Suosiolla B4194T (tai muu 81mm porauksella) jos aikoo yhtään enempää virittää, ilman että kone on tikittävä aikapommi.
Muuten max 0,7-0,8bar ahdot, niin kestää ongelmitta.
Tai sit pitäis rajoittaa aika tehokkaasti se vääntö alas -> isompaa ahdinta ja rajoitetaan väännöt max 300nm tuntumaan. 350nm kieppeillä tainnut useimmilla tulla romua, joko lohko halki tai kanget taipunu.
Ja tietenkin softa tehtävä sille.
Ite nostin matalapaineturbosta kylmästi ahtoja vaan ohittamalla koko ahtopaineensäätimen ja tiukkaamalla hukkiksen tankoa, kun vuoti pahasti jo ylämäkeen osakaasulla ajaessa.
N. 1,1bar ahtoja sillä 12T ahtimella on liikaa, mut toimi silti "ongelmitta." 0,7-0,8bar on vielä suht järkevä sillä.
Luultavasti pakopesän sai jo halki, mut ei ihmeemmin oireillut..
E85 sekoituksen kanssa joutu ajelemaan, kun laitto isommat suuttimet.
Vielä isommat ois tarvinnu, että ois saanu pelaamaan pelkällä etanolilla.. tai sit softaan muutoksia (järkevin)
Vääntöä sen verran et ihan puhtaalla tuurilla selvis ilman että kanget tai lohko antautui. Eikä nuo männätkään kovin kummoisia paineita kestä, varsinkaan jos vielä pääsee nakuttamaan.
Mut gsf dyno näytti n. 170hp / 300nm 50% E85 sekoituksella. Parhaimmillaan 180hp/330nm
Vakiona n. 133hp / 225nm.
Ei siinä mitään mieltä oikeen ole, kun ahdin menee tukkoon jo 4500rpm kohdalla ja sit käppyrät laskee ku lehmän häntä.. mut ihan pirteän tuntuinen oli, ja tomaattiaskillakin sai pito-ongelmia aikaan kohtuu reippaan vääntöpiikin vuoksi silloin kun ei laatikko luistanut (ominaisuus).
14T ahtimella saa lisää voimaa (T4:sta), mut sit hajoamisen riski on aika korkea ainakin jos reilummilla ahdoilla ajelee jota ei rajoiteta millään tapaa eli taas tulee sitä alavääntöä liikaa.