RallyBaron  Samppasport

v70 D3 -14 (5-syl, 100kW) ohjelmointi

  • 3 Vastauksia
  • 2067 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Olpo

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
v70 D3 -14 (5-syl, 100kW) ohjelmointi
« : 10.06.2022, 11:13:05 »
Hei

Käytössä otsikon auto johon kaipaisin hieman lisää tehoa. Kyseessä siis D3 mallimerkinnällä oleva 2litrainen 5-sylinterinen diesel. Olenko väärässä että sama kone on aiemmissa vuosimalleissa ollut 163hp, mutta tähän vuosimalliin teho pudotettu 136hp tasolle, jotta on saatu enemmän eroa 4-sylinteriseen d4 moottoriin?

Millainen homma tuo olisi virittää edes tuolle 163hp tasolle? Ja kuka näitä tekisi mielellään Keski/Pohjois-pohjanmaalla? Kyseessä sen verran harvinaisempi moottori, varsinkin tuolla teholla, ettei oikein tahdo yritysten listoilta löytyä..

Ja mitähän tuo kohtuudella kestäisi? Tuolla 100kw teholla toivottavasti ikuisesti  ;D . Ja laatikko on automaatti

Poissa Scraab

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 771
  • www.vrcf.fi
Vs: v70 D3 -14 (5-syl, 100kW) ohjelmointi
« Vastaus #1 : 10.06.2022, 12:30:31 »

Kyseessä sen verran harvinaisempi moottori, varsinkin tuolla teholla, ettei oikein tahdo yritysten listoilta löytyä..


Esimerkiksi palstan yhteistyöyritys Ateho edustaa Rican laadukkaita tuotteita ja tuntee myös tuon "harvinaisen" voimalaitteesi :)
Vaihtoehtoina näkyy olevan OEM-upgrade (163/400) ja viritys (198/453). Kesälomareissu Espooseen ja paluumatka sujuu entistä iloisemmin!

Muita toki on, mutta oma valinta katuautoon on sellainen, jonka voi itse palauttaa tarpeen vaatiessa alkuperäiseksi.

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2119
  • Tampere - Pori
Vs: v70 D3 -14 (5-syl, 100kW) ohjelmointi
« Vastaus #2 : 10.06.2022, 15:07:15 »
Ohjelmointi onnistuu kyllä ja teknisesti moottori on identtinen 163hv kanssa. Voimaa siis saa runsaasti tuohon fleet versioon, 210hv ja 480Nm. Jos on automaatilla varustettu niin sen ohjelmointi kuuluu hintaan. Koska kaikki ohjelmat tehdään räätälöidysti niin on myös mahdollista tehdä miedompi versio.

Katso tuolta lähin jälleenmyyjä niin tehdään mukavampi auto ajella:

www.lisaatehoa.fi/jalleenmyyjat
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa jokket

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • www.vrcf.fi
Vs: v70 D3 -14 (5-syl, 100kW) ohjelmointi
« Vastaus #3 : 22.06.2022, 19:45:58 »
Esimerkiksi palstan yhteistyöyritys Ateho edustaa Rican laadukkaita tuotteita ja tuntee myös tuon "harvinaisen" voimalaitteesi :)
Vaihtoehtoina näkyy olevan OEM-upgrade (163/400) ja viritys (198/453). Kesälomareissu Espooseen ja paluumatka sujuu entistä iloisemmin!

Muita toki on, mutta oma valinta katuautoon on sellainen, jonka voi itse palauttaa tarpeen vaatiessa alkuperäiseksi.

Pari viikkoa sitten käytin just samanmoisen vehkeen Ateholla ja ostin vielä sen boksin jolla voi palauttaa ohjelman. Helppoa oli ja hyvät ohjeet.

Tähän asti ollut tosi hyvät kokemukset, mukavasti arkikäytössä piristyi - vääntö varsinkin tuntuu. Ei se mikään raketti ole mutta aiemmin oli aika löysä... Nyt on sellainen kuin tuo kone kuuluukin.

 

RallyBaron  Samppasport