Elekma  Autoracing

Volvo C40 2021->

  • 195 Vastauksia
  • 44143 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa miklos

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 250
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo C40 2021->
« Vastaus #30 : 04.03.2021, 22:17:51 »

Itsellä ainakin tällä hetkellä katse kääntyy Polestar 2:een, ihan uutta ei perse kestä ostaa, tuontipeli pari vuotta vanhana voi olle seuraava siirto.

geelyn pläänihän on että pole on se konsernin urheilullisin merkki, eli tässä tapauksessa periaatteessa vaan paras muotoilultaan koska tekniikat kuitenkin samoja volvon kanssa.

jossain jo aiemminkin ihmettelin että miksi sitä polea ei voisi myydä volvoliikkeissä koska saattaisi joku, kuten esim. minä jopa ostaa pole kakkosen ja jokatapauksessahan sen joutuu kuitenkin sinne volvolle roudaamaan huoltoon.

no nyt niitä sitten ilmeisesti ruvetaan kauppaamaan muutamissa showroomeissa tai netissä, ei kiinnosta pätkääkään ihmetellä jossain yhden hengen pienessä "lasipalatsissa" kevään tuoreen merkonomin kanssa sähköauton saloja. tuskin sinne mitään perus takatukkaa päästetään, ettei mene vaan merkin "imitsi" piloille.

Poissa Merlin

  • VRCF Ry jäsen 2022
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1400
  • Pessimisti ei pety ja positiivisuus on perseestä.
Vs: Volvo C40 2021->
« Vastaus #31 : 05.03.2021, 09:06:19 »
Joko on tulvinut paljon huhuja millaisia muita C40 malleja saattaa tulla joskus julkisuuteen?
Farmariversio? 2 ovinen versio? Selkeämmin sedan tyylinen peräpää? Avomalli? El Camino tyylin kahden istuttava lava-auto? =)
Tässä kuvassa on jo esitellyt XC40 ja C40. Muut huppujen alla olevat ovat tulevia malleja? Yksi näyttäisi olevan jonkinlainen sedan?

https://www.instagram.com/p/CL_qU3tBcFg/?igshid=tij6801zje6v

Poissa tommi k

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 246
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo C40 2021->
« Vastaus #32 : 05.03.2021, 10:04:41 »
Tässä kuvassa on jo esitellyt XC40 ja C40. Muut huppujen alla olevat ovat tulevia malleja? Yksi näyttäisi olevan jonkinlainen sedan?

https://www.instagram.com/p/CL_qU3tBcFg/?igshid=tij6801zje6v

Varjoista päätellen ei niin viistoperäisiä kuin esim nykyinen v90. Oikea alakulma "People Carrier" ???
Volvo 340 DL 1981 -> Volvo 242 DL 1979 -> Volvo V70 1997 -> Volvo V70 2,5T 2004 -> Volvo XC90 D5 2007 "Möykky" -> Volvo XC60 D3 AWD 2012 -> Volvo XC60 T6 LR 2023

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1121
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo C40 2021->
« Vastaus #33 : 05.03.2021, 17:14:01 »
Tätä kuvaa iteki yrittänyt aika ajoin analysoida. Tuossa viimeinen voisi olla tila-auto. Volvolle voisi olla menestys suurperheiden äideille ja miksei isukeillekki jos kehtaa ajella. Keskimmäinen sitten taas ehkä se XC20 tai V40. Tuo on myös puolen vuosikymmenen suunnitelma eli 2014-2015 julkaistaan varmaan tuo viimeinen.
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8904
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Volvo C40 2021->
« Vastaus #34 : 05.03.2021, 17:28:47 »
Tarkoittaako dinon jäännökset tässä tapauksessa että hybriditkin alkaa olla jo vanhaa kalustoa?

Uusista malleista väistyy sitä mukaa kun tulee täyssähköjä.

Sehän oli alusta alkaen selvää että hybridi on vain ensiapu mäntämoottorin saamiseksi syrjään edes osittain. Heti kun täyssähkö on optio, hybridiä ei tarvita mihinkään.

Katukuvassa hybridit säilyy käyttöikänsä verran. Veropolitiikka arvattavasti tulee tulevina vuosina suosimaan hybridin käyttöä täysdinon sijasta.

Poissa v-femtio

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 392
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo C40 2021->
« Vastaus #35 : 05.03.2021, 18:51:57 »
Ihan hyvän näköinen. Selvä parannus xc40 verrattuna, tosin siinä lähtötaso on matala  ;D

Jos vaan takapenkillekin mahtuu ja hinta ei ole mahdoton...

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1121
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo C40 2021->
« Vastaus #36 : 05.03.2021, 19:28:36 »
Ei ainakaan yksi toimittaja haukkunut takatiloja kun testaili sisätilat.
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

Poissa Rola

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • Valofetisisti
Vs: Volvo C40 2021->
« Vastaus #37 : 05.03.2021, 22:07:21 »
Mainos itsessään oli tosi upeasti loihdittu, erityisesti lopussa soiva Kavinskyn Nightcall sekä 80- ja 90-lukujen imitointi videomateriaalin muodossa vei kyllä meikäläisen mukanaan  :buck2:. Mutta sitten pääpointti, eli mainostuksen kohde... siitä en kyllä mitään sen suurempaa kiihotusta saanut.

EX S60 2.4T (B5244T3) 2002

Poissa miklos

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 250
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo C40 2021->
« Vastaus #38 : 05.03.2021, 22:19:59 »
Ihan hyvän näköinen. Selvä parannus xc40 verrattuna, tosin siinä lähtötaso on matala  ;D

Jos vaan takapenkillekin mahtuu ja hinta ei ole mahdoton...

mä nyt en osaa oikeastaan sanoa kumpi paremman näkönen. työkaverin xc40 twe:een takapenkillä istuneena pitäisin sitä kohtuullisen tilavana istujan kannalta, siis jos ottaa huomioon että autohan on aika lyhyt ja minäkin nyt kuitenkin n.188cm. takaluukusta ei sitten mitään laulua saa aikaiseksi, toki kamaa sopii jos penkit nurin.

jostain luin leonkin epäilevän että hintaa laitetaan se noin 3 tonttua lisää, ja näin sen itsekin ajattelen. onko perän viistäminen nyt niin saatanan kallista tehtaalle, no tuskin mut coupe suvit on nyt se juttu niin mikäs on hinnoitellessa.

jos tuota teknarin sähkärien talviautotestiä lukee, niin on tuolle korkealle hinnalle kyllä jopa  katettakin. erittäin toimiva kokonaisuus tuo xc40 ja ainakin twe:een kyyti jopa alla olleilla 21" nakeilla todella mukavaa ja kohtuullisen hiljaista varsinkin sähköajolla.


Poissa Dimefield

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 356
Vs: Volvo C40 2021->
« Vastaus #39 : 07.03.2021, 23:15:49 »
Onkohan tuo ihan lukkoon lyöty lopullinen päätös että C40 tulee vain sähköisenä myyntiin? Entä jos ihan kaiken varalta jossain on suunnitelma että tuosta saa hybridinkin tehtyä jos tarve vaatii?
Volvo V40 T2-A 2019
Volvo V40 T2-A 2020

Poissa miklos

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 250
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo C40 2021->
« Vastaus #40 : 08.03.2021, 00:22:18 »
Onkohan tuo ihan lukkoon lyöty lopullinen päätös että C40 tulee vain sähköisenä myyntiin? Entä jos ihan kaiken varalta jossain on suunnitelma että tuosta saa hybridinkin tehtyä jos tarve vaatii?

mitä noita volvon päälliköiden haastatteluja lukenut niin tuskin tulee. konsernissa sellaiset tuulet nyt puhaltaa että fossiiliset unohdetaan, valitettavasti.

Poissa Dimefield

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 356
Vs: Volvo C40 2021->
« Vastaus #41 : 08.03.2021, 21:48:36 »
mitä noita volvon päälliköiden haastatteluja lukenut niin tuskin tulee. konsernissa sellaiset tuulet nyt puhaltaa että fossiiliset unohdetaan, valitettavasti.

Niin, mistäpä sitä kukaan arvaa mihin suuntaan autot kehittyvät.
Minulta jos kysytään niin.... kukaan ei kysynyt, sanon silti, sähköauto jossa on pikku polttoainetankki vaikka bensalle ihan siltä varalta jos se akku loppuu olisi turvallisimman tuntuinen ratkaisu. Eli hybridi periaatteessa mutta esim bensaa olisi vain ihan kaiken varalta, ajaminen olisi sähköistä. Jos ei muuta niin sillä bensalla voisi jotenkin latailla akkuja.
Volvo V40 T2-A 2019
Volvo V40 T2-A 2020

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8904
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Volvo C40 2021->
« Vastaus #42 : 08.03.2021, 23:21:14 »
sähköauto jossa on pikku polttoainetankki vaikka bensalle ihan siltä varalta jos se akku loppuu olisi turvallisimman tuntuinen ratkaisu. Eli hybridi periaatteessa mutta esim bensaa olisi vain ihan kaiken varalta, ajaminen olisi sähköistä. Jos ei muuta niin sillä bensalla voisi jotenkin latailla akkuja.

Tuolla tavalla ainakin valmistuskustannukset on maksimoitu. Samoin huoltokulut ja kulutus. Mutta toisaalta matkustajille ja tavaroille jäävä tila minimoituu.

Poissa insinörtti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 164
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo C40 2021->
« Vastaus #43 : 09.03.2021, 07:15:47 »
^^ Onhan noita. Tunnetaan nimellä sarjahybridi. Esim. BMW i3 REX. Täyssähköauto + takakontissa moottoripyörän moottori jauhamassa tarpeen tullen sähköä. Vaihtokaupassa menettää lämpöpumpun.

Opel Amperakin osuu lähelle. Periaatteessa lataushybridi, mutta toimii kaupunkiajossa kuin täyssähköauto - pelkästään sähkömoottorin voimin eikä polttomoottoria käynnistellä lainkaan, jos ei ole akku loppumassa. Kaupunkinopeuksilla polttomoottori ainoastaan pyörittää generaattoria, mutta maantienopeuksilla sekin voidaan kytkeä voimalinjaan. Syy on yksinkiertainen - mekaanisella voimansiirrolla pienemmät häviöt kuin sähköisellä.

Honda Jazzissa sama periaate eli kaupukiajot pelkällä sähköllä. Tosin tämä on pelkkä hybridi vailla latausmahdollisuutta.

Ongelma on tekniikan monimutkaisuus ja hinta. Iso akku on kallis. Iso akku + polttomoottori on vielä kalliimpi ja on syytä kysyä, kannattaako polttomoottoria raahata mukana, jos sitä käytetään vain pari kertaa vuodessa. Tällaisessa on mieltä vain, jos optimoidaan akun koko pienemmäksi (koska se on kallein komponentti), esim. riittämään 90 % ajasta -> hops, ollaan näissä 30-40 km lukemissa.

Poissa Vallu66

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 92
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo C40 2021->
« Vastaus #44 : 09.03.2021, 09:20:51 »
Niin, mistäpä sitä kukaan arvaa mihin suuntaan autot kehittyvät.
Minulta jos kysytään niin.... kukaan ei kysynyt, sanon silti, sähköauto jossa on pikku polttoainetankki vaikka bensalle ihan siltä varalta jos se akku loppuu olisi turvallisimman tuntuinen ratkaisu. Eli hybridi periaatteessa mutta esim bensaa olisi vain ihan kaiken varalta, ajaminen olisi sähköistä. Jos ei muuta niin sillä bensalla voisi jotenkin latailla akkuja.

Polttikset ja hybridit on nopeasti häviävä käyttövoima, joten "varmuuden vuoksi" kiinteä aggrigaatti tavaratilaan sähkikseen, niin voi pitää lataustauon vaikka puskassa.

 

Carcom Oy  Ateho