KL-varaosat  Race.fi

240 b230ft -85 & 850 TDI -96

  • 120 Vastauksia
  • 22651 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 889
  • TDI POWER
Vs: 240 b230ft -85
« Vastaus #15 : 17.01.2021, 18:15:16 »
Letkut tekasin syylärille ja turbon nestekierrolle. Vähän semmonen käärmeenpesä siitä tuli koska ylä- ja alavesiletkun lähdöt on syylärissä eri päissä mitä alkuperäisessä. Noh, kyllä se tähän kulkineeseen välttää :D Nesteetkin kaatelin jo sisään.
Pissapojan säiliö siirtyi peräkonttiin muutama päivä sitten.
 Sähköt myös kytkin flektille ihan vaan katkaisimen kautta. Sitäkin toki voi varmasti ohjata sitten myös atecun kautta...

« Viimeksi muokattu: 17.01.2021, 18:17:54 kirjoittanut oh850 »

Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 889
  • TDI POWER
Vs: 240 b230ft -85
« Vastaus #16 : 19.01.2021, 17:06:35 »
Pientä edistystä taas... Illmanputsari, ahtopaineensäädin, downpipeä ja putkistoa. Ym.










Johtosarjaa aloin selvittelemään ja mittailemaan että mikä johto mihinkin menee :o ostin siis käytetyn atecu v3:n valmiilla johtosarjalla. Tässä on toteutettu suuttimille syöttövirta suoraan sulakkeiden ja etuvastusten kautta vaikka kytkentäkaaviossa käsketään ottamaan syöttövirta boksilta. Nyt kun tulee korkeaohmiset suuttimet (siemens deka 668) niin otanko vaan nuo etuvastukset välistä pois ja sillä hyvä?
Tyhjäkäyntiventtiilille tässä ei ollut valmiita johtoja. Miten tarkan tyhjäkäynnin saa pelkällä kaasuläpän säädöllä?

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2380
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: 240 b230ft -85
« Vastaus #17 : 19.01.2021, 21:44:11 »
Korkeaohmiset suuttimet ei tosiaan tarvitse etuvastuksia.
Ilman tyhjäkäyntimoottoriakin saa tarpeeksi tasaisen käynnin, mutta sen kanssa pystyy sit kompensoimaan esim. lämpötilojen tai jännitteen vaihteluita. Saa melko nätin käynnin huolimatta lämpötiloista tai esim. flektin päälle kytkeytyminen ei vaikuta käyntiin.
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 889
  • TDI POWER
Vs: 240 b230ft -85
« Vastaus #18 : 20.01.2021, 17:28:02 »
Korkeaohmiset suuttimet ei tosiaan tarvitse etuvastuksia.
Ilman tyhjäkäyntimoottoriakin saa tarpeeksi tasaisen käynnin, mutta sen kanssa pystyy sit kompensoimaan esim. lämpötilojen tai jännitteen vaihteluita. Saa melko nätin käynnin huolimatta lämpötiloista tai esim. flektin päälle kytkeytyminen ei vaikuta käyntiin.
Hyvä tietää, eli tämä kampe tuskin tulee venttiiliä tarvitsemaan.  :)
Johtosarjan mittailin vastusmittarilla läpi ja totesin ehjäksi. Niputtelin paikalleen ja boksi myös löysi paikkansa vänkärin jalkatilasta. Laajakaistalambdan ja ahtomittarin kytkin toimimaan. Tietokoneen ja atecun boksin väliin tilasin omasta mielestäni sopivan adapterijohdon jos sitä pääsisi sitten boksiin käsiksi. Sitä vaille alkaisi jo olla. ::)
Niin ja uudet suuttimet myös laitoin paikalleen.
Minkälaiset tulpanjohdot on parhaat Bosch hukkakipinäpuolan kanssa? Päätyjakajallisen tulpanjohdot ainakin passasi mutta jotenkin ehkä tuntui löysältä kiinnitys ???
« Viimeksi muokattu: 20.01.2021, 17:55:17 kirjoittanut oh850 »

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2380
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: 240 b230ft -85
« Vastaus #19 : 20.01.2021, 19:05:02 »
Miten mä muistelin ettei ainakaan ton perinteisen vag-puolan kanssa sopineet noi päätyjakajan johdot  ???
Mä oon nyt kahteen autoon tehnyt Tarvikemotin valikoimasta Accelin johdoista ja irtopäistä
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa Reinikka99

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 227
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 b230ft -85
« Vastaus #20 : 22.01.2021, 15:46:34 »
Itse taas olen käyttänyt 5 mukisen audin tulpanjohtoja vag puolan kera. Edulliset autodocilla ja kestäneetkin hyvin

Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 889
  • TDI POWER
Vs: 240 b230ft -85
« Vastaus #21 : 22.01.2021, 17:40:14 »
Tilasin tähän hätään Tarvikemotilta ne johdot. :) tietokoneen kaapelitkin jo tuli. Pitää vielä ostaa sähköjohtoa ja sulakepesä että saa virrat boksille...

Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 889
  • TDI POWER
Vs: 240 b230ft -85
« Vastaus #22 : 28.01.2021, 19:50:51 »
Työt alkaneet välillä haittaamaan harrastuksia mutta pientä rassuuta aina jossain välissä :)


Konehuoneessa on valmista kun tökkii vielä suuttimien ja puolan liittimet paikalleen.


Boksi majailee siellä

Monena päivänä yrittänyt saada yhteyttä atecun boksiin huonolla menestyksellä kun ei oikein missään ole selviä ohjeita ja itsellä on tuo tietotaito lähes nollassa :D
Tänään sitten tajusin läppäriin asentaa sovelluksen sarjaporttiadapterin valmistajan sivuilta niin sehän alkoi rokkaamaan S*


Tässä vaiheessa koulutusta hurraa huudot ja tuuletukset olivat jo melkoisia ;D

Sen verran tuossa tutustuin tunerstudioon että TPS anturin sain kalibroitua :) on sitä jo siinäkin yhelle päivälle, ei muuta kun seuraavaan kertaan *taavih->

Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 889
  • TDI POWER
Vs: 240 b230ft -85
« Vastaus #23 : 30.01.2021, 12:30:38 »
Näppäilin tunerstudiosta asetukset kohilleen ja starttailemaan  :o kierrostieto oli alkuun hukassa mutta käänsin anturin 1 ja 2 navat toisinpäin niin alkoi startatessa näyttämään tasaisesti n.175r/min.
Eipä muuta kun bensat tankkiin, suuttimien piuhat kiinni ja kääntö avaimesta niin heti lähti tulille O0
Nyt vaan säätöä vaille olisi. Ketä suosittelette Kainuun alueella tai lähialueella? Tai jos on vapaaehtoisia niin saa huutaa hep :nälkä:
« Viimeksi muokattu: 30.01.2021, 16:06:13 kirjoittanut oh850 »

Poissa tombrez

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 261
  • #Pikkutomppa
Vs: 240 b230ft -85
« Vastaus #24 : 01.02.2021, 08:47:11 »
noniin, eikai se kun penkkiin vie säätöön sen, ouluun kun jaksat ajaa niin vk-tuningilla napadyno  ;)
740.5 D24+m90
740 Oem turbo+holset
Amazon b20

Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 889
  • TDI POWER
Vs: 240 b230ft -85
« Vastaus #25 : 01.02.2021, 11:05:58 »
Juu niin se taitaa olla että vähintään parisataa kilometriä joutuu kärräämään, menipä minne päin tahansa ??? Saisi näillä keleillä olla neliveto kärryn veturiksi :buck2:
« Viimeksi muokattu: 01.02.2021, 11:09:36 kirjoittanut oh850 »

Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 889
  • TDI POWER
Vs: 240 b230ft -85
« Vastaus #26 : 06.02.2021, 18:37:56 »
Oulussa käytiin VK-Tuningilla penkissä. 232hp ja 380nm irtosi navalta 0,9 bar paineella. Nyt ei muuta kun radalle vaan :) Kytkin ei meinaa kunnolla irrottaa varsinkaan kylmänä, sitä pitää vielä ilmata ja säätää...



Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 889
  • TDI POWER
Vs: 240 b230ft -85
« Vastaus #27 : 13.02.2021, 17:32:20 »


Paltamossa käytiin päivä ajamassa, keli oli paras mahdollinen ja kalusto pysyi nipussa 8) Bensaa meni kolmessa tunnissa 57 litraa vaikka välillä parkissakin oltiin.
Hukkaportti käy pieneksi, ei kärsi kaasu pohjassa vedättää pitkiä aikoja kun ahtopaine hiippailee 1.5bar kieppeille :D Onko tuosta mitsun 16 t mahdollista pirrata hukkaportin reikää isommaksi?
Voimaa kyllä tuntuu olevan jäärata hommiin ihan tarpeeksi. Nyt pitää investoida välillä renkaisiin, eikä ne turvakaaretkaan toki pahitteeksi olisi  ;D

https://youtu.be/bTdALfrU9-c
« Viimeksi muokattu: 13.02.2021, 18:32:50 kirjoittanut oh850 »

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4399
Vs: 240 b230ft -85
« Vastaus #28 : 13.02.2021, 18:35:34 »
Onko tuosta mitsun 16 t mahdollista pirrata hukkaportin reikää isommaksi?
Todennäköisesti kyllä. Omasta pikkumitsusta (13g/7pesä) isonsin reikää ja paineet pysyy alle baarin vaikka kompurapuoli on vaihdettu.

Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 889
  • TDI POWER
Vs: 240 b230ft -85
« Vastaus #29 : 13.02.2021, 18:38:52 »
Todennäköisesti kyllä. Omasta pikkumitsusta (13g/7pesä) isonsin reikää ja paineet pysyy alle baarin vaikka kompurapuoli on vaihdettu.

Hyvä, kiitos tiedosta :hg: eli ei muuta kun ahdin pöydälle :)

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy