Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Keskustelua Volvoista => Offtopic => Yleiset autojutut => Aiheen aloitti: laatikkovika - 23.08.2022, 07:52:51

Otsikko: Testivoittaja Volvo V70 2005
Kirjoitti: laatikkovika - 23.08.2022, 07:52:51
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tassa-asiassa-nykyautoilla-ei-ole-mitaan-jakoa-vanhoja-vastaan-volvo-v70-vuodelta-2005-oli-suorastaan-noyryyttavan-ylivoimainen/8492718#gs.9yddi6

Samat napithan nuo on 2000----->
Painotus otsikkoon nöyryyttävän ylivoimainen. :juhau:
Otsikko: Vs: Testivoittaja Volvo V70 2005
Kirjoitti: Ribbe - 23.08.2022, 08:26:52
Vanhassa volvossa esim. radio kanavan vaihtaminen on nopeaa jos kanava on tallennettu, mutta sitten jos pitää hakea joku random kanava niin kyllä kestää.

Muuten nuo testin kohteet on kyllä keksimällä keksittyjä. Omassa kosketus näytöllisessä Volvossa lämmittimet menee päälle automaattisesti kun on kylmä.
Otsikko: Vs: Testivoittaja Volvo V70 2005
Kirjoitti: hespa - 23.08.2022, 08:56:10
Ei se upea lääpäsynäyttö sitä kyllä automaattisesti tiedä että koska pitää olla huurteenpoisto päällä tai koska sulla on liian kuuma tai kylmä.

Automaattisia penkinlämppäreitä nyt on ollu maailman sivun jo autoissa. Kyllä nuot lääpäsyvehkeet kuuluu junnuille ja jupeille kännyköihin ja tabletteihin.

Konkreettinen ns. sokkona opettelukin mahdotonta vs nappuloihin, joka tekee ajamisesta vaarallista. Esim monessa autossa jossa vielä napit käytössä, on sokeiden käyttämät tunnistuspisteet. Ja kyllähän sitä muutenkin oppii tuntemaan kosketuksesta missä mikäkin nappi on.

Kaikessa toiminnassa inhimillinen kosketus ja konkretia nyt vaan kuuluu, ja toimii ihmiskeholle ja aivoille suvereenisti parhaiten.
Otsikko: Vs: Testivoittaja Volvo V70 2005
Kirjoitti: laatikkovika - 23.08.2022, 09:07:50
Tottakai ne on randomisti keksitty, joka autolle samat säädöt.
Harva kai niitä tallentamattomia kanavia ajaessa etsii.

Aika nopee on napilla laittaa vaikka penkinlämppärin puoliteho/täysteho.

Onko niissä napeissa sokeille pisteet, ajaako nekin autoa....

Napit kun on tutulla paikalla voit säätää mitä vain katsomatta, näytöltä ehkä ei.
Ei se nyt onnistu ton testin tulosten kumoaminen. ::)
Otsikko: Vs: Testivoittaja Volvo V70 2005
Kirjoitti: Ribbe - 23.08.2022, 09:10:04
Ei se upea lääpäsynäyttö sitä kyllä automaattisesti tiedä että koska pitää olla huurteenpoisto päällä tai koska sulla on liian kuuma tai kylmä.

Automaattisia penkinlämppäreitä nyt on ollu maailman sivun jo autoissa. Kyllä nuot lääpäsyvehkeet kuuluu junnuille ja jupeille kännyköihin ja tabletteihin.

Konkreettinen ns. sokkona opettelukin mahdotonta vs nappuloihin, joka tekee ajamisesta vaarallista. Esim monessa autossa jossa vielä napit käytössä, on sokeiden käyttämät tunnistuspisteet. Ja kyllähän sitä muutenkin oppii tuntemaan kosketuksesta missä mikäkin nappi on.

Kaikessa toiminnassa inhimillinen kosketus ja konkretia nyt vaan kuuluu, ja toimii ihmiskeholle ja aivoille suvereenisti parhaiten.
Ei voi tietää mutta jos menee lämmitimet automaattisesti päälle auton käynnistyksen yhteydessä kun alle +10 astetta. Kuinka moni jotka nappeja käyttää etsii ne katsomatta? Itse ainakin aina katsoin että mitä nappia olen painamassa.
Otsikko: Vs: Testivoittaja Volvo V70 2005
Kirjoitti: Mustalaatikko - 23.08.2022, 09:11:25
Vuosituhannen alun Volvoissa ja Saabeissa on kyllä hyvät hallintalaitteet. Uudemmissa tuntuu unohtuneen autotehtailla black panel-ajattelu ja tuo yksinkertaisuus ja selkeys. Esim. mulle punainen väri on varoitusvalo joka pakottaa pysähtymään, jossain uudemmassa autossa taas voi olla punainen valo mittariston taustavalona. Paljon kun pimeässä ajaa noita arvostaa.
Otsikko: Vs: Testivoittaja Volvo V70 2005
Kirjoitti: Pikkuhukka - 23.08.2022, 09:31:56
Siitä olen samaa mieltä, että nappulat on nopeampia käyttää kuin kosketusnäyttö ja valikot. Vähemmän tulee räpläiltyä noita ominaisuuksia ajessa, oli ne sitten nappuloita tai näytöllä olevia valikoita. Käytännössä radio, puhelut hf:n kautta sekä navi.

Ite olen säätänyt radiotakin viimeiset vuodet ratin kautta.

Ilmastointi on automaattinen, penkinlämmittimien kanssa ei ole tarvinnut taistella kun niistäkin löytyy se sopiva asetus suht' vaivatta

Navin käyttö isolta näytöltä on huomattavasti parempi kuin P2:n jura-ajan navin kaltainen tekele tai tuulilasilla roikkuva Tomppa

Vuosituhannen alun Volvoissa ja Saabeissa on kyllä hyvät hallintalaitteet. Uudemmissa tuntuu unohtuneen autotehtailla black panel-ajattelu ja tuo yksinkertaisuus ja selkeys. Esim. mulle punainen väri on varoitusvalo joka pakottaa pysähtymään, jossain uudemmassa autossa taas voi olla punainen valo mittariston taustavalona. Paljon kun pimeässä ajaa noita arvostaa.
Uudemmissa noita valaistuksia saa säädettyä (ainakin V60) niin paljon kuin haluaa eikä varmasti jää varoitusvalot näkemättä. Mielipide hallintalaitteista on kyllä ihan puhtaasti käyttäjäkohtainen. Ite en kaipaa pätkääkään niitä nappihelvettejä mitä esim. Saab tarjoili.

Jos vertaan esim. V70 ja V60 niin ainoa mitä kaipaan on fyysiset nappulat persgrillille

(https://i.ibb.co/1QKvJcy/v70.png) (https://ibb.co/1QKvJcy)
(https://i.ibb.co/hLDzRGv/v60.png) (https://ibb.co/hLDzRGv)
(https://i.ibb.co/zStbhHQ/saapas.png) (https://ibb.co/zStbhHQ)
Otsikko: Vs: Testivoittaja Volvo V70 2005
Kirjoitti: hespa - 23.08.2022, 09:41:00
Tottakai ne on randomisti keksitty, joka autolle samat säädöt.
Harva kai niitä tallentamattomia kanavia ajaessa etsii.

Aika nopee on napilla laittaa vaikka penkinlämppärin puoliteho/täysteho.

Onko niissä napeissa sokeille pisteet, ajaako nekin autoa....

Napit kun on tutulla paikalla voit säätää mitä vain katsomatta, näytöltä ehkä ei.
Ei se nyt onnistu ton testin tulosten kumoaminen. ::)


Tuskin ajaa sokeat mutta on se sallittua näkevienkin käyttää sokeille tarkoitettua avustusta. Esim Fordeissa ja Renaulteissa löytyy näitä mm rattisäätimistä.
Plussa napit merkattu kahdella pisteellä ja miinukset yhdellä. Kätevää sanon minä. Minimoi riskit kääntää katse tieltä hallintalaitteisiin.

Ja mitä penkinlämppäreihin tulee, ne kyllä pääsääntöisesti laitetaan päälle ennen ajoon lähtöä. Meillä autot ainakin lämpiää niin hyvin ettei tarvi ajaessa enää alkaa persettä hiostaan... :o
Otsikko: Vs: Testivoittaja Volvo V70 2005
Kirjoitti: Scraab - 23.08.2022, 10:21:05
uudemmassa autossa taas voi olla punainen valo mittariston taustavalona. Paljon kun pimeässä ajaa noita arvostaa.

Punainen on ainoa oikea taustavalaistus, kun liikutaan pimeässä. Suurin osa autoliikenteestä tapahtuu kuitenkin alueilla, jossa "valosaastetta" ja häikäisyä on ylenpalttisesti, joten asialla ei ole juurikaan merkitystä. Hämäränäkö on näissä oloissa pois pelistä. Esimerkiksi merenkulussa ja ilmailussa häärätään pimeällä pelkästää punaisten lyhtyjen valossa, kun sauvasolujen toimivuus eli hämäränäkö on tärkeää.
 
Myös työvaloissa on havaittu, etteivät pelkät lumenit ja korkea värilämpötila tee autuaaksi, esimerkkinä Zauracin tuotteet.

En koe ainakaan Volvon kosketusnäyttöjä ja käytettävyyttä ongelmalliseksi. Esimerkiksi huurteenpoisto sujuu nappulaa tökkäämällä, samoin radion ohjailu, ylipäätään näytön hypistely on enimmäkseen tarpeetonta ajon aikana. Lisäksi alkeellinen autopilotti ym avustimet ovat kuskin apuna, jos jotain nyt ehdottomasti pitää räplätä ajon aikana. Meillä eräät yhteistyökumppanit edellyttävät toimintatapoihinsa sitoutumista ja vahvan turvallisuuskulttuurin omaksumista, joten esimerkiksi puhelinkeskustelut ovat ajon aikana lähtökohtaisesti kiellettyjä.

Saabissa on Black panel, mutta eipä sitä taida kukaan käyttää, himmennys ajaa lähes saman asian. Mielestäni kehnoin esitys lähihistoriassa omistamistani autoista oli V70 (-14) "Tokyo teenage" mittaristo -toki se yhteistyö päättyi lyhyesti audimaiseen öljynkulutukseen, vaikka muuten T5 oli mieluisa peli. Sen jälkeen S90 oli kojelautanäkymältään aivan eri aikakaudelta!
Otsikko: Vs: Testivoittaja Volvo V70 2005
Kirjoitti: Mustalaatikko - 23.08.2022, 11:26:20
Punainen on kyllä myös intissä se paras metsävalo jolla karttaa luetaan, totta puhut. Tossa p2-volvossa on softat niin tyhmiä että se osaa sanoa pimpom kun turvavyö on auki mutta ei soi kellot kun konepelti jää auki tai öljyt loppuu koneesta, siksi se punainen varoituskolmio mittarissa on niin tärkeä vs. nykyautot jotka puhuu ääneen kaikesta.
Otsikko: Vs: Testivoittaja Volvo V70 2005
Kirjoitti: laatikkovika - 23.08.2022, 15:20:12
Testissä todettu, pitääkö vängätä. Ite inhoon lääpimisnäyttöjä. Mitäs jos sen särkee niin mitään ei pysty säätämään.
Mulla vanhuksessa ei ole kuin soitin kosketusnäytöllä kun joku on sellaisen siihen laittanut.
Se onkin monasti ajanut radiolle huutamiseen kun vähän hipasee jotain rajalla niin kanavia katoaa tai jotain muuta typerää.

Aina ei uudempi voi olla parempi kuin vanha vaikka mitä siitä olisit maksanut.
Nonii, kohta taas tulee... :)
Otsikko: Vs: Testivoittaja Volvo V70 2005
Kirjoitti: Pikkuhukka - 23.08.2022, 19:27:30
Testissä todettu, pitääkö vängätä. Ite inhoon lääpimisnäyttöjä. Mitäs jos sen särkee niin mitään ei pysty säätämään.
Mulla vanhuksessa ei ole kuin soitin kosketusnäytöllä kun joku on sellaisen siihen laittanut.
Se onkin monasti ajanut radiolle huutamiseen kun vähän hipasee jotain rajalla niin kanavia katoaa tai jotain muuta typerää.

Aina ei uudempi voi olla parempi kuin vanha vaikka mitä siitä olisit maksanut.
Nonii, kohta taas tulee... :)
Tommosilla testeillä on enemmän viihdearvoa kuin mitään tekemistä todellisuuden kanssa. "yllättäen" testin kärjessä oli kaksi Volvoa. Liekö testaajilla entisyyttä Volvoista kun noin nappiin meni radion kanssa sohlaaminen.
Näytön voi hajottaa siinä kuin sen säätöpotikan. Noi halvat aftermarket soittimet on just tommosia, ei semmosia kannata edes asentaa. Jokainen itseään kunnioittavan P2 Volvistin tulisi asentaa HU-soitin.

Se on nää tottumiskysymykset sellaisia mistä ei päästä yhteisymmärrykseen. Provo näkyy ja haisee kilometrien päähän, mutta jokainen tyylillään. On nuo nappulat ja sen aikakauden Volvot jo nähty, ei ikinä enää
Otsikko: Vs: Testivoittaja Volvo V70 2005
Kirjoitti: laatikkovika - 23.08.2022, 20:38:36
Olihan siellä dacia sandero volvojen välissä. :)

Joo, antakaa mulle HU, kyllä on ikävä vielä kun toisessa sellainen on.
Viihdearvoa... No tuohan nyt oli tommonen testi kun oli, ei siinä testattu mitään tähtitieteellistä.
Mitäs provoat.  ;) Sananvapauttahan täälläkin saa toteuttaa tiettyyn rajaan asti, sananvapaus foorumilla on siis rajoitettu.
Onneksi.
Otsikko: Vs: Testivoittaja Volvo V70 2005
Kirjoitti: Mustalaatikko - 23.08.2022, 22:05:23
Mulla on volvossa hu-803 ja hiacessa halvin kiina-android-kosketusnäyttösoitin jossa parasta että siinä on vielä potikka volumenappina. Kummassakin on hyvät puolensa mutta hanskat kädessä turha käyttää tota halpaa kosketinsoitinta.
Otsikko: Vs: Testivoittaja Volvo V70 2005
Kirjoitti: laatikkovika - 26.08.2022, 22:27:47
Kai mullakin on volvossa sitä entisyyttä mikä mainittu, ei mun tarvii katsoa mitään nappia jos jotain säädän.
Kai se näytölläkin on mahdollista oppia mutta vaatinee melko paljon omistautumista asiaan.

No, kohta autoissa ei ole kumpiakaan kun se lukee ajatukset tai ääniohjaus kehittyy.

Vähän kuin googlen äänihaku, hain hama autotelinettä puhelimelle niin ihan sama miten lausui niin tulos oli homo.  :2funny:
Otsikko: Vs: Testivoittaja Volvo V70 2005
Kirjoitti: tuomaril - 27.08.2022, 01:23:56
Kai nämä ovat jossain määrin mielipideasioita, mutta allekirjoitan kyllä vahvasti tuon testin viitoittaman suunnan. Useampi vuosi ajeltu P2 ja SPA -Volvoilla ristiin ja rastiin ja kyllä P2 vie nappuloidensa kanssa voiton ehdottomasti, jos pitää esim. lämpötilaa säätää.
Otsikko: Vs: Testivoittaja Volvo V70 2005
Kirjoitti: JJakes - 27.08.2022, 12:36:50
Jos vaikka vertaa nykyiseen Android pohjaiseen järjestelmään niin kehitys on mennyt ihan väärään suuntaan. Monet arjen yleisimmät toiminnot olisi hyvä olla perinteisiä nappeja. Ei se paljon naurata kun pitää lukulasit laittaa päähän jotta saa penkinlämmittimet tai ratin lämmittimen päälle.
Viihdepuoli voi hyvin olla kosketusnäytön takana mutta volumen säätö tarvitsee kuitenkin perinteisen nappulan.
Otsikko: Vs: Testivoittaja Volvo V70 2005
Kirjoitti: Dave - 28.08.2022, 09:16:08
Minusta tuo on ihan hyvä, joskin itsestäänselvä, testi. Tottakai nappulat ovat helpompi ja turvallisempi tapa käyttää ajaessa verrattuna kosketusnäyttöön. Kännykkään en enää nappulaviidakkoa kaipaa mutta autoon en välttämättä kosketusnäyttöä ainoaksi tavaksi haluaisi.

Käytännöllisyyden arvostaminen, siitä ei liikaa nykyään puhuta. Ennenhän Volvon ja Saabin ergonomiaa kehuttiin paljon.
Otsikko: Vs: Testivoittaja Volvo V70 2005
Kirjoitti: kupari s40 - 28.08.2022, 14:14:14
On Volvoja ja Saab. Missään pihan ei tarvitse katsoa erikseen missä milloinkin tarvittavat säätönapit sijaitsevat kun tarvitsee säätää jotain..
Kosketusnäyttö ei kuulu valittuihin kriteereihin kun autoa jatkossakin vaihdan.
Otsikko: Vs: Testivoittaja Volvo V70 2005
Kirjoitti: Mustalaatikko - 28.08.2022, 17:44:12
Anopin sähkö-opelissa on vielä kiitettävästi perinteisiä nappeja
Otsikko: Vs: Testivoittaja Volvo V70 2005
Kirjoitti: JJakes - 28.08.2022, 19:48:37
On Volvoja ja Saab. Missään pihan ei tarvitse katsoa erikseen missä milloinkin tarvittavat säätönapit sijaitsevat kun tarvitsee säätää jotain..
Kosketusnäyttö ei kuulu valittuihin kriteereihin kun autoa jatkossakin vaihdan.
Jos uudehkoa seuraavaksi etsiskelet niin alkaa vaihtoehtoja olemaan aika vähän. Noi koko koetaulun kokoiset telkkarit taitaa tulla jokaiseen merkkiin ja malliin.
Otsikko: Vs: Testivoittaja Volvo V70 2005
Kirjoitti: Ribbe - 29.08.2022, 08:28:32
Jos uudehkoa seuraavaksi etsiskelet niin alkaa vaihtoehtoja olemaan aika vähän. Noi koko koetaulun kokoiset telkkarit taitaa tulla jokaiseen merkkiin ja malliin.
Taitaa uudehko Saab olla muutenkin hakusessa  :D
Otsikko: Vs: Testivoittaja Volvo V70 2005
Kirjoitti: TOK - 29.08.2022, 12:06:23
Jos uudehkoa seuraavaksi etsiskelet niin alkaa vaihtoehtoja olemaan aika vähän. Noi koko koetaulun kokoiset telkkarit taitaa tulla jokaiseen merkkiin ja malliin.

Näyttöjä on, jo ihan navigoinninkin takia ja monipuolisemman mittariston näytöllä saa. Mutta esim. Mersussa on todella runsaasti mekaanisia nappeja edelleen, verrattuna viiden vuoden takaiseen Volvoon.
Otsikko: Vs: Testivoittaja Volvo V70 2005
Kirjoitti: hessu80 - 29.08.2022, 19:07:44
Anteeks ny tyhmyyteni, mutta mitä niillä nappuloilla tai kosketusnäytöillä pitää ajon aikana säätää? V90:ssä mulla on lämpötilan pyynti +21 astetta ja sillä säädöllä on menty nyt rapiat neljä vuotta. Sitten kun talvi alkaa tulla, penkit ja ratti lämpiää automaattisesti. Myönnän joskus ottaneeni ratinlämmittimen pois kosketusnäytöstä, kun on tullut sormille kuuma. Mulle siis passaa kosketusnäyttö vallan mainiosti.
Otsikko: Vs: Testivoittaja Volvo V70 2005
Kirjoitti: kupari s40 - 29.08.2022, 19:19:52
Taitaa uudehko Saab olla muutenkin hakusessa  :D

Ei onneksi ole  :) ,kun T5 viimeinen kunnon kestävå konemalli, ei myöskään nykyisiä uudempia Volvojakaan tarkkaillut.
Jää kohtapuoliin vapaaherraksi  töiden puoleen niin joku nostalginen -70 luvun takaveto poltellut vuosi vuodelta enemmän.  :)
Otsikko: Vs: Testivoittaja Volvo V70 2005
Kirjoitti: jogiin - 29.08.2022, 19:33:29
Anteeks ny tyhmyyteni, mutta mitä niillä nappuloilla tai kosketusnäytöillä pitää ajon aikana säätää? V90:ssä mulla on lämpötilan pyynti +21 astetta ja sillä säädöllä on menty nyt rapiat neljä vuotta. Sitten kun talvi alkaa tulla, penkit ja ratti lämpiää automaattisesti. Myönnän joskus ottaneeni ratinlämmittimen pois kosketusnäytöstä, kun on tullut sormille kuuma. Mulle siis passaa kosketusnäyttö vallan mainiosti.
Harvoin kyl tarvii kajota mihinkään omassa autossa. Töissä on fyysiset nappulat autossa aika kova sana, jos et jumiin halua jäädä niin tarvittavat nappulat käy äkkii läpi siin samalla kun ajamiseen keskittyy.
Otsikko: Vs: Testivoittaja Volvo V70 2005
Kirjoitti: Mustalaatikko - 29.08.2022, 19:50:26
Ardicin, ikkunoiden ja perushallintalaitteiden lisäksi radiota eniten säädän, sit penkinlämmittimet alun jälkeen pois, ilmastointia aste lämpimmälle 30 min kohdalla kun p2-volvossa rupeaa ilma kylmenemään ominaisuutena. Se mihin kaipaisin automaatiota nappien sijaan olis että sivupeilit laskisi kun vaihde menee pakille mut sitä ei tähän saa helpolla. Niin joo ja startissa ja heti sen jälkeen on vain parkkivalot päällä.
Otsikko: Vs: Testivoittaja Volvo V70 2005
Kirjoitti: TOK - 29.08.2022, 19:55:15
Anteeks ny tyhmyyteni, mutta mitä niillä nappuloilla tai kosketusnäytöillä pitää ajon aikana säätää?

Toki jos pysäköi aina säätilan muuttuessa, niin ei tarvi lämppäriä säätää liikkeellä.

Ja kyllä esim uuskoppasen XC90:n "automaatti" ilmastointi on siinämäärin tyhmä että sitä joutuu ihan manuaalisesti komentamaan sisällä ja ulkona vallitsevan atmosfäärin mukaan. Lämpöä lähinnä jos pitkällä matkalla kaipaa viileämpää puhallusta virkistyksekseen (senkin kai voi korvata pysäköimällä happihypylle, itse jatkan mieluummin matkaa) mutta puhalluksen voimaa ja suuntausta kovastikin.
Otsikko: Vs: Testivoittaja Volvo V70 2005
Kirjoitti: hessu80 - 29.08.2022, 21:45:17
Toki jos pysäköi aina säätilan muuttuessa, niin ei tarvi lämppäriä säätää liikkeellä.

Ja kyllä esim uuskoppasen XC90:n "automaatti" ilmastointi on siinämäärin tyhmä että sitä joutuu ihan manuaalisesti komentamaan sisällä ja ulkona vallitsevan atmosfäärin mukaan. Lämpöä lähinnä jos pitkällä matkalla kaipaa viileämpää puhallusta virkistyksekseen (senkin kai voi korvata pysäköimällä happihypylle, itse jatkan mieluummin matkaa) mutta puhalluksen voimaa ja suuntausta kovastikin.
En tunnista ominaisuutta. +21 asteen pyynti on omaan makuun aina sopiva, riippumatta ulkolämpötilasta. Lämpötila auton sisällä ei tietenkään ole vakio, vaan kesähelteellä lienee jotain +25 ja paukkupakkasilla lähempänä +15. Yleensä kuitenkin kesähelteellä on kevyemmät kuteet kuin pilkkiaikaan. Hyvin on volvoinsinöörin mieltymykset olleet samanlaiset kuin itsellä.
Otsikko: Vs: Testivoittaja Volvo V70 2005
Kirjoitti: Pikkuhukka - 29.08.2022, 22:50:46
En tunnista ominaisuutta. +21 asteen pyynti on omaan makuun aina sopiva, riippumatta ulkolämpötilasta. Lämpötila auton sisällä ei tietenkään ole vakio, vaan kesähelteellä lienee jotain +25 ja paukkupakkasilla lähempänä +15. Yleensä kuitenkin kesähelteellä on kevyemmät kuteet kuin pilkkiaikaan. Hyvin on volvoinsinöörin mieltymykset olleet samanlaiset kuin itsellä.
Sama täällä, eikä edellinen 14 vuoden V60 eronnut tässä mitenkään. Kertaakaan ei ole tarvinnut laittaa kylmemmälle tai kuumemmalle kesken ajelun. Toki käytän pysäköinti-ilmastointia aina kuin vain voi/muistaa
Otsikko: Vs: Testivoittaja Volvo V70 2005
Kirjoitti: JJakes - 29.08.2022, 22:53:46
Kyllä minä ainakin rämppään talvella penkinlämmittimiä jatkuvasti. Nahkapenkit aika vilakat talviaikaan jos auto hetkenkin kylmässä seisoo. Lisäksi ajomoodeja saa usein kaivella valikoista ja radiokanavia jos ne nyt sattuisi kerrankin pysymään valitulla kanavalla.
Otsikko: Vs: Testivoittaja Volvo V70 2005
Kirjoitti: Ribbe - 30.08.2022, 08:07:56
Ei onneksi ole  :) ,kun T5 viimeinen kunnon kestävå konemalli, ei myöskään nykyisiä uudempia Volvojakaan tarkkaillut.
Jää kohtapuoliin vapaaherraksi  töiden puoleen niin joku nostalginen -70 luvun takaveto poltellut vuosi vuodelta enemmän.  :)
Tarkoitin sitä että uusinkin Saab alkaa kohta olla teini-iässä.
Otsikko: Vs: Testivoittaja Volvo V70 2005
Kirjoitti: laatikkovika - 25.10.2022, 09:18:30
https://tekniikanmaailma.fi/nyt-se-on-virallista-volkswagen-palauttaa-perinteiset-katkaisimet-autoihinsa/