Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Takavetoiset => Aiheen aloitti: kanis187 - 27.09.2014, 16:56:55
-
Hoi, olisikohan iso homma laittaa 940 turpon takavaimentimen tilalle suoraa ränniä ja meneekö katsastuksesta läpi yhdellä vaimentimella? Vm. 1996
-
Menee läpi, ei oo paha laittaa. Kannakkeen hitsaa vaik harjateräksestä ja käyttää original kumeja.
Kantsii mitata putken halkaisija ennen vaimenninta ennen biltsuun/motonettiin menoa niin saapi oikeet osat kerralla.
-
Kiitos paljon :)
-
Jos tulee liian riipivä ääni, niin pieni villapönttö ja/tai viistoon katkaistu putken pää vaimentaa pahimman rähinän, mutta jättää murinan.
-
Kaveri just poisti takapöntön ja korvas suoralla... Hiljasempi se on ku mun oma läpivirtaavalla kaiku kammioööa :buck2:
-
Joo ei niistä läpivirtaavista oikeen mihinkään taida olla XD mistähän sitä saisi 3" downpipen? tuppaa maksamaan maltaita.
-
Joo ei niistä läpivirtaavista oikeen mihinkään taida olla XD mistähän sitä saisi 3" downpipen? tuppaa maksamaan maltaita.
Motonetistä tai vastaavasta haet 3" mutkia ja niistä hitsailet.
-
Ite vasta tein bilteman mutkista dp ja koko lysti kustansi n:20e ;D
-
Hei minkälainen pitää olla tämän kiinnikkeen -98 940 turbo classicissa downpipen ja katin välillä?
Kuten kuvasta näkyy niin tämä on vain hieman enemmän ruosteessa kuin Estonian keularakenteet ja pakokaasut poistuu tehokkaasti välistä.
(https://remotion.1g.fi/kuvat/hupi/73E45AE1-832B-4E65-A489-23894E7BDD76.heic?img=img1440)
-
Tuon tyyliset laipat olleet joskus uutena. Kaikista nuo on enemmän tai vähemmän lahonnu matkalle.
Eli joutuu patentoimaan tuon liitoksen kanssa hieman ;)
(https://i.ibb.co/1GJGZKN/1069689-d-0002.jpg) (https://ibb.co/1GJGZKN)
(https://i.ibb.co/H7nXLnC/1079138-d-0001.jpg) (https://ibb.co/H7nXLnC)
-
Kiitos kuvasta. Mitä ehdottaisitte? Voisiko 2,5" V-bandi toimia tuossa tsägällä tiiviisti?
-
Biltemasta sai joskus korjauslaippoja ja rinkulaa tohon väliin, mutta ei näköjään enää. Skandixilta saa, mutta tulee hintaa. 2,5" v-band olisi mun ratkaisu.
-
Juu eli tälläinen ja pultit: https://www.skandix.de/en/spare-parts/exhaust/repair-parts/flange-exhaust-pipe-62-mm/1016090/ ?
Biltemasta sittenkin: https://www.biltema.fi/autoilu---mp/auton-varaosat/pakoputket-ja-tarvikkeet/pakoputken-korjaussarjat/pakoputken-laippa-2000018757
-
2,5" v-band olisi mun ratkaisu.
Tuollainen panta mulla ois olemassakin valmiiksi. Ajatteletko samalla tavalla kuin minä että käyttäisi olemassaolevia putkien laippoja hitsaamatta mitään, ja kiristäis vain pannalla päältä?
-
Mihinkähän taas pikavastaus katosi ? Itse pistin dpn poikki tuosta " natsan" etupuolelta ja suora putki katin tilalle. Katsastusvarusteeksi hitsautan kattiin samanmittaiset putket niin voi vaihtaa suoraan tilalle.
-
Tuollainen panta mulla ois olemassakin valmiiksi. Ajatteletko samalla tavalla kuin minä että käyttäisi olemassaolevia putkien laippoja hitsaamatta mitään, ja kiristäis vain pannalla päältä?
Hitsaisin kyllä varmuuden vuoksi jos v-bandia ajattelit, en usko että sita saa kiristettyä paikalleen järkevästi. Mulla on 3" putkisto alussa ja v-band tossa paikassa. Toimii hyvin.
Kappas, bilteman sivut eivät näyttäneet tota laippaa kun hain pakoputkitarvikkeita oman auton rekkarilla. Se olisi hyvä kokeilu jos haluaa päästä hitsaamatta.
-
Tuohon tuskin toi korjaussarja auttaa, se kun korjaa vain tuon vielä olemassaolevan osan joka puristaa putkien kartiopinnat yhteen. Tässä näyttäisi kartiopinnat koko lailla poistuneen, joten optimiratkaisuna uusi katti, esim 200cel racekatti bilsusta, 2.5" vbandi ja hitsailee kaiken nippuun, myy orggiskatin ja ostaa remontista yli jäävällä rahalla vaikka uuden loppuputkistonkin rosterisena.
-
Juu eli tälläinen ja pultit: https://www.skandix.de/en/spare-parts/exhaust/repair-parts/flange-exhaust-pipe-62-mm/1016090/ ?
Biltemasta sittenkin: https://www.biltema.fi/autoilu---mp/auton-varaosat/pakoputket-ja-tarvikkeet/pakoputken-korjaussarjat/pakoputken-laippa-2000018757
Viime joulunpyhien ratoksi hitsailin korjaussarjan lattaraudasta. Neliönmallisen ja kaksiosaisen, eli lattoja kahteen kerrokseen ja kulmista kiinni toisiinsa, ikäänkuin kaksi bumerangia. Ja neljällä pultilla kiristys.