus #28 : 10.08.2017, 19:10:18 »
Talvi lähestyy, eikä tässä ollut mitään lisälämmittimiä. Mikäs olisi se järkevin tapa toteuttaa. Defan yleismallin letkulämmitin? (kaikki muut laitteet defalla, ei viittis yhtä calixia erilaisten johtojen takia sotkea sekaan). Mihin paikkaan tuo olisi järkevin tässä 2.4 koneessa laittaa? Entäs mistä paras paikka saada sisähaara tiiviisti sisälle.

Itse auto toiminut suht hyvin, kaikkea pientä laittoa vielä olisi. Ei vain ole motivaatiota löytynyt, kun eivät estä ajamista. Kaasutankillinen tuntunut riittävän noin 220 - 280 km matkalle, riippuen millaista ajoa on.
« Viimeksi muokattu: 10.08.2017, 19:12:14 kirjoittanut Razur »

Poissa Juhizz

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2351
    • VolvoRyhmä@Facebook
Vs: V70 '06 BiFueli Käyttöautoksi
« Vastaus #29 : 10.08.2017, 19:59:19 »
Calixin letkulämmitin ainakin asennetaan moottorin takapuolelle, öljynjäähdyttimen viereen. Mahdollisimman alashan se olisi hyvä laittaa.

 

KL-varaosat  Race.fi