Kulkukoira  Proturbo

PeeTeen kehonliikuttimet (Packard, Audi ja Dnepr )

  • 166 Vastauksia
  • 32328 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa -jadi-

  • Hors d'âge
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1617
Vs: PeeTeen kehonliikuttimet (Packard, Lada, Audi ja Dnepr )
« Vastaus #90 : 18.08.2022, 12:04:58 »
Oioioi, nappisilmä Lada  S*       оркмаши́на   :D
-"Kyllä sä oot sitte kultane, kun järjestät ns. tuntemattomille uskomattoman hyvän mielen."
- KIITOS!
-----
Слава Україні!    https://www.youtube.com/watch?v=izquEYtqXZo

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1054
  • www.vrcf.fi
Vs: PeeTeen kehonliikuttimet (Packard, Lada, Audi ja Dnepr )
« Vastaus #91 : 18.08.2022, 12:45:15 »
Hehee. Toimiiko Zigulissa lampunpesimet??
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel käyttöWC, RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 varaosiksi, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 629tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu", Clean car, sick mind.

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5018
  • Voi muoviämpärin muoviämpäri
Vs: PeeTeen kehonliikuttimet (Packard, Lada, Audi ja Dnepr )
« Vastaus #92 : 18.08.2022, 13:02:39 »
Tuossa laada merkkisessä vehkeessä sopii sitten hyvin olemaan ketjun laahuri öljypohjassa kun se uutta vaihtaessa sinne putoo. V:>
Iso maa, isot toleranssit.
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005

Poissa PeeTee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 301
  • www.vrcf.fi
Vs: PeeTeen kehonliikuttimet (Packard, Lada, Audi ja Dnepr )
« Vastaus #93 : 19.08.2022, 22:20:43 »
Oioioi, nappisilmä Lada  S*       оркмаши́на   :D

Sattu kerrankin löytymään.  8)

Hehee. Toimiiko Zigulissa lampunpesimet??

Kylläpä ne ainakin viime kerralla toimi kun pyyhkijöitä käytin.  :)

Tuossa laada merkkisessä vehkeessä sopii sitten hyvin olemaan ketjun laahuri öljypohjassa kun se uutta vaihtaessa sinne putoo. V:>
Iso maa, isot toleranssit.

Toleranssit on tullut tutuiksi jo tuon moottoripyörän kanssa. Nytkin kyseisen kapineen kk laakereina on erikokoiset.  ;D

Packardissa ei ollut minkäänvaltakunnan radiota ja kojelaudassa oleva ei ole toimiva, lähinnä koristeena. Haalin maailmalta ja lähipiiristä seuraavia:
- Alpine CDA-117Ri
- Aktiivisubi https://www.hifitalo.fi/products/ground-zero-gzcs-10sub-act
- 2 kpl 6,5" midit GZ (gzrk65x) (Nämä piilossa kojelaudan alla)
- 2 kpl 3" audison keskiäänet (voce AV 3.0)
- Focus FX6800d lankku
https://www.audiocheck.fi/cubecart/focus-acoustics-fx-6800.html

Tarkoitus oli saada mankka mahtumaan hanskalokeroon, mutta eihän se sinne järkevästi sopinut. Joten tuonne kojelaudan alle piilotin sitä hiukan.











Nyt olisi säätöjä vailla, hienosti tuntui kaikki vehkeet heräävän henkiin.  :)
Packard Cavalier -54, Audi A6 -12, Dnepr MT-9 sekasikiö, Peugeot 206 -00
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=115334.0

Poissa Teemu-

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2464
  • Kantti on kaunista.
Vs: PeeTeen kehonliikuttimet (Packard, Lada, Audi ja Dnepr )
« Vastaus #94 : 19.08.2022, 22:51:29 »
Tuo olisi täydellinen jos olisi se punainen väri, menee tuo valkoisenakin kyllä  S*

Poissa PeeTee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 301
  • www.vrcf.fi
Vs: PeeTeen kehonliikuttimet (Packard, Lada, Audi ja Dnepr )
« Vastaus #95 : 25.08.2022, 07:59:05 »
Tuo olisi täydellinen jos olisi se punainen väri, menee tuo valkoisenakin kyllä  S*

Epäilisin, että Ladasta puhut, mutta ei tuo kyllä ainakaan itessä minkäänlaista tunnesidettä herätä. Talven jälkeen myyntiin.  8)

Nyt on Pakardin äänentoistokin osittain kunnossa. Vahvistimessa vielä toisen kanavan kanssa töitä, taitaa vahvistin olla rikki. Kytkin nyt koko etupää kahteen kanavaan, neljän sijaan. Ihan hyvin mölyää nyt jo. Kuuluu ne röllilaulut pikkupojille.  :D

Tuli käytyä ihan eilen illalla kruisailemassa tunti. On se vaan.  S*





Noihin ylempiin kuviin onkin jo tullut "uutena" curb feelerssit. Eipä noilla varmaan mitään todellista ns. käyttöä ole, mutta ompahan näön vuoksi ja helpottaa keula eellä talliin ajamista.  :D





Ladaan pitäisi ostaa nippu huolto-osia, öljyt vaihdella jne.

Audiinkin oli tullut ikävä skraidu takapuskuriin, joka meni onneksi vakuutukseen. Kertakorvauksella ~420€ tulee omalle tilille tuosta, ilman bonusvaikutusta (pysäköintiturva, Prisman pihassa tötöilly joku). Tuolla(kin) rahalla saa ostaa lisää jotain turhaa talliin.  :D Täytyy tuo naarmu korjata, jos jaksaa.




Packard Cavalier -54, Audi A6 -12, Dnepr MT-9 sekasikiö, Peugeot 206 -00
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=115334.0

Poissa PeeTee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 301
  • www.vrcf.fi
Vs: PeeTeen kehonliikuttimet (Packard, Lada, Audi ja Dnepr )
« Vastaus #96 : 04.09.2022, 12:14:41 »
Kelit viilenee ja Ladakin olisi huollettu talven varalle. Huollossa vaihtui tulpat, ilmansuodin, moottoriöljyt suodattimineen, laatikon ja perän öljyt, pakkasnesteet ja pyyhkijät. Öljyt oli yllättävän hyvät ja kirkkaat, mutta haisi ihan hirveälle..  ;D Tulpat oli melko valmiit ja ilmansuodin hais aivan bensalle. Oli tarpeen huoltaa.  :D





Syyläristä valuttelin kaikki nesteet ulos ja mokoma tyhjennusroppu tuli syliin. "Ei ne koskaan murru"  :D
Onneks materiaalia syylärissä oli sen verran, että sai M12 jengat väännettyä ja pultin käännettyä paikalleen. Reilusti loctiten tiivistysmassaa ympärille jottei rupea vuotamaan.  8) Komea korjaus, mutta kuten näkee niin joutuu tihrustamaan korjauspaikan.





Ladaan uusin pyyhkijät samalla ja kiusaa aiheutti kadonneet boorit. 2mm reikä runkoon ja sokka tilalle. Putkisokat on vielä kaupassa ja niitä on haettava.





Puhallinmoottorin käytin myös irti koska sieltä tuli joka kerta jotain hiirien jätöksiä pihalle kun puhallinta käytti. Tässä kohtaa on siis jo moottorin ollessa paikallaan käytetty paineilmaa yms.  :D



Kävin siinä kokeilemassa etenkin laatikon toiminnan uusilla öljyillä ja hienosti vekotin kuljetti. Tankki täyteen, bensansäilöntäaine sisään ja odottelemaan kylmiä ilmoja. Kiva muuten seurata Ladan toimintoja, kun mittaristokin on korjattu.  8) Vielä pitää toinen rekkarikilven valo hommata ja häikäisysuojat kattoverhoukseen. Sisävalot voisi koittaa myös elvyttää eloon.







Sitten toiseen harrasteeseen:

Packardiin tilasin 5kg hiilidioksidi pullon, ihan vaan kaiken varalle. Jauhetta en halunnut laittaa tähän autoon, sillä kaikki tietää mitä se tekee.. Pullolle hain Motonetistä telineen (6kg pullon tosin), jonka muokkasin käymään tuolle pullolle. Tuli mielestäni aivan hyvä, sielläpä kulkee mukana. Kumpa ei tarttis koskaan käyttää.









Muutama ilta takaperin tuli ihan vaan käytyä ajelemassa. On se vaan mukavaa.  S* Joskus ihan vaan kiva keskittyä fiilistelyyn ja kruisailuun, eikä vain aina ropaamiseen.



« Viimeksi muokattu: 04.09.2022, 12:21:17 kirjoittanut PeeTee »
Packard Cavalier -54, Audi A6 -12, Dnepr MT-9 sekasikiö, Peugeot 206 -00
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=115334.0

Poissa PeeTee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 301
  • www.vrcf.fi
Vs: PeeTeen kehonliikuttimet (Packard, Lada, Audi ja Dnepr )
« Vastaus #97 : 09.09.2022, 08:24:41 »
Ladasta olisi kaikki edellämainitut hoidettu kuntoon.

Hain nipun puuttuneita osia paikalliselta harrastajalta ja kunnostelin ne. Tuli kaiken kaikkiaan hyvät. Puuttuneita osia oli, rekkarivalon toinen poltin ja sen kanta, häikäsysuojat ja pillerikapselit.

Talvivanteilta vääntelin käsipelissä renkaat pois ja kunnostelin ne. Samoin kunnostelin pillerikapselit  ja häikäsysuojat.













Vararenkaankin kunnostelin konttiin, tuon tosin kumi päällä. Jätin vanhan käsikytluvun Hakkapeliitta nro. 9 tuon päälle.  ;D







Tuli kyllä mun mielestä hyvä. Rumahan tuo on, mutta orkkis.  :D Kai tuosta omansa pois saa kun talven jälkeen myy.  8)








Packard Cavalier -54, Audi A6 -12, Dnepr MT-9 sekasikiö, Peugeot 206 -00
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=115334.0

Poissa PeeTee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 301
  • www.vrcf.fi
Vs: PeeTeen kehonliikuttimet (Packard, Lada, Audi ja Dnepr )
« Vastaus #98 : 06.10.2022, 12:54:17 »
Kaippa sitä taas vois jotain päivitellä. Käyttöautolle, talvipiiskalle ja harrasteelle on kaikille jotain tehty.

Audissa ei alkanut Eber toimia ja tutkimisien jälkeen vaihdettiin Audilta tilattu kokonaan uusi Eber autoon. 1795€ maksoi tiskiltä haettuna uusi Eber. Nyt toimii moitteetta.  S*
Samalla kun auto oli huollossa (koska selvitettiin takuujuttuja, meneekö takuun piikkiin eber) pyysin tarkastamaan, onko suuttimien pohjatiivisteet vaihtokunnossa kun liikennevaloissa välillä pölläytti diisselin hajua kabiiniin. Ei tarvinnut kauaa kuulemma etsiä, pohjatiivisteistä yksi vuoti pakosarjan päälle. Hain sitten osat (pohjatiivisteet ja suuttimien pultit) Audilta, liukuvasaran biltemasta, m14x1,5muttereita IKH:lta ja tuumasta toimeen. Ei käryä enään. Ei tahtonut oikein valmiina sopivaa ulosvedinta suuttimille löytyä, joten askartelin sen itse. Kalvainsarjan hain biltemasta. Yksi suutin oli vuotanu aika reilusti ja sitä sai nyppiä hetken, mutta muut lähtikin ihan sormivoimin vetämällä pois.  :)



















Kun jonkun tonnin laittaa autoon kiinni rahaa, on se välillä kiva myös pestä.  ;D







Työpaikka vaihtui ja Ladalla pitää ajella välillä maantietä myöden n. 50km, jossa on vain paikkapaikoin katuvaloja. Appiukon kanssa oli tuosta puhe ja muistin, että sen yhdestä pakusta jäi valoja yli. Ne oli vielä tallessa ja Ladan keulalle heitin ne. Ihan järjettömän rumathan nuo on, mutta eipä hirveästi haittaa  :D Kai noilla hiukan paremmin nyt näkee, kuin omilla ajovaloilla.







Packardilla on oikeastaan vain ajettu. Kerran hävisi liikenteessä etujarrut, viaksi siihen osoittautui jarrunesteiden vähyys. Mistää ei vuotoja löytynyt ja nesteet pysyy omissa paikoissaan. Ei oo minkäänlaista tietoa milloin nesteet on vaihdettu tai edes tarkastettu, niin liekkö ongelma odottanut vain tuloaan. Lisäsin säiliön täyteen ja ajot jatkuu. Tässä siis orkkis jarrutehostin vielä paikallaan, Easomatic (Bendix).





Eilen tuli hommattua Pacuun ilmanputsarisetti, mallia Spectre dual cold air intake, ostin kun halvalla sain. On ainakin järjettömän hieno, jos ei muuta.  :D Tuo olisi paikalleen askarreltava kunhan vaan joskus joutaa tallissa kävästä. 8)




Packard Cavalier -54, Audi A6 -12, Dnepr MT-9 sekasikiö, Peugeot 206 -00
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=115334.0

Poissa PeeTee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 301
  • www.vrcf.fi
Vs: PeeTeen kehonliikuttimet (Packard, Lada, Audi ja Dnepr )
« Vastaus #99 : 07.10.2022, 20:05:30 »
Niinhän siinä kävi kuin arvelin, ei mahdu intaken putket viskoflektin kanssa konehuoneeseen. Myös puhallinmoottori ja akkuteline tulee tielle. Ne olikin tarkoitus siivota talven aikana, joten sinällään ei mitään uutta mullistavaa tämän kanssa. Sattui löytymään Ford Mondeon ( jep, FORDIN ) flekti 150m päästä kotoa, joka passaa mitoiltaan kutakuinkin tuonne syylärin taa. Sovitan sen tuonne. Tulee hyvä.






Packard Cavalier -54, Audi A6 -12, Dnepr MT-9 sekasikiö, Peugeot 206 -00
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=115334.0

Poissa PeeTee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 301
  • www.vrcf.fi
Vs: PeeTeen kehonliikuttimet (Packard, Lada, Audi ja Dnepr )
« Vastaus #100 : 17.10.2022, 10:34:34 »
Audista meni renkaanlaakeri ja olihan muuten työmaa saada uusi paikalleen. Nyt se siellä kuiten on.

Oli ihan poskettoman lujassa.  ;D Liukuvasaralla taisin ~4tuntia mätkiä irti, lämmitin, kylmensin ja revin, ei mihinkään. Loppuviimein ulkokooli tuli pois mätkinnän jälkeen ja sisäkoolin ajoin rälläkällä osiin, mutta ei siltikään lähtenyt ilman puhdasta väkivaltaa.  ::) Piti lyöntimeisseli paukuttaa lekalla laakerin ja olka-akselin väliin ennenkuin antautui.

Ennen talliinottoa pesin auton ja kuivailin. Pinnoitin kaikki tasopinnat Nanolex Si3dMaxilla. Muuten pinnoite autossa olikin ihan ok kunnossa.



SKF napa on nyt siis asennettu. Meinas olla hiukan turhauttava remontti, mutta ompahan tehty. Ei jurise enään.











Packardin pesin säilöön ja laitoin seisontaan. Aluuminisyylärin naputtelin hetki sitten myös tilaukseen Packardiin, kun autossa oleva (orkkis?) alkoi vuotaa. Käy mitoiltaan aika kivasti paikoilleen ja sopii vielä tuon flektin kaveriksi.


Packard Cavalier -54, Audi A6 -12, Dnepr MT-9 sekasikiö, Peugeot 206 -00
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=115334.0

Poissa PeeTee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 301
  • www.vrcf.fi
Vs: PeeTeen kehonliikuttimet (Packard, Lada, Audi ja Dnepr )
« Vastaus #101 : 19.10.2022, 17:21:07 »
Kasan Wilwoodia laitoin kotiutumaan myös. Tehostaja vaihtuu myös johonkin yleismalliseen isoon. Linelockki saattaa tulla myös, tulevaisuuden varalle.


Packard Cavalier -54, Audi A6 -12, Dnepr MT-9 sekasikiö, Peugeot 206 -00
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=115334.0

Poissa PeeTee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 301
  • www.vrcf.fi
Naputtelin tilaukseen myös 8" yleismallin tehostajan. Linelockin saatan vielä hommata tulevaisuuden varalle kun teen jarrulinjoja uusiksi.  8)


Packard Cavalier -54, Audi A6 -12, Dnepr MT-9 sekasikiö, Peugeot 206 -00
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=115334.0

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1612
  • It's Hip To Be Square
Ekkai sää meinaa Pacaralla ratasta poltella? ELK
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa PeeTee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 301
  • www.vrcf.fi
Ekkai sää meinaa Pacaralla ratasta poltella? ELK

Ehkä joskus hamassa tulevaisuudessa, enemmän sitten jos tekniikka vaihtuu.  8)

Tallilla ennen töihin lähtöä kävin raapimassa eilen tulleen syylärin paketista pois ja hyvänoloinen tuote sieltä löytyi. Tähän on siis melko yleiseen tapaan integroitu myös automaattilaatikon lauhdutus, mutta aika näyttää otanko sen käyttöön vai en.







Flektiä sovitin sivuttain tuohon, kävis aika mukavasti. Yläreunaan täytyisi tehdä kaulusta lisää ja katkaista alkuperäisen kiinnityspisteet, mutta nuopa ei isoja juttuja ole. Jos flektin kääntää 90astetta, täytyisi kaulusta askarrella /lyhentää aika paljon.







direct download albums
Packard Cavalier -54, Audi A6 -12, Dnepr MT-9 sekasikiö, Peugeot 206 -00
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=115334.0

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy