Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

244M60

  • 42 Vastauksia
  • 10343 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Neverbe4

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 307
  • www.vrcf.fi
Vs: 244M60
« Vastaus #15 : 20.08.2022, 17:10:13 »
Tuo tehon kans sellainen tieto et laskettiin jyväskylän Meidän katsastus konttorin kanssa et pudota Volvon paino alle 1200 kg niin tehoraja kasvaa reilusti. Jakoluku muuttuu 7 luvusta vitoseen jos paino 1200 tai alle.
1240/7 vai 1200/5. Eli laihdutuskuurille auto. ;)
Miracle Team 242R-project
With Falken & Koni

Poissa Neverbe4

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 307
  • www.vrcf.fi
Vs: 244M60
« Vastaus #16 : 20.08.2022, 17:14:06 »
Ja hienoa työtä edelleen :)
Miracle Team 242R-project
With Falken & Koni

Poissa Hesesusi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Vs: 244M60
« Vastaus #17 : 20.08.2022, 20:27:42 »
Tuo tehon kans sellainen tieto et laskettiin jyväskylän Meidän katsastus konttorin kanssa et pudota Volvon paino alle 1200 kg niin tehoraja kasvaa reilusti. Jakoluku muuttuu 7 luvusta vitoseen jos paino 1200 tai alle.
1240/7 vai 1200/5. Eli laihdutuskuurille auto. ;)

Täähän olikin nyt sillä pienemmällä ja ite katsarilla tuumattiin että lihottaa pitää papereihin omamassaa tuohon 270 pintaan jos haluaa rajat. Tosin jos näin on niin tuota laihdutusta pitää tutkii millainen operaatio papereihin että tieto siirtyy.. tietty nytkin B30 ahdettuna menee rajoihin eikä sitä oikein erota B44:stä kun numeroita ja tosi pieniä eroja vilkuilemalla
« Viimeksi muokattu: 20.08.2022, 20:30:05 kirjoittanut Hesesusi »

Poissa Neverbe4

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 307
  • www.vrcf.fi
Vs: 244M60
« Vastaus #18 : 20.08.2022, 21:33:56 »
Ja tuo on kw luku
Miracle Team 242R-project
With Falken & Koni

Poissa Hesesusi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Vs: 244M60
« Vastaus #19 : 21.08.2022, 12:16:24 »
Ja tuo on kw luku

267hv siis tai jotain sinnepäin oli tuolla suurimmalla kaks satkun omamassalla. Eli vähän reilut 200kw.

Poissa Neverbe4

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 307
  • www.vrcf.fi
Vs: 244M60
« Vastaus #20 : 21.08.2022, 20:20:05 »
1200:5 on 240 ja kw. Eli * 1.3= 312 hp.

Pojan c124 mersuun laski tehorajaksi 1410:5 282 kw. Mersun kohdalla kuulemma paino osuu huonommin niin pienestä painon vähennyksestä ei saa apuja. Mutta hyvä raja tuokin. :)
Miracle Team 242R-project
With Falken & Koni

Poissa Keme

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 364
  • Jee jee
Vs: 244M60
« Vastaus #21 : 22.08.2022, 07:54:43 »
Tuo tehon kans sellainen tieto et laskettiin jyväskylän Meidän katsastus konttorin kanssa et pudota Volvon paino alle 1200 kg niin tehoraja kasvaa reilusti. Jakoluku muuttuu 7 luvusta vitoseen jos paino 1200 tai alle.
1240/7 vai 1200/5. Eli laihdutuskuurille auto. ;)
Jännä tulkinta, koska toi maksimitehon laskenta riippuu nimenomaan vertailuauton tehopainosuhteesta eikä muutettavasta autosta.
!

Poissa Neverbe4

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 307
  • www.vrcf.fi
Vs: 244M60
« Vastaus #22 : 22.08.2022, 08:36:15 »
Itsekin olin ihmeissäni mutta tarkasti asian ja totesi näin olevan. Ja ovat itsekin autoharrastajia.
Miracle Team 242R-project
With Falken & Koni

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2380
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: 244M60
« Vastaus #23 : 22.08.2022, 10:12:07 »
Tuo tehon kans sellainen tieto et laskettiin jyväskylän Meidän katsastus konttorin kanssa et pudota Volvon paino alle 1200 kg niin tehoraja kasvaa reilusti. Jakoluku muuttuu 7 luvusta vitoseen jos paino 1200 tai alle.
1240/7 vai 1200/5. Eli laihdutuskuurille auto. ;)

Kyllä tähän mennessä on mennyt niin että tehoraja lasketaan sen vertailuauton teho/painosuhteesta ja sit konttorilla auto puntaroidaan ja lasketaan vielä se muutettavan auton tehopainosuhde. Eli tottakai sillä painon kanssa kikkailulla saa hieman lisää pelivaraa mutta se vaatii nimenomaan lisää painoa siihen muutettavan auton leimapainoon jos meinaa saada korkeamman tehorajan.

Tämä on nyt todettu kolmella eri konttorilla ja kuudella uuden säännön aikaan muutoskatsastetulla autolla
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7578
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 244M60
« Vastaus #24 : 22.08.2022, 20:53:27 »
Jännä tulkinta, koska toi maksimitehon laskenta riippuu nimenomaan vertailuauton tehopainosuhteesta eikä muutettavasta autosta.
Näinhän se menee. Esim. Englantilaisen nykyinen otteeseen merkitty omamassa sallisi 301hv tehon.

Toki jos katsurin mielestä homma on ok käyttää tuota toista laskutapaa, niin ei kuin tekemään ja jännäämään tuleeko Trafilta sanomista :D
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Keme

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 364
  • Jee jee
Vs: 244M60
« Vastaus #25 : 24.08.2022, 08:03:29 »
Toki jos katsurin mielestä homma on ok käyttää tuota toista laskutapaa, niin ei kuin tekemään ja jännäämään tuleeko Trafilta sanomista :D
Juu, jos katsuri on tuota mieltä ni ei kannata väittää vastaan ja ottaa vaan leima paperiin. Ei trafilta soitella jälkeenpäin kenellekkään.
!

Poissa Hesesusi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Vs: 244M60
« Vastaus #26 : 28.08.2022, 06:29:36 »
Johtojen kans alkaa jotain selkoo löytyy.
Moottorille menevä iso pätkä kasassa ja sukassa, ei nyt ihan milspec mutta ainaki vaikutteita jos ei muuta ✌️

Pätkässä puolat, suuttimet, paineet, lämmöt ja tps sekä toinen lambda.
Ois vähän liian hieno saada pari Motorsport liitintä tulipeltiin johdotuksille, mutta katellaan myöhemmin jos...

Erillisenä vetona tulee triggerit, nakut suojatuilla kaapeleilla, toinen lambda can laajennuksesta sekä egt:t.





Tulipellin taakse jäi vielä nippu jotka jatkaa matkaa ympäri sisätilaa sekä tulipellin lähelle/erillisille lähdöille.
 Ecu sekä rele/sulakeboksi saa hanskalokeron paikan, tähä hommaan suunnittelin maxxecun releboksia niin olis tekniikan osalta nimetyt johdot ympäri autoa ja selvitettävissä jonkun muunkin sepän toimesta jos tarve..






Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8907
  • Teiden tukko
Vs: 244M60
« Vastaus #27 : 28.08.2022, 08:48:31 »
.
 Ecu sekä rele/sulakeboksi saa hanskalokeron paikan, tähä hommaan suunnittelin maxxecun releboksia niin olis tekniikan osalta nimetyt johdot ympäri autoa ja selvitettävissä jonkun muunkin sepän toimesta jos tarve..

240 mahtuu kaikki mainitsemasi rojut hanskalokeron taakse, jää vielä hanskalokero käyttöön. :)
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Hesesusi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Vs: 244M60
« Vastaus #28 : 28.08.2022, 23:19:39 »




Tuli hanskalokero teurastettua ja ihmeteltyä lopullista lookkia ja boksia paikalleen.
 tilaa jäi just sopivasti vielä maxxecun releboksille .


Orkkis mittaristo ja keskisuulakkeet korvautuu myös levyllä johon tabletti mittaristoks sekä CAN näppäimistö nappien tilalle, suht simppeli kojelauta mielessä saada aikaan vaikkakin vähä Motorsport vaikutteista hakee. Jotain pitäis vielä lämppärin säätimen ympärille keksiä, se oma paneeli jotenkin aina ollu tökerön näköinen omaan silmään.

Omia sähköjä pitäis vielä kaivaa vähän että jääkö niistä mitään käyttöön, laiskotuttas ja tekis mieli käyttää omia johdotuksia takavaloille pyyhkijöille ym, mutta nyt jo etuvalojen uudestaan johdottelun jälkeen tuntuu että olis sama tehdä koko paska uusiksi takavaloista ja pyyhkijöistä lähtien.
Nyt jo tarpeeks päänvaivaa tullu yrittää selvitellä omat viikset käyttöön, kun valojen ja vilkkujen kytkentä eteen releytetty uusiksi että pääsi tosta kopan omasta sähkö systeemistä eroon etuvalojen osalta.

Poissa Hesesusi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Vs: 244M60
« Vastaus #29 : 28.08.2022, 23:22:58 »
240 mahtuu kaikki mainitsemasi rojut hanskalokeron taakse, jää vielä hanskalokero käyttöön. :)

Hanskalokeron taakse tulossa tulevaisuudessa Mac venttiiliä ym sekä johdotukset haluun saada simppelin nätisti sinne ettei Motorsport päivänä vian etsintä tai huolto mene vaikeeks noitten osalta. Ylimääräistä käyttämätöntä lähtöä ja optiota vielä jää ecumasterista että niitä saa niputtaa talteen sinne myös enemmän ja vähemmän.

 

Carcom Oy  Ateho