Futurez  Kulkukoira

Volvo C40 2021->

  • 195 Vastauksia
  • 44908 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1121
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo C40 2021->
« Vastaus #45 : 09.03.2021, 09:23:50 »
Mazdalta todennäköisesti voisi tullakin, koska aikovat käyttää kevyttä ja kompaktia wankel-moottoria generaattorina, jolloin se voi toimia parhaan hyötysuhteen alueella. Ovat kovasti kehittäneet wankelia, jotta siitä saataisiin ongelmat pois ja päästöjä alas. Jotain läpimurtoja oli jo vuosi sitten tehty. Mazdan eka sähköauto ei kovin vakuuttava ollut, mutta jos sieltä jotain järkeviä hybridejä on tulossa. Jännä muutenkin kun pieni valmistaja ja kehittää uusia kuutoskoneita, joita tulee sitten käyttöön myös Toyotan ja Lexuksen puolella. Luulisi olevan helpompi toisin päin tehdä.

Volvon piti tälle kevättä paljastaa pidemmän rangen kaksivetoinen versio myös noista sähköautoista.
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

Poissa Scraab

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 784
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo C40 2021->
« Vastaus #46 : 09.03.2021, 09:56:42 »
Polttikset ja hybridit on nopeasti häviävä käyttövoima..

Suomen autokanta käyttövoimittain viime vuoden lopussa:

Bensiini 1 914 949 kpl (69,7 %)
Diesel 761 314 kpl (27,7 %)
Sähkö 9 697 kpl (0,4 %)
Kaasu 12 357 kpl (0,4 %)
Ladattavat hybridit 45 621 kpl (1,7 %)
Korkeaseosetanoli eli flexfuel 4 426 kpl (0,2 %)
Vety 1 kpl (0,0 %)
Muu 83 kpl (0,0 %)

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2698
Vs: Volvo C40 2021->
« Vastaus #47 : 09.03.2021, 10:02:35 »
Suomen autokanta käyttövoimittain viime vuoden lopussa:

Bensiini 1 914 949 kpl (69,7 %)
Diesel 761 314 kpl (27,7 %)
Sähkö 9 697 kpl (0,4 %)
Kaasu 12 357 kpl (0,4 %)
Ladattavat hybridit 45 621 kpl (1,7 %)
Korkeaseosetanoli eli flexfuel 4 426 kpl (0,2 %)
Vety 1 kpl (0,0 %)
Muu 83 kpl (0,0 %)
Tämä. Vaikka tästä lähtien myytäisiin vain ja ainoastaan uusia sähköautoja, niin heti 2030 luvulla prosentit kääntyvät toisin päin kallelleen.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: Volvo C40 2021->
« Vastaus #48 : 09.03.2021, 10:20:34 »
Suomen autokanta käyttövoimittain viime vuoden lopussa:

Bensiini 1 914 949 kpl (69,7 %)
Diesel 761 314 kpl (27,7 %)
Sähkö 9 697 kpl (0,4 %)
Kaasu 12 357 kpl (0,4 %)
Ladattavat hybridit 45 621 kpl (1,7 %)
Korkeaseosetanoli eli flexfuel 4 426 kpl (0,2 %)
Vety 1 kpl (0,0 %)
Muu 83 kpl (0,0 %)
Nuo luvut ei ole uusien autojen osalta?
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Scraab

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 784
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo C40 2021->
« Vastaus #49 : 09.03.2021, 10:29:05 »
Nuo luvut ei ole uusien autojen osalta?

Luvuissa ovat mukana kaikki rekisterissä olleet henkilöautot vuodenvaihteessa.


Poissa Vallu66

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 92
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo C40 2021->
« Vastaus #50 : 09.03.2021, 10:29:51 »
Hybridit ovat surkeimpia kohtaloltaan eli ovat nopean ylimenokauden autoja. Dieseleille tulee aina olemaan markkinat mm. vetotehtävissä ja jonkin verran bensojakin. Hybrideissä yhdistyy kalleus, monimutkainen tekniikka, kalliit huollot ja korjaus sekä nopealla aikavälillä myös erilaisten verojen ja käytyömaksujen korotus, koska eivät ole oikeasti kuin viherpestyjä veronkierto autoja.

Poissa makekin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo C40 2021->
« Vastaus #51 : 09.03.2021, 10:33:24 »
Moi
Tilauksia voi tehdä viikolla 20, silloin julkaisevat myös hinnaston.
T. Make

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: Volvo C40 2021->
« Vastaus #52 : 09.03.2021, 10:43:46 »
Luvuissa ovat mukana kaikki rekisterissä olleet henkilöautot vuodenvaihteessa.
Jos miettii että Suomessa keski-ikä autolla luokkaa 12v niin tuossa on todella vanhojakin autoja niin vähän väärä tilasto katsoa mitä uusia autoja kannattaa myydä tai ostaa.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: Volvo C40 2021->
« Vastaus #53 : 09.03.2021, 10:45:00 »
Hybridit ovat surkeimpia kohtaloltaan eli ovat nopean ylimenokauden autoja. Dieseleille tulee aina olemaan markkinat mm. vetotehtävissä ja jonkin verran bensojakin. Hybrideissä yhdistyy kalleus, monimutkainen tekniikka, kalliit huollot ja korjaus sekä nopealla aikavälillä myös erilaisten verojen ja käytyömaksujen korotus, koska eivät ole oikeasti kuin viherpestyjä veronkierto autoja.
Tämä. Kannattaa katsoa esim. Volvon hinnastosta verottomia hintoja. Näkee että hybridit on paljon kalliimpia kuin vastaava ilman sähköä.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2698
Vs: Volvo C40 2021->
« Vastaus #54 : 09.03.2021, 10:54:01 »
Jos miettii että Suomessa keski-ikä autolla luokkaa 12v niin tuossa on todella vanhojakin autoja niin vähän väärä tilasto katsoa mitä uusia autoja kannattaa myydä tai ostaa.
Ei tilastoa voi ostopäätöksen tekemiseen hyödyntää.
Oma pointti ja Scraab:n pointti oli se, että polttisautoja on vielä ajossa tosi pitkään, vaikka uusia ei enää myytäisikään. Ja uusiakin polttiksia myydään vielä kauan.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa miklos

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 250
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo C40 2021->
« Vastaus #55 : 09.03.2021, 11:11:17 »
Polttikset ja hybridit on nopeasti häviävä käyttövoima, joten "varmuuden vuoksi" kiinteä aggrigaatti tavaratilaan sähkikseen, niin voi pitää lataustauon vaikka puskassa.

https://www.youtube.com/watch?v=y3MkwTBsPqA

mitäs sitä suotta taukoja...

Poissa Scraab

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 784
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo C40 2021->
« Vastaus #56 : 09.03.2021, 11:18:29 »
Jos miettii että Suomessa keski-ikä autolla luokkaa 12v niin tuossa on todella vanhojakin autoja niin vähän väärä tilasto katsoa mitä uusia autoja kannattaa myydä tai ostaa.
Tarkoitus oli lähinnä palauttaa mieleen autokantamme rakenne. Viimeiset pari vuotta näyttää Autoalan tiedotuskeskuksen mukaan seuraavalta:

   Yhteensä   Bensiini   Diesel    HEV          PHEV       BEV   Kaasu   Etanoli
2019   114199   67751   20871   15572      5966       1897   2142           0
2020   96408   45589   12777   18726      13231    4244   1841           0

Hybridien osuus on noussut "kevythybridien" ansiosta melkoisesti ja ilmeisesti sekoittavat myös bensiini/diesel jakoa (esim Volvo mild-hybrid). Esimerkiksi huippuvuonna 2018 niiden osuus oli alle 10% kokonaisrekisteröinneistä, nyt lähentelee 20%. Näillä saadaan hyvät klikkiotsikot, kun "sähköiset vaihtoehdot" murskaavat perinteiset. Jokainen voi tykönään miettiä kevythybridien olemusta :)



Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: Volvo C40 2021->
« Vastaus #57 : 09.03.2021, 12:04:58 »
Toisaalta jos miettii niin suomen markkinat niin järjettömän pienet ettei paljoa paina autonvalmistajien suunnitelmissa.

Edit: piti tuossa huvikseen laskea. Jos itsellä olisi vaikkapa topicin auto tai XC40. Mitä ihmisillä ollut kulutus ko. autolla niin sähkö maksaisi 2.39€/100km. Ei taida päästä polttomoottoreillä samoihin.
« Viimeksi muokattu: 09.03.2021, 12:09:05 kirjoittanut Ribbe »
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1121
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo C40 2021->
« Vastaus #58 : 09.03.2021, 13:38:57 »
Toisaalta jos miettii niin suomen markkinat niin järjettömän pienet ettei paljoa paina autonvalmistajien suunnitelmissa.

Edit: piti tuossa huvikseen laskea. Jos itsellä olisi vaikkapa topicin auto tai XC40. Mitä ihmisillä ollut kulutus ko. autolla niin sähkö maksaisi 2.39€/100km. Ei taida päästä polttomoottoreillä samoihin.
Halpaa on ajo ja ajattele se vaivattomuus kun ei tarvitse lähteä tankille. Aamulla otat vain johdon seinästä kun lähdet töihin. Tai sitte lataa vaikka viikonloppuna autoa. Suurella osalla niin lyhyt työmatka että menee yhdellä latauksella viikko. Ajelee vain abc:n ohi ja kattoo kun ihmiset lumituiskussa tankkailee autojaan ;)
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2698
Vs: Volvo C40 2021->
« Vastaus #59 : 09.03.2021, 13:53:00 »
Halpaa on ajo ja ajattele se vaivattomuus kun ei tarvitse lähteä tankille. Aamulla otat vain johdon seinästä kun lähdet töihin. Tai sitte lataa vaikka viikonloppuna autoa. Suurella osalla niin lyhyt työmatka että menee yhdellä latauksella viikko. Ajelee vain abc:n ohi ja kattoo kun ihmiset lumituiskussa tankkailee autojaan ;)
Näkökulmia nuokin. Nyt korona-aikaan oma ajoprofiili on ollut lähinnä lasten vientiä kouluun ja 350 km mökkireissuja. Ensiksi mainitut olisi pystynyt ajamaan sähköllä kotilatauksella. Jälkimmäisiin olisi pitänyt suunnitella päivällisretki ABC:lle.

Talvilomalla tuli ajettua yli 2500 km. Kolme kertaa 3 min piti seisoskella huoltsikalla.

Eli sähköauto ei sovellu 200-300 km rangella meikäläiselle. Pakko taipua sähköön sitten, kun dieseliä ei enää saa mistään.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

 

Autoracing  KL-varaosat