Autoracing  KL-varaosat

Rodion koeajaa: Volvo vain yhtenä vaihtoehtona

  • 575 Vastauksia
  • 229370 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Volvo XC60, Audi Q5, VW Tiguan vai BMW X3
« Vastaus #45 : 23.09.2011, 10:56:14 »
On varmaan epätodennäköistä että lämpimästä hallista löytyisi pistorasia laturille -eikä sitä lisälatausta välttämättä tarvitse.

On siellä pistokkeet ja vesipistekin. Joskus imuroin autoa ja pesen muutenkin sisältä. Viikonloppuisin, ei kehtaa arkena.

Mutta että alkaisin latailla akkua, kaivaisin esiin aamulla ja laittaisin latautumaan... ei herrantähden sentäs. Jotain rajaa.

Nyt yritän kirjoittaa BMW-tarinan valmiiksi ja laittaa linkit videoihin.

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Volvo XC60, Audi Q5, VW Tiguan vai BMW X3
« Vastaus #46 : 23.09.2011, 11:44:20 »
Eli BMW X3 viimeisenä. Ehkä jo unohtelen jotain asioita, saatan siis lisätä myöhemmissä posteissa jotain Bemariin liittyen, mutta yritän nyt kuitenkin muistaa kaiken.

Ulkonäkö on mielestäni hyvä, mutta kokonaisuutena pidän silti Q5:sta paremman näköisenä. BMW on hieman vaatimattomampi kokonaisuutena, näyttää pienemmeltä kuin on ja nostaa hieman peräänsäkin. Tarkemmin kun tutustuu, huomaa, että BMW on kuitenkin näistä eniten muitoiltu, pokkausta, jatkuvia linjoja ja kaaria on selvästi ajateltu. Jotkut yksityiskohdat ovat kuin taideteos, omasta mielestäni ainakin, avokki ei ihan tähän lähtenyt näin kovin mukaan (tosin heillä oli suvussa taidegalleria, joten taideymmärrys eri tasolla). Hänen mielestään BMW on hieman liikaa koristeltu muotoilun puolesta ja hän ei tiedä miten kehtaisi ajaa BMW:llä.

Sisällä, kuskin paikalla tilaa oli hyvin. Ajoasento niin hyvä, että en keksinyt valittamista. Autossa oli nahkatuolit ja urheilupenkit. Penkkien "tiukkuus" piti säätää löysimpään asentoon, että ei tuntunut ahtaalle minusta. Nämä tukivat selvästi enemmän sivusuunnassa vrt. Audin sporttipenkkeihin. Pelkistetty mittaristo ja muutenkin pienempi määrä nappuloita on karun näköinen, mutta yksinkertainen on kaunista. Peilit olivat sopivaa kokoa, ei ihan Audin ja Volvon kokoa, mutta riittävän isot. Isommatkin toki voisivat olla. Autosta näkee ulos todella hyvin, korkeat ikkunat ja pysty A-pilari auttaa tässä. Toisaalta fiilis etupenkillä ei ollut sellainen, että ajaisi kovinkaan isoa autoa. Enemmänkin sellaista "käteen sopivaa". Tästä siis omasta näkökulmastani vähän miinusta, mutta avokki tykkäsi.

Hieman yllättäen repsikan penkillä oli ahtaampaa, B-pilari osui olkapäähän kun istui penkki aivan takana. Toisaalta istuma-asento oli ryhdikäs, polvet selvästi "kulmassa" eikä makaavaa formula-asentoa. Hanskalokeron sijainti aika alhaalla oli hieman huono, jos penkki on lähellä, ei hanskalokeroon pääse käsiksi ilman että teloo jalkojaan.

Takapenkki oli hieman Volvoa tilavampi, ovi ehkä hivenen suurempi ja jalkatilan puolesta juuri ja juuri mahduin "itseni taakse". Suunnilleen Audin luokkaa jalkatilat, hieman isommat kuin Volvossa. Selän asento oli hyvä, selkänoja korkea ja pää ei osunut kattoon. Niiltä osin siis todella hyvin tilaa, myös leveyssuunnassa. Mutta mutta, takapenkki on todella matalalla suhteessa takajalkatilan lattiaan. Selvästi matalin näistä. Tuon vuoksi minun pituisella jalat ovat aika naurettavassa kulmassa eikä tuolla istu pitkään mielellään. Ainakaan minun kokoiseni mies.

Noin muuten sisustasta huokui laatu. Nahkapenkkien ompeleet olivat viimeisen päälle, ovissa oli todella paljon nahkaa ja itse kuolaan juuri todella paljon tuota tyyliä, kun kaiutin on upotettu suoraan nahkaan, kuva:




Mielipideasioita toki.

Ajossa 2.0d ja tuo 8-vaihteinen loota toimii todella huomaamattomasti ylöspäin, ja moottorijarrutus on tuntuvaa, mikä pienentää kulutusta. Auto start/stop toimii myös tässä automaatissa. Kun kaasun löi pohjaan, auto lähti niin että munuaiset painui selkänojaan. Sellainen seikka mitä muissa autoissa ei tuntenut. Teho ja vääntö sekä laatikon toiminta on kohdillaan. Ja kun katsoo kulutusta, ei voi kuin ihmetellä miten nämä kaikki onnistuu yhdellä kertaa.

Ainoa miinus moottorista on sen selvänä kuuluva ääni tyhjäkäynnillä sekä alhaisissa nopeuksissa. Tässä moottoriasiassa Audi on selvästi paras, sieltä kuuluu vain huminaa, vaikka on diesel-kone.

Melu on sävyltään mukavaa, vaikka tuntuu kovemmalta kuin Volvossa ja Audissa. Audi tuntui hiljaisimmalta. Mutta BMW:ssä loistaa poissaolollaan matalat äänet, jyrinä... joka on kyllä hyvä asia. Ehkä 245-leveät runflatit koeajoautossa "kohisivat" enemmän kuin vaikkapa 225-leveät normaalit renkaat.

Runflatit lienevät myös syynä siihen, että moottoritiellä kovat kulutusurat tuntuivat ratissa. Noin muuten ohjaus oli joukon paras. Oliko osasyynä myös hyvät penkit, mutta alusta+ohjaus oli todella täydellinen. En ole aiemmin kokenut muulla kuin mikroautolla sellaista mutkaan "imemisen" tunnetta. Eli kun ajaa vauhdilla mutkaan ja lähtee kääntämään, BMW kääntyy kuin se haluaisi tehdä sitä aina. Ei tietoakaan "tangentin suuntaan" menemisestä. Avokki mainitsi myös asiasta, vaikka en hänelle asiaa hehkuttanut, hänen sanojensa mukaan BMW:llä mutkaan ajaminen tuntui kuin olisi lasketellut todella hyvillä carving-suksilla. Ns. pureutui mutkaan.

Myös jousitus tuntui toimivan todella hyvin, pitkä akseliväli ja toimiva jousitus rauhoitti ajamista. Vaikka BMW:n myyjä sanoi, että onhan se myös sporttinen alusta, niin silti vähiten pomppiva BMW:n alusta oli oman perseeni mukaan. Muissa autoissa oli vähän sellaista "madallettu alusta" tyylistä pomppimista välillä. Tähän väliin voitaneen sanoa, että tykkään itse paljon Citroenin C5:n kaasujousituksesta.

Autoa ajettiin siis soralla, moottoritiellä, kaupungissa, maantiellä, mukulakivellä, jne. Ja se alusta vain toimi...

Ajamisesta voisi kirjoittaa vielä lisääkin, mutta ne on kaikki hyvää, joten jätetään myöhempään jos on tarve.

Miinusta tulee siitä, että kuskinpuoleinen valo oli selvästi asennettu väärin, valo osoitti n. 20% korkeammalle kuin repsikan valo, jolloin tuo valo häiki selvästi vastaantulijoita ja edessä ajavia.

Peräkontti oli sopivan kokoinen, ehkä hieman turhan matala, mutta sen ansiosta ei ole mitään "bunkkeria", johon tavarat putoavat, vaan ne ovat samalla tasolla lastausaukon kanssa. Kassikoukut ovat vähän turhan matalalla, kassit eivät jää roikkumaan niistä.


Kyselkää, jos tulee jotain mieleen.

Kaikissa oli riittävän hyvät valot Xenoneina, tosin BMW:n vikasäätö vaikutti hieman sen tehoihin, näteimmät päivävalot on bemarissa.

Mutta siis, lopputuloksena Audi on hyvä tietyissä asioissa ja BMW tietyissä, ei BMW täydellinen ole (ehkä X5 olisi?). Volvo on tasaisenvarma suorittaja, mutta ei yllä Audin tai BMW:n tasoon muuta kuin etutiloissa ja kuskin penkin suhteen, Volvo on kuin se seiskan oppilas, joka saa liikunnasta kymppejä ;) Mutta Volvo onkin edullinen.

Avokin tuomio oli se, että Audi oli yllättävän tavallinen sisältä, BMW selvästi "luksus", Volvo vähemmän luksus ja hivenen epämääräinen, Tiguan työauton oloinen. Ja hän siis pelkää, että kehtaisiko ajaa BMW:llä.

Eli siis peli on vielä auki, X3, XC60 vai Q5?


« Viimeksi muokattu: 23.09.2011, 11:47:31 kirjoittanut Rodion »

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Volvo XC60, Audi Q5, VW Tiguan vai BMW X3
« Vastaus #47 : 23.09.2011, 11:57:00 »
Tässä videot autoissa. Joku ehkä tunnistaa missä ajetaan. Alussa ajetaan n. 50km/h (GPS), jonka jälkeen siltaa ennen tai sillä kohdallaan kiihdytetään n. 60km/h (GPS) ja ajetaan samaa vauhtia pitkään. Lopussa on taas 50km/h, sitten oikealle käännöksen jälkeen 40km/h.

Kaikki on kuvattu Nokian N8:lla, eli mitään kuvanvakautusta ei ole käytössä. Kaikki on kuvattu siten, että puhelin on kojelaudalla ilman pehmusteita.

Jotta kuulee äänet hyvin, suosittelen laittamaan volyymit kaakkoon ja kuuntelemaan vaikka kuulokkeilla, jotta matalat äänet kuuluu myös.

Videoissa ei ole auton nimeä, ja tämä järjestys on eri kuin kirjoittamani tekstit:

http://www.youtube.com/watch?v=vzNwlu0K6gs

http://www.youtube.com/watch?v=ba7R3T1cXOk

http://www.youtube.com/watch?v=GvkCXnoURIY

http://www.youtube.com/watch?v=_FbgjgIH9MI



Kerron jossain vaiheessa nuo mikä auto on mikäkin.

Tuolta voi valita sen 720 HD-tason. En ole testannut onko äänet muuttuneet vrt. orggisvideot.

Poissa -jadi-

  • Hors d'âge
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1619
Vs: Volvo XC60, Audi Q5, VW Tiguan vai BMW X3
« Vastaus #48 : 23.09.2011, 15:13:42 »
...
Videoissa ei ole auton nimeä, ja tämä järjestys on eri kuin kirjoittamani tekstit:

http://www.youtube.com/watch?v=vzNwlu0K6gs

http://www.youtube.com/watch?v=ba7R3T1cXOk

http://www.youtube.com/watch?v=GvkCXnoURIY

http://www.youtube.com/watch?v=_FbgjgIH9MI



Kerron jossain vaiheessa nuo mikä auto on mikäkin.
...

Arvataan:
car1 = Volvo   pesusuutin
car2 = BMW    valo päin peetä
car3 = VW      pyyhin
car4 = Audi     
-"Kyllä sä oot sitte kultane, kun järjestät ns. tuntemattomille uskomattoman hyvän mielen."
- KIITOS!
-----
Слава Україні!    https://www.youtube.com/watch?v=izquEYtqXZo

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Volvo XC60, Audi Q5, VW Tiguan vai BMW X3
« Vastaus #49 : 23.09.2011, 16:01:34 »
Arvataan:
car1 = Volvo   pesusuutin
car2 = BMW    valo päin peetä
car3 = VW      pyyhin
car4 = Audi   

Ajattelin, että ei olisi ennakkoluuloja kun katsoo videot kun ei tiedä autoa, mutta joo, tuossahan ne :)

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Volvo XC60, Audi Q5, VW Tiguan vai BMW X3
« Vastaus #50 : 23.09.2011, 16:44:06 »
Kulutuslenkkien tulokset:

BMW: 6,9 / 6,4 / 6,1 / 6,2 => keskiarvo 6,4

Audi: 7,6 / 7,7 / 6,8 / 7,7 => keskiarvo 7,45

Tiguan: 7,1 / 7,5 / 6,5 / 6,5 => keskiarvo 6,9

Volvo: 7,5 / 6,9 / 7,2 / 7,3 => keskiarvo 7,23

Tuossa oli eri lenkkejä siis, painotus ehkä vauhdikkaammassa menossa eikä juurikaan ihan Helsinki-keskustaa. Keskinopeus n. 49km/h. Ajoin normaalisti liikenteen mukana, en "hissutellen ja pihdaten".


Poissa SirBBa

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 993
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60, Audi Q5, VW Tiguan vai BMW X3
« Vastaus #51 : 23.09.2011, 20:41:48 »
Joku ehkä tunnistaa missä ajetaan.


Ihan kotikulmilla  S*

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Volvo XC60, Audi Q5, VW Tiguan vai BMW X3
« Vastaus #52 : 23.09.2011, 22:42:02 »
Vertailun vuoksi BMW X1 2.0d sDrive samoilla kulutuslenkeillä:

5,7 / 5,2 / 4,9 / 5,6 => keskiarvo 5,35  (auton eu-yhdistetty on 5,3)

Muutenhan tuo X1 on aivan liian ahdas, matala ja muutenkin arkinen sisältä.

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60, Audi Q5, VW Tiguan vai BMW X3
« Vastaus #53 : 24.09.2011, 22:07:06 »
Bemunkin "luxus" fiilis katoaa kun ottaa vaalean nahan sijasta normimustan/harmaan kankaan. Eikä noista mikään ole erikoinen auto Stadissa -normisettiä ja yleisiä.

Bemuun olisi helppo sortua..

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Volvo XC60, Audi Q5, VW Tiguan vai BMW X3
« Vastaus #54 : 25.09.2011, 12:33:55 »
Bemunkin "luxus" fiilis katoaa kun ottaa vaalean nahan sijasta normimustan/harmaan kankaan. Eikä noista mikään ole erikoinen auto Stadissa -normisettiä ja yleisiä.

Bemuun olisi helppo sortua..

Mustalla nahkalla ompeleet ovat valkoisia, ja ihan yhtä laadukkaasti tehty. Ja nahkaa on yhtä lailla ovissa ja kahvoissa todella paljon. Samoin kytkimien laadukkuus toki säilyy materiaalista riippumatta.

Ei kai mikään olekaan näistä erikoinen, mutta esimerkiksi sisustan ratkaisuilla saa helposti lähes uniikin auton Suomessa. Onko se sitten hyvä jälleenmyyntiarvon kannalta, on jo eri asia :)

Volvo XC60 on näistä "kansanauto", koeajon aikana tuntui hassulta, kun töihin mennessä oli jopa kolme XC60:stä peräkkäin valoissa, minä niistä yksi, valkoinen, musta ja lanseeraus"pronssi". Tuollaista kolme samaa autoa peräkkäin ei ole sattunut edes nykyisellä autolla, vaikka onkin Suomen myydyimpiä malleja. Useasti on kyllä kaksi samanlaista peräkkäin.

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Volvo XC60, Audi Q5, VW Tiguan vai BMW X3
« Vastaus #55 : 25.09.2011, 12:53:19 »
Hinnoista, pakettien tämän hetkinen tilanne on se, että ainoastaan Volvon hinta on viimeisen päälle tingattu, muut ovat vielä neuvottelukierros kakkosella.

Autot ovat siis kaksilitraisella dieselillä ja manuaalilootalla (Volvo D3 AWD). Varusteista muutamia mainittakoot, metalliväri, pysäköintitutkat eteen ja taakse, talvirengaspaketti, nahkaverhoilu myös ovissa, xenon-valot... paljon muutakin on, mutta tarkempi lista jääkööt nyt kertomatta. Hinnat on siis käteishintoja.

Tiguan 49 000€ (miinusta siitä, että nakaverhoilu on osa pakettia, johon kuuluu lasikatto, turhia tuollaiset panoraamakatot)

Volvo 55 000€ (Ocean race + lisävarusteet)

Audi 61 000€

BMW 62 000€


Tältä pohjalta kun miettii, on päätös aika helppo. Tiguan ei kyllä tuntunut yhtään läes 50 000 euron autolta, pikemminkin korotetulta Golfilta... jos Tiguan kiinnostaisi, pitäisi sen hinta alkaa kakkosella.

Volvo on edukkain kokoluokassaan, mutta kun maksaa autosta 55 000€, onko siinä oikein sitä jotain? Tuntui todella tavalliselta, mutta suurelta (kuskinpaikalta, takatilat pettymyt), kojelauta makasi oudon alhaalla ja moottorin ääni kuului ajaessakin. Materiaalivalinnat, muotoilu, peltien istuvuus, ja kytkimien tuntuma oli sitä "volvoa", Volvo on perheauto. Ihan hyvä siis, mutta kun aiomme käyttää autoon näin paljon rahaa, toiveena on jotain muuta kuin perheautolta tuntuva möhkö, joka on takaa pieni. Volvo sopii pariskunnalle, jonka lapset ovat jo muuttaneet pois, pariskunta lottoaa, käy Teneriffalla ja juo Juhla-Mokkaa. Sellainen helppo valinta. Ja edukas toki.

Audin ja BMW:n hintaero on vain n. 1000€. Sisällä tunnelma oli kuitenki sellainen, että Audin tuntui paljon enemmän arkiselta perusautolta (kuitenkin Volvoa enemmän minun makuuni). Audin plussaa oli kokotunnelma, tilat ja insinöörimäisyys. Ulkonäkö myös. Jos Audi maksaisi saman verran kuin Volvo, Audi olisi valinta. Nyt ei. Lisäksi Audia painaa "ikä", pian tulee face-lift ja siitä muutaman vuoden päästä tuleekin jo uuden sukupolven Q5, eli meidän omistusajan (n 5v) kuluessa auto vanhenisi liikaa.

BMW ei ole täydellinen, mutta siinä tuntuu saavan rahoilleen parhaan vastineen. Myös imagomielessä. Jo se kertoo jotain, että avokkini on hädissään miten kehtaa ajaa kaverin pihaan tuolla, tai yleensä kauppaan. Kytkimien, työn jäljen yleensä, muotoilun ja viimeistelyn suhteen BMW on kuin luokkaa tai kahta ylempänä vrt. Audi ja Volvo. Tilat oli riittävät, kuskinpaikka parhaimmistoa eikä auto tuntunut liian suurelta. Myös Business-mallin radio oli jo tarpeeksi hyvä, kuulosti hyvältä myös moottoritiellä. Kysyinkin moneen otteeseen automyyjältä, että olihan koeajoautossa vakioradio eikä mikään kallis hifi-paketti, en meinannut uskoa, että se oli vakioradio.

Nyt siis näyttää siltä, että BMW on valinta. Vielä on päätettävä ulkoväri, sisusta ja koristepaneelit. Ulkoisia koristeita ei oteta mitään, ei kromia. Sisälle nahka.

Ja kilpailutamme PK-seudun BMW-jälleenmyyjät, saa nähdä mistä auto sitten ostetaan lopulta.

Yksi vaihtoehto on sparkling bronze, beige nahka ja fineline sienna -puupaneelit.
« Viimeksi muokattu: 25.09.2011, 12:58:23 kirjoittanut Rodion »

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Volvo XC60, Audi Q5, VW Tiguan vai BMW X3
« Vastaus #56 : 25.09.2011, 13:19:41 »
Tuli muuten testattua runflattien toimivuus. X1:sen toinen takarengas oli jostain syystä tyhjentynyt yön aikana. En edes huomannut sitä, lähdettiin liikkeelle, ohjaus puolsi vasemmalle, ja tuntui hieman oudolle. (Rengaspainevaroitin kyllä ilmoitti)

Auto parkkiin ja kas, todellakin yksi rengas näytti aika tyhjältä, mutta ei täysin lussulta. Siitä ajo huoltoasemalle, no problemos. Ilmapainemittarille ja ei muuta kuin kiinni... kas, näytti 0 bar. Kumi täyteen ja meno jatkui normaalisti.

Ensimmäinen kerta, kun ajoin tyhjällä renkaalla, ja hyvin tuo runflat tuntui toimivan. En tiedä oliko asialla jotkut viherhipit vai miksi kumi oli tyhjentynyt.

"Normaalilla" renkaalla vissiin vanne olisi kärsinyt, samoin rengas, tai sitten olisi pitänyt vaihtaa vararengas alle. Ja huoltoasemalla taas vaihtaa oikea rengas takaisin.

No, silti ajattelin ottaa talvirenkaat normaaleina, ei runflat :)

Poissa TimoV8

  • Kaksonen Sr. - Kuplautunut
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5963
Vs: Volvo XC60, Audi Q5, VW Tiguan vai BMW X3
« Vastaus #57 : 25.09.2011, 13:27:26 »

Nyt siis näyttää siltä, että BMW on valinta. Vielä on päätettävä ulkoväri, sisusta ja koristepaneelit. Ulkoisia koristeita ei oteta mitään, ei kromia. Sisälle nahka.


Piti juuri kirjoittaa ja kertoa oma mielipide tähän mutta olitkin jo tehnyt oikean päätöksen ilman apuani!  8)


Luota minuun -tiedän mitä teen!

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: Volvo XC60, Audi Q5, VW Tiguan vai BMW X3
« Vastaus #58 : 25.09.2011, 13:35:01 »
Minä varmaan noista ostaisin Volvon (yllätys, hah), BMW kiinnostaisi X5:na ja toki jos mukana olisi Englannista ehdokkaita... Tosin saataisin tehdä niin, että noiden hinnalla ostaisin käytetyn XC 90 V8:n. Minuun se iskee enemmän kuin mikään noista, rehellisesti :) Se on Volvon omaa tekoa ja enemmän asennetta ja kokoa, nämä pienemmät miellän enemmänkin trendimaastureina.
a car you can believe in

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60, Audi Q5, VW Tiguan vai BMW X3
« Vastaus #59 : 25.09.2011, 13:37:33 »
Mites käyttökulut/verot?

Noilla sun antamilla kulutuslukemilla dieseliin menisi 15tkm ajosuoritteella vuonna 2012 (Diesel nyt n. 1,357e + tuleva korotus n. 0,13e)

BMW 1427,52e
Audi 1661,72
Tiguan 1539,04
Volvo 1612,65

Noilla lukemilla Audi näyttää jälleen "huonolta", kallis ostaa ja käyttää. Verot + vakuutukset?

Ps. D3 Volvo ei kuulemma saa vetää kuin 1800kg.


Näin muuten ensimmäisen uuden pikku-Rangen liikenteessä.. Ihan asiallisen oloinen pikkukärry.

 

KL-varaosat  Race.fi